آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران با معرفي نفرات برتر و تجليل از زحمات و فعاليت هاي دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام در عرصه فرهنگ و هنر؛ در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران با حضور دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام، آقاي مظفري مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آقاي صادق زاده دبير جشنواره، آقاي خودآموز مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، دکتر کمالوندي مديرکل سياسي و اميتي استانداري، دکتر صادقيان شهردار ايلام، علاقهمندان و صاحبان آثار؛ عصر ديروز در محل سالن آيتاله حيدري برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام، ضمن خيرمقدم به ميهمانان، حاضرين و شرکت کنندگان در اين جشنواره، بيان داشت: عليرغم تعطيلي دانشگاه ايلام در مرداد ماه و فقط به خاطر حضور جوانان با برگزاري بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام موافقت شد و تمام امکانات در اختيار اين جشنواره قرار گرفت.

رئيس دانشگاه با تشکر از زحمات، پيگيريها و رايزنيهاي آقاي خودآموز مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام و استاد علياشرف صندوق آبادي براي برگزاري اين جشنواره، تأکيد کرد که استاد صندوق آبادي يک سرمايه ارشمند براي ايران و استان ايلام ميباشند.

دکتر علياکبري با اشاره به تعامل خوب و سازنده دانشکاه ايلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، گفت: اينجانب و سه نفر ديگر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام عضو شوراي فرهنگ عمومي استان هستيم و با افتخار از برنامهها و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان حمايت ميکنيم.

رئيس دانشگاه، افزود: همچنين اساتيد دانشگاه ايلام بعنوان سردبير و عضو هيأت تحريريه در مجله وزين و وجيه فرهنگ ايلام فعاليت دارند و تاکنون توانسته اند خدمات خوبي را در اين زمينه ارائه دهند.

دکتر علي‎اکبري با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره فرامرزي مطبوعات، خبرگزاري‎ها و پايگا‎هاي خبري استان‎هاي جدار مرزي ايران و عراق با همکاري و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام در سال 1395 در دانشگاه ايلام، اظهار داشـت: اين جشنواره در سطحي عالي برگزار گرديد و در فرآيند بين المللي شدن دانشگاه ايلام موثر بود.

رئيس دانشگاه در بخش ديگر سخنان خود با اعلام اينکه 17 کانون فرهنگي و هنري همچون کانون تئاتر، شعر و ادب، پژواک، هنرهاي تجسمي، صنايع دستي و موسيقي در دانشگاه ايلام فعاليت دارند، بيان کرد: آنچه زماني در نقطه ضعف دانشگاه ايللم بود يعني موسيقي و تئاتر، با اعتمادي که به دانشجويان شد امروز به نقطه قوت دانشگاه تبديل شده و کانونهاي فرهنگي و هنري عنوان مهم منطقهاي و ملي را کسب کردهاند و کانون تئاتر در سطح بين المللي مطرح شده است.

در ابتداي اين مراسم آقاي رضوان صادق زاده دبير بيست و ششمين جشنواره هنر‌هاي تجسمي جوانان گزارشي را از روند برگزاري جشنواره ارائه کرد و سپس  آقاي عمران خودآموز مدير کل فرهنگ و ارشاد استان ايلام پس از خيرمقدم و تشکر از اعتماد معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي موافقت با برگزاري اين جشنواره در استان ايلام، گفت: از دانشگاه ايلام و شخص پروفسور علياکبري بعنوان سرمايه ارشمند استان ايلام که در ايام تعطيلات دانشگاه تمام امکانات را در اختيار اين جشنواره گذاشتند کمال تقدير و سپاس را دارم.

در ادامه اين مراسم آقاي هادي مظفري مدير کل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: من نمي‌خواهم همانند ديگر دوستان از عده ثابتي تشکر کنم، بلکه از تيمي تشکر مي‌کنم که بيخوابي را در اين چند شب متحمل شدند تا بتوانند ويدئو و اخبار‌هاي روز بعد را آماده کنند. همچنين از اعضاي دبيرخانه که براي تهيه و تنظيم بولتن از عمق جان تلاش کردند.

مدير کل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزود: اين جشنواره ربع قرن را پشت سرگذاشته است. جوانان هنرمند بدانيد که داوران و اساتيدي که به ندرت پيشنهاد حضور در يک رويداد را مي‌پذيرند به دليل عشق به شما داوري و استادي اين جشنواره را پذيرفتند، همانطور که شما دوست داشتيد در کنار آن‌ها آموزش ببينيد آن‌ها هم حضور در کنار شما را دوست داشتند.

در ادامه همانند دوره‌هاي پيشين که از مفاخر هنري استان ميزبان تجليل مي‌شود، از چهار دهه فعاليت هنري استاد علي اشرف صندوق آبادي چهره برجسته خوشنويسي استان ايلام و ايران تقدير شد و سپس با حضور استاد صندوق آبادي، آقاي مظفري مدير کل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آقاي خود آموز مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و با اهداي تابلويي به خط استاد صندوق آبادي از زحمات دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام در عرصه فرهنگ و هنر تجليل بعمل آمد.

در پايان مراسم نفرات برتر به شرح ذيل معرفي شدند:

در رشته ارتباط تصويري (پوستر): زهرا انصاري از هرمزگان برگزيده، پگاه خاکساري و هومن مرادي شايسته تقدير

تصويرسازي:زينب قانعي بافقي از استان يزد برگزيده، شيدا محمدي شايسته تقدير

خوشنويسي: مسعود نظري نژاد از خوزستان برگزيده، نيما حسن پور و اميرعباس نصيري شايسته تقدير

طراحي: الهام سلطان محمدي از تهران برگزيده، هما اشرف منصوري و فرشيد حيدري شايسته تقدير

عکاسي: بهرام بيات از زنجان برگزيده، صبا شام بياتي و پروانه کياني مهر شايسته تقدير

مجسمه: زهرا دياريان از تهران برگزيده، رعنا حيدرزاده و آيناز رئوفيان شايسته تقدير

کاريکاتور: عارف نيازي از کرمانشاه برگزيده، زهرا حورا سنچولي و علي راست رو شايسته تقدير

نقاشي: ثمين قوچي از تهران برگزيده، فاطمه باقري و آيدا روزبياني شايسته تقدير

نگارگري: فاطمه موراسباني از خراسان رضوي برگزيده، ميلاد بيکلي و شيما فراهاني قابل تقدير

گفتني است؛ بيست و ششمين جشنواره هنر‌هاي تجسمي جوانان از ?? مرداد تا سوم شهريور در دانشگاه ايلام ايلام برگزار شد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها