نشست رئیس دانشگاه و دانشجویان افغانستانی برگزار گردید

خانه خبرها
نشست رئيس دانشگاه و دانشجويان افغانستاني برگزار گرديد

در فضايي صميمانه، نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و دانشجويان افغانستاني (شاغل به تحصيل در دانشگاه ايلام) برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و جمعي از دانشجويان افغانستاني صبح روز گذشته با حضور دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي در محل دفتر رئيس دانشگاه برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با اشاره به روند پذيرش دانشجويان خارجي در دانشگاه ايلام، بيان کرد: در دانشگاه ايلام هيچ فعاليت و رويدادي اتفاقي نيست، بلکه تمام امور بر اساس برنامه مدون در حال انجام است و از آنجايي که يک از اهداف اصلي ما تحقق دانشگاه تمام عيار بوده است، پذيرش دانشجوي خارجي در دستور کار قرار گرفت و عليرغم اينکه خيلي ها باور نداشتند، با اهتمام و برنامهريزي انجام شده در سال 1395 اولين دوره پذيرش دانشجويان خارجي انجام گرفت و خوشبختانه روز به روز بر تعداد متقاضيان براي تحصيل در دانشگاه ايلام افزوده ميشود.

دکتر علي اکبري با اشاره به اهتمام مديريت، اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام در خدمات رساني به دانشجويان خارجي، گفت: سعي ما بر اين است که در حوزههاي رفاهي، آموزشي، ورزشي و فوقبرنامه خدمات مناسبي به دانشجويان خارجي ارائه گردد و اين عزيزن دانشگاه ايلام را خانه دوم خود بدانند.

رئيس دانشگاه مشترکات متعدد ديني، تاريخي، فرهنگي و زباني دو ملت ايران و افغانستان را زمينه ساز توسعه همکاري هاي دوجانبه عنوان کرد و بيان داشت: دو ملت ايران و افغانستان در گذشته سرنوشت مشترکي داشتهاند و بواسطه اشتراکات متعددي که دارند و همچنين خطرات مشترکي که در کمين  دو ملت قرار دارد، بايد با توسعه همکاريهاي دوجانبه و از جمله توسعه همکاريهاي علمي، بصورت مشترک براي رسيدن به توسعه پايدار گام برداشته و تلاش نمايند.

دکتر علي اکبري با اشاره به اينکه يکي از اساتيد خانم مطرح دانشگاه کابل از فارغ التحصيلان دانشگاه ايلام است، بيان داشت: همه شما عزيزان بايد با جديت در حوزههاي آموزشي، پژوهشي، ورزشي و فرهنگي تلاش نماييد و با کسب تجربه، ضمن کسب مدارج بالاي علمي و خدمت خالصانه به ملت افغانستان، سفيران شايسته اي براي دانشگاه ايلام باشيد.

رئيس دانشگاه افزود: دانشگاه ايلام آمادگي لازم را براي برقراري ارتباط و توسعه همکاري‎هاي علمي با دانشگاههاي کشور افنستان را دارد و از اين امر استقبال مينمايد.

در ادامه دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه ضمن تأکيد بر ارائه خدمات ويژه به دانشجويان خارجي، اعلام کرد که سال آينده نفرات برتر در بين دانشجويان خارجي انتخاب ميگردد و در دهه سرآمدي آموزش از آنان تقدير بعمل خواهد آمد.

در اين نشست دانشجويان افغانستاني حاضر با تشکر از اهتمام مديريت، اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام در خدمات رساني به دانشجويان خارجي، به بيان مسائل، نظرات و پيشنهادات مورد نظر خود پرداختند و دکتر علياکبري و دکتر نعمتي هم بصورت مبسوط پاسخهاي لازم را ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها