کشت آزمایشی هیدروپونیک گوجه‌فرنگی با موفقیت توسط دانشجویان دانشکده کشاورزی انجام گرفت

خانه خبرها
کشت آزمايشي هيدروپونيک گوجه‌فرنگي با موفقيت توسط دانشجويان دانشکده کشاورزي انجام گرفت

با حمايت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه از انجمن‌هاي علمي دانشجويي دانشکده کشاورزي، کشت آزمايشي هيدروپونيک گوجه فرنگي با موفقيت انجام گرفت.

  به گزارش روابط عمومي و به نقل از دکتر امامي پور مدير  امور فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، هيدروپونيک يا آب کشت، شيوه کشت بدون خاک است که در اين نوع کشت نيازهاي غذايي گياه، اندازه‌گيري شده و با استفاده از آب به جاي خاک به گياه داده مي شود و چون اساس سيستم هيدروپونيک آب است، اين سيستم مي‌تواند کاملا خودکار باشد. خودکار بودن اين سيستم هم در اين است که اگر باغبان براي مدت زيادي در گلخانه حاضر نبود، گياه از کمبود آب و مواد غذايي تلف نخواهد شد. در اين نوع کشت نيازي به شخم و آبياري نيست و مصرف آب به صورت چشمگيري کاهش مي‌يابد.

بنا به اين گزارش: در اين روش ضد عفوني کردن محيط رشد بسيار ساده و کم هزينه است چون محلول غذايي به صورت مايع است به راحتي مي‌توان آن را کنترل کرد.

اين گزارش مي افزايد: در جايي که خاک مناسب ندارد يا دچار بعضي بيماري‌ها است اين روش قابل اجرا است چون  کنترل شرايط محيطي از جمله نور، دما، رطوبت  و ترکيب هوا بسيار ساده‌تر است و صرفه جويي قابل ملاحظهاي در مصرف آب،  بازده بيشتر در توليد سبزيجات خارج از فصل در گلخانه، سهولت پيش بيني ميزان عملکرد به دليل کنترل شرايط محيطي، کيفيت بهتر محصولات، کاهش ميزان ابتلا به بيماريهاي انگلي گياهان، کاهش هزينه نيروي انساني به علت حذف عمليات‌هاي مربوط به خاک و  عدم رشد علف هرز و اشغال فضاي کمتر از مزاياي اين روش است.  

شايان ذکر است کشت آزمايشي هيدروپونيک با همکاري دانشجويان دانشکده کشاورزي انجام گرفت.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها