دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

خانه خبرها

در راستاي توسعه همکاري ‌هاي مشترک، تفاهم نامه همکاري مابين دانشگاه ايلام و دانشگاه علوم پزشکي ايلام منعقد شد.

   به گزارش روابط عمومي، در نشستي با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر همتي رئيس دانشگاه علوم پزشکي، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر صيدي مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، دکتر يگانه مدير مرکز رشد واحدهاي فناوري و آقاي فتاحي رئيس اداره روابط عمومي، که صبح ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه علوم پزشکي برگزار گرديد، تفاهم نامه همکاري مابين دو دانشگاه به امضاي دکتر علي اکبري و دکتر همتي رسيد.

در اين نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با ابراز خرسندي از روند توسعه همکاري هاي مشترک دو دانشگاه، بيان داشت: توسعه روابط علمي، پژوهشي، فناوري، اجتماعي و فرهنگي مابين دانشگاه‎هاي استان يک ضرورت اساسي است و براي پيشبرد اهداف مورد نظر با برنامه‎ريزي مناسب مي توان سطح روابط موجود را ارتقاء داد.

رئيس دانشگاه، افزود: انعقاد اين تفاهم نامه در راستاي هم افزايي در نهاد علم استان و با هدف توليد بسته‎هاي سياستي براي ارائه به مديريت اجرايي استان مي‎باشد.

دکتر علي اکبري، يادآور شد: استان ايلام داراي 37 مرکز آموزش عالي است، اما هم افزايي دانشگاه‎ها به حد مطلوبي نرسيده، در حاليکه برآيند همکاري ما مي‎تواند در رفع مشکلات استان موثر باشد.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه مابين اين دو دانشگاه در حوزه توسعه همکاري مشترک درهاي متعددي باز است، تصريح کرد: دانشگاه ايلام و دانشگاه علوم پزشکي ايلام مي توانند در توسعه همکاري‎هاي علمي و پژوهشي، توسعه شرکت‎هاي دانش بنيان، فراهم کردن زمينه‎هاي پژوهشي جديد و برگزاري همايش هاي ملي و بين المللي همکاري خوبي با هم داشته باشند.

دکتر علي اکبري افزود: همچنين مي توان در حوزه آموزشي با برگزاري کارگاه‎هاي مشترک از ظرفيت همديگر استفاده کرد و در خصوص بررسي آسيب‎ها و مسائل اجتماعي استان پاسخ مشخصي ارائه کرد.

رئيس دانشگاه، تاکيد کرد: دانشگاه ايلام يک ظرفيت ملي است که متعلق به همه استان ايلام مي باشد و با توجه به رسالتي که براي خود قائل است آمادگي کامل  را براي توسعه همکاريهاي مشترک با مراکز آموزش عالي و ساير دستگاههاي اجرايي استان دارد.

دکتر همتي رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام نيز در اين نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه ايلام مکمل يکديگرند و استان ايلام زمينه‌هاي بسياري براي همکاري اين دو دانشگاه از جمله در حوزه هاي علمي، پژوهشي، بيماري هاي مشترک انسان و دام و غيره دارد و مي‌توان با استفاده از ظرفيت آنها و بدون بخشي نگري برنامه‌هاي خوبي را در استان اجرا کرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي افزود: با امضاي اين تفاهم نامه اميدوارم بتوانيم از توان فکري، تجربي، پژوهشي و آموزشي يکديگر بهره‌مند شويم تا با همکاري هاي مشترک در رشد فضاي آموزشي و علمي و همچنين توسعه همه جانبه استان تأثير محسوسي ايجاد شود.

دکتر همتي تاکيد کرد:  اين تفاهمنامه علمي، پژوهشي و فناوري بين دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه ايلام، شايستگيهاي دو دانشگاه و ظرفيت‌هاي طرفين را به خوبي در معرض نمايش قرار خواهد داد که بايد از آن به بهترين وجه استفاده گردد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي، اضافه کرد: يکي از آثار نيکوي اين تفاهمنامه همفکري در جهت رفع مشکل جاده دسترسي به پرديس دانشگاه علوم پزشکي و بيمارستان ??? تختخوابي ايلام است که ان‌شاءالله با ياري و مساعدت طرفين براي هميشه اين مشکل رفع خواهد گرديد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها