اختتامیه سومین رویداد ایده‎شو در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها

مراسم اختتاميه سومين رويداد ايدهشو با معرفي پنج ايده برتر در دانشگاه برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، با هماهنگي، برنامهريزي و همکاري مرکز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه و دانشکده علوم پايه، مراسم اختتاميه سومين رويداد ايدهشو با موضوع رشتههاي علوم پايه، با حضور دکتر علياکبري رئيس دانشگاه، دکتر يگانه مدير مرکز رشد واحدهاي فناوري، دکتر رستمزاد رئيس دانشکده علوم پايه و جمعي از اساتيد و دانشجويان صبح امروز در محل سالن آمفي دانشکده علوم پايه برگزار گرديد.

در اين مراسم، دکتر علياکبري رئيس دانشگاه با ابراز خرسندي از برگزاري سومين رويداد ايدهشو در دانشگاه و با تشکر از مديريت مرکز رشد واحدهاي فناوري و دانشکده علوم پايه به جهت اهتمام در برگزاري اين رويداد، با بيان اينکه در ساليان گذشته تلقي مي شد که دانشگاه يک مدرسه بزرگ است، بيان کرد: خوشبختانه با اهتمام همکاران اينجانب در حوزههاي مختلف، جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور و منطقه ارتقاء يافته است و امروز علاوه بر آموزش و پژوهش، پرداختن به فناوري هم در دستور کار قرار گرفته و در نتيجه فعاليتهاي کارآفرينانه و فناورانه  در دانشگاه توسعه پيدا کرده و الان ديگر آن طرز تلقي از بين رفته و دانشجويان دانشگاه ايلام با شايستگي عنوانهاي مختلف ملي و منطقهاي را کسب مينمايند.

دکتر علي اکبري افزود: هماکنون دانشگاه ايلام در حوزه فرهنگي بعنوان يک دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته ميشود که اين مهم با اعتماد به دانشجويان و واگذاري اجراي برنامهها به آنان به دست آمده است.

 رئيس دانشگاه، با ابراز رضايت از روند توسعه فعاليتهاي کارآفرينانه و فناورانه  در دانشگاه، بيان کرد: يادگيري بخشي از علم و از جمله در حوره فناروي در خارج از کلاس درس به دست ميآيد و دانشگاه ايلام در چند سال اخير در اين حوزه اقدامات و فعاليت هاي خوبي را در قالب مرکز رشد واحدهاي فناوري، مرکز جوار دانشگاهي و دفتر کارآفريني و با برگزاري کارگاه هاي آموزشي مختلف و متنوع، بازارچه توليدات دانشجويي، برگزاري استارت آپهاي مختلف، رويداد ايدهشو و جشنواره ايدههاي ثروت ساز و حمايت مالي و معنوي از صاحبان ايدهها، انجام داده است.

دکتر علي اکبري افزود: اولين جشنواره ايده‎هاي ثروت ساز با حضور 60 ايده در دانشگاه برگزار شد، اما با تلاش و اهتمامي که صورت گرفت، ميزان استقبال دانشجويان افزايش يافت و دومين جشنواره با حضور 200 ايده برگزار گرديد.

رئيس دانشگاه، با بيان اينکه دانشگاه ايلام خود را در قبال سرنوشت جامعه و استان ايلام مسئول ميداند، تأکيد کرد: يکي از کارهاي اصلي دانشگاه جريان سازي است و اگر دانشگاهي در اين زمينه موفق نشود يک دانشگاه شکست خورده خواهد بود.

دکتر علي اکبري، افزود: در اين راستا دانشگاه ايلام در چند سال اخير فعاليتهاي مختلفي را انجام داده و از جمله اينکه زماني تأسيس شرکت دانش بنيان در استان ايلام و دانشگاه ايلام آرزويي دست نيافتني بود، اما با تلاشي که صورت گرفت روند اخذ مجوز شرکتهاي دانش بنيان در استان ايلام بومي شد و الان 13 شرکت در اين حوزه در سطح استان فعاليت دارند.

رئيس دانشگاه در ادامه با اشاره به اينکه مرکز نوآوري و شکوفايي در سال جاري در دانشگاه ايلام راهاندازي خواهد شد، اظهار کرد: در جريان ديدار دکتر ستاري معاون محترم علمي و فناوري رئيس جمهور از دانشگاه ايلام، با ارزيابي که صورت گرفت، با صدور مجوز اين مرکز در دانشگاه ايلام موافقت بعمل آمد و تفاهم نامه مربوطه هم منعقد شده، که به اميدخدا در سال جاري افتتاح خواهد شد.

دکتر علي اکبري در بخش ديگر سخنان خود با ابراز خرسندي از روند فعاليتهاي دانشکده علوم پايه، گفت: دانشکده علوم پايه  بعنوان يکي از قديميترين دانشکده هاي دانشگاه ايلام، بواسطه حضور بيشترين تعداد عضو هيات علمي استاد تمام و دانشيار، چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر علمي و انتخاب دانشجوي نمونه کشوري براي دومين سال پياپي؛ جايگاه خوبي دارد که ان شاء الله با اهتمام مديريت دانشکده و همت اساتيد و دانشجويان عزيز اين جايگاه ارتقاء خواهد يافت.

شايان ذکر است در مجموع  تعداد 43 ايده در سايت سومين رويداد ايدهشو  ثبت شد، که از  بين آنها 23 ايده به مرحله نهايي راه يافتند و در پايان بر اساس رأي هيأت داوران نفرات برتر به شرح ذيل انتخاب شدند:

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها