رئیس دانشگاه ایلام: دنبال راهکارهای قانونی برای دور زدن تحریم‌ها هستیم/تأثیر منفی تحریم‌ها را انکار نمی‌کنیم

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام با تاکيد بر اينکه تأثير منفي تحريم‌ها در فعاليت‌هاي دانشگاه‌ها اعم از خريد مواد اوليه، تجهيزات و مواد آزمايشگاهي را نمي‌توان انکار کرد، گفت: ما دنبال راهکارهاي قانوني براي دور زدن اين تحريم‌ها هستيم.

به گزارش روابط عمومي به نقل به نقل از خبرگزاري ايسنا، دکتر محمد علياکبري رئيس دانشگاه ايلام به اهميت برگزاري نشست آتي رؤساي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي کشور با موضوع مقابله به تحريم‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها قلب تپنده جامعه هستند و بايد همزمان و همراه با تغييرات در جامعه تصميمات و راهکارهاي متناسبي را ارائه دهند. اگر جامعه در شرايط تحول قرار بگيرد طبيعي است دانشگاه‌ها بايد پيشتاز اين تحول قرار بگيرد و اگر کشور در معرض تحريم و يا نوعي مقاومت قرار بگيرد، در اين شرايط نيز انتظار مي‌رود دانشگاه‌ها پاي کار باشند و با ارائه راهکارهاي مؤثر به جامعه و مديران اجرايي کمک کنند تا بتوانند مشکلات و مسائل موجود برطرف شود.

دکتر علياکبري در ادامه تصريح کرد: طبيعي است هر دانشگاهي که در عين حال که مستقل است و راهکارهاي ملي - منطقه‌اي و استاني را به مديران اجرايي ارائه مي‌دهد اما خانواده آموزش عالي به صورت کلي و در مجموع نيز بايد با مشورت و هم‌افزايي از تجارب يکديگر استفاده کنند تا برآيند همفکري و همراهي اين مراکز سبب عبور از اين مرحله سخت و ارائه راهکار و پيشنهادهاي مؤثر براي مقابله با تحريم‌ها شود. بنابراين در هفته جاري دور هم جمع خواهيم شد تا با همفکري همه مسئولان آموزش عالي و در عين حال مسئولان اجرايي تراز اول کشور براي حل مشکل تحريم چاره‌اي انديشيده شود.

رئيس دانشگاه ايلام همچنين به چالش‌هاي پيش روي دانشگاه‌ها در شرايط تحريم اشاره کرد و گفت: يکي از بخش‌هاي کشور که بيشترين ارتباط و تعامل را با دنياي خارج دارد، بخش دانشگاهي است. ما در زمينه خريد دستگاه‌ها و تجهيزات پژوهشي با موانع و مشکلاتي در شرايط تحريم مواجه شديم و در حوزه خريد مواد آزمايشگاهي نيز محدوديت‌هايي ايجاد شده است اما تلاش مي‌کنيم تا جايي که ممکن است با روش‌هاي قانوني و درست اداري مسير تحريم را دور بزنيم و در نهايت از اين مسير عبور کنيم اما واقعيت اين است که تحريم‌ها در فعاليت‌هاي دانشگاهي بي‌تاثير نبودند.

دکتر علي اکبري با تاکيد بر اينکه دانشگاه ايلام بيشترين تعامل بين‌المللي خود را با کشور عراق دارد، گفت: با توجه به اينکه اين دانشگاه در قوي‌ترين نقطه کشور قرار دارد، طبيعي است بيشترين تعامل را با کشورهاي منطقه و همسايه داشته باشيم در عين حال با ساير کشورهاي مسلمان از جمله مالزي و افغانستان در ارتباط هستيم.

به گفته وي، دانشگاه ايلام با دانشگاه عراق در سطح پذيرش دانشجو براي تمامي مقاطع تحصيلي اعم از کارشناسي ارشد و دکتري تعامل خوبي دارد به گونه‌اي که در حال حاضر 70 دانشجوي خارجي در دانشگاه وجود دارد. ضمن اينکه در حوزه تبادل استاد برگزاري همايش‌هاي خارجي و بين‌المللي همکاري‌هاي خوبي دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها