تشریح گزارش عملکرد چهار ساله دانشکده ادبیات و علوم انسانی

خانه خبرها

چاپ 480 عنوان مقاله در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي، 338 مقاله در همايشهاي ملي و بين المللي و 65 عنوان کتاب /برگزاري 41  نشست علمي و کارگاه آموزشي/ اخذ مجوز پنج رشته تحصيلي جديد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر سياوش ياري رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني در جريان نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني که روز چهارشنبه 98/02/25 برگزار گرديد در تشريح عملکرد چهار سال دانشکده، ابتدا به آمار مربوط به وضعيت اساتيد و دانشجويان دانشکده پرداخت و بيان داشت: دانشکده ادبيات و علوم انساني داراي 55 عضو هيأت علمي در قالب هشت گروه آموزشي، 11 نفر پرسنل و 1563 دانشجو شامل: 1010 نفر در مقطع کارشناسي، 453 نفر در مقطع کارشناسي ارشد، 57 نفر در مقطع دکتري، 16 دانشجوي خارجي و 27 نفر در پرديس خودگردان ميباشد.

دکتر ياري در زمينه فعاليتهاي علمي و پژوهشي دانشکده، گفت: در اين مدت 480 مقاله در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي، 338 مقاله در همايشهاي ملي و بين المللي و 65 عنوان کتاب تأليفي و ترجمه توسط اعضاي هيأت علمي و دانشجويان دانشکده ادبيات و علوم انساني به چاپ رسيده است.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني، افزود: در چهار سال گذشته همچنين 41  نشست علمي و کارگاه آموزشي برگزار شده، دو نفر از اعضاي هيأت علمي به فرصت مطالعاتي خارج از کشور  و يک دانشجوي دکتري به فرصت تحقيقاتي داخل کشور اعزام شدهاند و سه دانشجوي دوره دکتري از دانشگاههاي ديگر براي گذراندن دوره فرصت تحقيقاتي در دانشکده ادبيات و علوم انساني  پذيرش شدهاند.

دکتر ياري درباره فعاليت انجمنهاي علمي دانشگاهي  مستقر در دانشکده ادبيات و علوم انساني، اظهار داشت: پنج انجمن علمي دانشگاهي در اين دانشکده فعاليت دارند که  چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راهاندازي شدهاند و در مجموع فعاليتهاي خوبي داشتهاند، اما در اين ميان انجمن دانشگاهي جامعه شناسي جايگاه ويژهاي دارد.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني با بيان اينکه در اين مدت دو همايش ملي در اين دانشکده برگزار شده، گفت: همايش ملي  گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتيد، صاحب نظران و دانشجويان در سال 1394 و نشست علمي مناسبات فرهنگي ايران و عراق با حضور اساتيد و صاحبنظران ايراني و عراقي در آذرماه سال 1397 با محوريت اساتيد دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديده است.

دکتر ياري درباره توسعه روابط علمي و بين المللي دانشکده ادبيات و علوم انساني، بيان کرد: الان 16 دانشجوي خارجي در اين دانشکده مشغول به تحصيل هستند و اساتيد گروه ادبيات و زبان فارسي در سطح وسيعي در مرکز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان در دانشگاه فعاليت دارند و  با کسب مجوز رشته کارشناسي ارشد مطالعات عراق و راهاندازي مرکز مطالعات عراق در آينده نزديک، روابط علمي و بين المللي دانشکده و بخصوص با دانشگاههاي کشور عراق در سطح بالايي توسعه خواهد يافت.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني در زمينه راهاندازي رشته هاي جديد، گفت: در چهار سال گذشته مجوز راهاندازي پنج رشته تحصيلي شامل: کارشناسي حقوق و کارشناسي ارشد مطالعات فرهنگي، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مديريت ورزشي اخذ گرديده است.

دکتر ياري در زمينه برنامههاي آنيده دانشکده ادبايت و علوم انساني، اظهار کرد: ارتقاء کيفيت آموزش از طريق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشي از طريق راه اندازي سيستم حضور و غياب الکترونيکي، جذب اعضاي هيأت علمي جديد، برگزاري کرسيهاي علمي – ترويجي و نقد و مناظره، توسعه روابط علمي با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاري همايشهاي ملي و بين المللي و راهاندازي مجله مطالعات عراق را از جمله برنامههاي است که ان شاء الله با حمايت مديريت دانشگاه در آينده اجرا خواهد شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها