اولین اجلاسیه استانی «عتبات عالیات، ظرفیت ها و فرصت ها» در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
اولين اجلاسيه استاني «عتبات عاليات، ظرفيت ها و فرصت ها» در دانشگاه ايلام برگزار  گرديد

در اولين اجلاسيه استاني «عتبات عاليات، ظرفيت ها و فرصت ها»، زمينه هاي بهره برداري از ظرفيت ها و حل مشکلات و معضلات مربوط  زيارت اربعين مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

  به گزارش روابط عمومي، اولين اجلاسيه استاني «عتبات عاليات، ظرفيت ها و فرصت ها» با حضور حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر حميدي جانشين سازمان بسيج اساتيد کشور، سرهنگ شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين استان،  روساي دانشگاه ها و جمع زيادي از اساتيد دانشگاه هاي استان، صبح امروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

  در اين نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با تسليت ايام فاطميه و تبريک چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام دهه فجر، بيان کرد: موضوع عتبات عاليات و زيارت اربعين موضوعي است که همه مسئولان و مردم استان ايلام نسبت به آن حساسيت دارند و با توجه به جنبه هاي مختلف ملي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي، امنيتي و اقتصادي که دارد مي طلبد که بصورت راهبردي به آن نگاه کرد و آن را نهادينه ساخت.

  رئيس دانشگاه در ادامه خواستار استفاده و بهره برداري حداکثري از ظرفيت هاي متنوع زيارت اربعين براي استان ايلام شد و تأکيد کرد که بايد مسئولان استاني ملي بينديشند، اما استاني عمل نمايند.

  در ادامه حجت الاسلام حجت الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تأکيد بر اينکه بايد از زيارت اربعين براي تبيين معارف اهل بيت عليهم السلام و فرهنگ ناب اسلامي استفاده کرد، خواستار توسعه تعامل حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي استان با حوزه ها و دانشگاه هاي کشور عراق براي بهره برداري بهتر و بيشتر از اين موضوع شد.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در ادامه با عنوان اينکه در فرهنگ شيعي سيره ائمه شاخص اصلي براي کار فرهنگي است، گفت: بايد در تمام امور زندگي بر اساس شاخص هاي مد نظر ائمه اطهار عليهم السلام برنامه ريزي و رفتار کرد و اين روند بايد پايدار و هميشگي باشد.

  در ادامه آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام با ارائه آماري از ورود و خروج زائرين اربعين در چند سال گذشته و مشکلات و مسائل مربوط به آنها و با تأکيد بر عظمت اين موضوع، بيان داشت: اينجانب در آستانه اربعين 96 به سمت استانداري ايلام منصوب شدم و به محض ورود به استان ايلام، جلسه ستاد اربعين استان را تشکيل دادم و با هماهنگي ها و برنامه ريزي که انجام شد بخش عمده اي از مشکلات موجود حل گرديد و در زمينه زيرساخت ها و بنرامه ريزي هاي انجام شده، تحولات خوبي بعمل آمد.

  استاندار ايلام با دعوت اساتيد دانشگاه هاي استان براي ارائه راهکار در زمينه عتبات و زيارت اربعين، گفت: هر سال در ايام پياده روي اربعين، مشکلات و مسائل جديدي بوجود مي آيد و براي همين بايد به دنبال پيشگيري بود و بدين لحاظ از اساتيد دانشگاه هاي استان خواهانم که با تبيين مشکلات و ارائه راهکارهاي لازم براي خدمت رساني در اين عرصه به مسئولان استاني کمک نمايند.

  در ادامه، دکتر حميدي جانشين بسيج اساتيد کشور سخناني را درباره سياست هاي جديد سازمان بسيج اساتيد کشور، راه اندازي انديشکده ها، جهت گيري هاي تحقيقاتي و اهميت و ضرورت اهتمام اساتيد بسيجي به حل مشکلات و معضلات محلي ارائه کرد و  سپس سرهنگ شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين استان با تشکر از ميزباني و اهتمام دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام در برگزار اين اجلاسيه، بر تسهيل در اجرايي کردن سياست هاي بسيج اساتيد و  مشارکت فعالانه اساتيد دانشگاه هاي استان در زمينه تدوين سياست هاي مربوط به پياده روي اربعين در سطح استان تأکيد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها