دکتر ستاری در دانشگاه ایلام: در زمینه علمی ایران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا می باشد

خانه خبرها
دکتر ستاري در دانشگاه ايلام: در زمينه علمي ايران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا مي باشد

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان در دانشگاه ايلام عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامي بواسطه توسعه علمي، ايران در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول علمي را دارا مي باشد.

 به گزارش روابط عمومي، دکتر سورنا ستاري در نشست خبري با اصحاب رسانه هاي استان ايلام که صبح امروز با حضور مهندس سليماني دشتکي استاندار ايلام و دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد، با  تأکيد بر اينکه پيشرفت هاي علمي ايران بعد از انقلاب اسلامي با دوره طاغوت قابل مقايسه نيست، اظهار داشت: بعد از پيرزوي انقلاب اسلامي دانشگاهها و مراکز علمي پيشرفت هاي زيادي داشته اند و با حضور چهار و نيم ميليون دانشجو و اعمال سياست هاي توسعه علمي، هم اکنون جايگاه علمي ايران در سطح منطقه و جهان اسلام اول است و ان شاء الله سال آينده رتبه علمي ايران با يک رتبه ارتقاء به جايگاه پانزدهم جهان ارتقا خواهد يافت

  دکتر ستاري، افزود: با ورود شرکت هاي دانش بنيان و پارک هاي علم و فناوري به محيط دانشگاه ها، اين مراکز علمي به مرکز تحولات علمي همراه با اشتغال و درآمد زايي تبديل شده اند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور بر لزوم توسعه علوم نوين تاکيد کرد و يادآور شد: امروزه فعاليت در حوزه هاي بيوتکنولوژي و شرکت هاي فعال در اين حوزه بيشتر از حوزه هاي ICT شده و همچنين بيوتکنولوژي کشاورزي براي مواردي چون گياهان دارويي شکل گرفته است.

  رئيس بنياد ملي نخبگان خودکفايي در توليد دارو را از اولويت هاي نظام و دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: 97 درصد اقلام دارويي مورد نياز کشور در داخل توليد مي شود.

   معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با ابراز خرسندي از تأسيس شرکت شتاب دهنده در استان ايلام، بيان کرد: هم اکنون 60 شرکت شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ايده، شرکت هاي دانش بنيان با دريافت وام کم بهره با حمايت اين شتاب دهنده ها کسب و کار خود را راه اندازي و توسعه مي دهند.

  دکتر ستاري در مورد جذب نخبگان خارج کشور، اظهار کرد: بيش از 1200 نفر از 100 دانشگاه برتر  جهان به کشور بازگشته اند که در پارک هاي علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان ايده هاي خود را اجرايي مي کنند.
  معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با اشاره به اينکه براي توسعه علم و فناوري بايد محيط و بستر لازم آماده گردد، گفت: مهيا شدن بستر لازم براي فعاليت استارت آپ ها، شرکت هاي دانش بنيان و پارک هاي علم و فناوري تنها راه رشد علمي کشور و تبديل علم به اشتغال ، ثروت و درآمد مي باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها