نشست تخصصی مطالعه پدیده خشونت در استان ایلام در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها

با هماهنگي و برنامهريزي دفتر دانشگاهي جامعهشناسي ايران در دانشگاه ايلام و همکاري دفتر فرهنگي و اجتماعي استانداري، نشست تخصصي مطالعه پديده خشونت در استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، نشست تخصصي مطالعهي پديده خشونت در استان ايلام؛ با سخنراني دکتر يارمحمد قاسمي مدير گروه علوم اجتماعي و مدير دفتر دانشگاهي جامعه شناسي ايران در دانشگاه ايلام، خانم دکتر ماريا رحيمي مدرس مدعو گروه علوم اجتماعي و آقاي خليل کمربيگي پژوهشگر مسائل فرهنگي و اجتماعي استان  و با حضور خانم دکتر طهماسبي مديرکل امور اجتماعي استانداري و جمعي از دانشجويان صبح ديروز در محل دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد.

در آغاز اين نشست، دکتر يارمحمد قاسمي مدير گروه علوم اجتماعي و مدير دفتر دانشگاهي جامعه شناسي ايران در دانشگاه ايلام ضمن تبارشناسي پديده خشونت در استان ايلام، خشونت را پديدهاي مبتني بر بَرساختهاي گُفتماني دانستند و غلبه گفتمان ايلي – قبيله اي بر گفتمانهاي رقيب را سبب بازتوليد خشونت در شکل عُريان و نمادين آن عنوان کردند.

در ادامه خانم دکتر ماريا رحيمي مدرس مدعو گروه علوم اجتماعي دانشگاه ايلام، تمايلات خشونت‎طلبانه در استان ايلام را مبتني بر ممهاي تشکيل دهنده شبکه DNA فرهنگي در استان عنوان کردند و مباحث مورد نظر در اين زمينه را ارائه دادند.

سخنران پاياني آقاي خليل کمربيگي پژوهشگر مسائل فرهنگي و اجتماعي استان بود، که يافتههاي تجربي در زمينه نزاعهاي بين فردي را ارائه نمود و بيسازماني اجتماعي را، مقوله هستهاي مُدل پارادايمي پديده خشونت در استان ايلام معرفي نمودند.

در پايان جلسه سخنرانان به سئوالات متعدد حاضرين، بصورت مبسوط پاسخ دادند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها