مراسم ویژه آغاز دهه فجر و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه با حضور دانشگاهیان استان برگزار گردید

خانه خبرها

در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، مراسم ويژه آغاز دهه فجر و عطرافشاني مزار شهداي گمنام دانشگاه با حضور دانشگاهيان استان برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي، مراسم ويژه آغاز دهه فجر و عطرافشاني مزار شهداي گمنام دانشگاه ايلام با حضور حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در  دانشگاه، معاونين، روساي دانشکده ها، مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي استان و جمع زيادي از اساتيد و کارکنان، صبح امروز در جنب مسجد الغدير دانشگاه برگزار گرديد.

  در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم و با گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و تبريک ايام مبارک دهه فجر، بيان داشت: جامعه علمي استان ايلام بواسطه حضور زندانيان سياسي دوره رژيم گذشته، مجاهدان و مبارزان انقلاب، رزمندگان جنگ هشت ساله و ديگر عزيزان که ماهرانه در عرصه علم حضور دارند، جامعه اي وزين، بزرگ و با ظرفيت است که براي نگه داشتن ايران در قله علم در سطح جهان و منطقه تلاش مي کنند.

   دکتر علي اکبري، افزود: اميد دارم اين روند همانند چهل سال گذشته براي رسيدن به افق هاي تعيين شده ادامه يابد و در اين راه از هيچ تلاشي دريغ نشود.

  در ادامه حجت الاسلام کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ياد و خاطره حضرت امام (ره) و شهداي انقلاب، به علل وقوع انقلاب اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: در دوره پهلوي،  نفوذ و دخالت بيگانگان تعيين کننده جريان ها و حوادث مختلف بود و حاکمان ايران سرسپرده آمريکائي ها بودند و شاه ايران در برابر سفير آمريکا ذليل و خوار بود.

  حجت الاسلام کريمي تبار، افزود: آمريکائي ها براي حضور در ايران حق توحش ميگرفتند و با تحميل کاپيتولاسيون، هيچ کس حق مواخذه و سئوال از آنها را نداشت و  شاه و ديگر مقامات ايران بله قربان گوي آمريکائي ها بودند، اما عليرغم اين همه خوش خدمتي، سفير آمريکا به صورت تحقير آميز با شاه ايران و ديگر مقامات برخورد مي کرد.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، تأکيد کرد: حضرت امام (ع) بود که آمد و به ما شخصيت داد و امروز عليرغم همه دشمني ها و توطئه ها، جمهوري اسلامي در اوج عزت و اقتدار به سر مي برد و امروز شکوهمندانه جشن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را برگزار مي نمايد.

  در پايان با حضور حجت الاسلام کريمي تبار و دکتر علي اکبري عطر افشاني مزار شهداي گمنام انجام گرفت و حاضرين با نثار گل و فاتحه با آرمان هاي شهيدان تجديد ميثاق نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها