طرح دکتر باقلانی استادیار دانشگاه ایلام به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌های کشور معرفی شد

خانه خبرها

سيستم ارسال و دريافت داده بر روي کنتورهاي ديجيتال با هدف تشخيص برق دزدي، توسط  دکتر مسعود باقلاني استاديار دانشگاه ايلام طراحي و به عنوان يکي از طرح‌هاي صنعتي برگزيده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي کشور معرفي شد.

 به گزارش روابط عمومي، اين سيستم شامل سه قسمت اندازه‌ گير جريان نصب شده بر روي کابل مشترکين در نقطه اتصال به شبکه، افزونه هوشمند نصب شده روي کنتور و ثبات نصب شده در تابلوي ترانسفورماتور مي‌باشد.

  اين سيستم علاوه بر اينکه قابليت تشخيص برق دزدي را دارد، قابليت قرائت از راه دور مصرف مشترکين و همچنين ثبت و انتقال اطلاعات ترانس به مرکز و امکان قطع و وصل کنتورهاي مشترکين را دارا مي‌باشد؛ در حقيقت اين طرح علاوه بر قابليت کشف برق دزدي، دو ويژگي ايجاد بستر ارتباط دو طرفه با کنتور مشترکين و قابليت مانيتورينگ پست‌هاي توزيع را نيز دارد.

  تعريف اين پروژه، سبب طراحي و ساخت يک ثبات هوشمند با قابليت ارتباط چندگانه شده است.

  اين پروژه منتهي به ايجاد قابليت ساخت انواع تجهيزات اندازه‌گيري شده و در حال حاضر منجر به عقد چند قراداد جديد براي ساخت نمونه‌هاي ثبات و کنتور به سفارش شرکت‌هاي ديگر شده است و کل فرايند طراحي و ساخت با همکاري دانشجويان دانشگاه ايلام انجام گرفته است.

  يکي از دستاوردهاي اين پروژه بومي‌سازي دانش اندازه‌گيري و انتقال اطلاعات از طريق بي سيم بوده که در حال حاضر در چندين پروژه تحقيقاتي و صنعتي ديگر در حال انجام است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها