پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح گردید

خانه خبرها
پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افتتاح گرديد

طي مراسمي با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و مهندس سيلماني دشتکي استاندار ايلام، پژوهشکده گياهان دارويي و معطر دانشگاه ايلام افتتاح گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، طي مراسمي با حضور دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، مهندس سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر درويشي معاون اقتصادي استانداري، معاونين دانشگاه و جمعي از مقامات استاني، صبح امروز پژوهشکده گياهان دارويي و معطر در محل دانشکده کشاورزي افتتاح گرديد.

  در اين مراسم دکتر علي اکبري هدف اصلي دانشگاه ايلام را توسعه آموزش مهارت محور عنوان کرد و بيان داشت: هدف دانشگاه ايلام اشاعه فرهنگ آموزش مهارت محور براي دانشجويان در همه رشته هاي تحصيلي است تا دانشجويان بعد از اتمام تحصيل دغدغه اشتغال يا گرايش صرف به اشتغال در بخش دولتي را نداشته باشند.

 رئيس دانشگاه، افزود: دانشگاه ايلام در سال هاي اخير از يک مرکز آموزشي صرف خارج شده و به يک دانشگاه جامعه و اشتغال محور تبديل شده و با اجراي طرح ها و ايده هاي خلاقانه زمينه بکارگيري دانشجويان دانشگاه در اين طرح ها فراهم شده است.

  دکتر علي اکبري ياد آور شد: به منظور اشتغال محوري و ارائه آموزش هاي مهارتي به دانشجويان، در دانشگاه کارگاه ها و مزارعي در حوزه هاي مختلف بازار پسند توسط اساتيد و دانشجويان ايجاد شده که محصولات  توليد شده آنها از قبيل قارچ، گياهان دارويي، و ... به بازار عرضه شده است.

 رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: دانشگاه ايلام در سال هاي اخير از رشد قابل توجهي در زمينه علم و فناوري و تبديل دانش به ثروت برخوردار شده و به خودباوري توليد علم توامان با ثروت رسيده است.

  دکتر علي اکبري در مورد مجوز و افتتاح پژوهشکده گياهان دارويي و معطر، گفت: با توجه به ظرفيت ها، پتانسيل ها و مشکلات استان ايلام اولويت فعاليت هاي علمي و پژوهشي دانشگاه ايلام  در زمينه هاي نفت، گاز، منابع طبيعي، گياهان دارويي و معطر و ريزگردها است و در اين راستا با توجه به وجود انواع گياهان دارويي در سطح استان، مجوز راه اندازي اين پژوهشکده اخذ گرديد و ان شاء الله با اهتمامي که صورت خواهد گرفت، تحقيقات متنوع و خوبي در زمينه کاشت، داشت، برداشت، نگهداري و بازاريابي  اين محصولات انجام خواهد گرفت.

 رئيس دانشگاه، افزود: براي راه اندازي اين پژوهشکده مبلغ 40 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده  و براي تکميل و خريد تجهيزات آزمايشگاهي ديگر حداقل 20ميليارد ريال اعتبار لازم است.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها