مراسم تقدیر از دانشجویان برتر دوره‎های کارشناسی ارشد و دکتری برگزار گردید

خانه خبرها

طي مراسمي از 51 تن از دانشجويان برتر دورههاي کارشناسي ارشد و دکتري تقدير بعمل آمد/در اين مراسم معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، خدمات مالي اين معاونت به دانشجويان دورههاي تحصيلات تکميلي را تشريح کرد.

 به گزارش روابط عمومي، مراسم تقدير از دانشجويان برتر دورههاي کارشناسي ارشد و دکتري با حضور دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، خانم دکتر پيرزادنيا مدير تحصيلات تکميلي، دکتر توکلي مدير امور آموزش، دکتر ميرزايي سرپرست امور اعضاء هيأت علمي، خانم دکتر مرادي سرپرست دفتر استعدادهاي درخشان، معاونين آموزشي دانشکدهها و جمعي از دانشجويان دورههاي تحصيلات تکميلي؛ صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، بيان داشت: اين مراسم بهانهاي است تا شوراي آموزشي دانشگاه با نظرات، پيشنهادات، انتقادات و مشکلات مورد نظر دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري آشنا شود و از نظرات اين عزيزان براي برنامهريزي دقيقتر و مفيدتر استفاده نمايد.

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه با اشاره به نقش دانشجويان دورههاي تحصيلات تکميلي در چاپ مقالات در سطح دانشگاه، گفت: بايد شرايطي فراهم شود تا از توان اين عزيزان بهرهبرداري بيشتري صورت گيرد  و اين مهم با جهت دادن به تدوين پايان نامهها براي حل مشکلات و معضلات جامعه قابل تحقق است.

دکتر نعمتي در ادامه به بيان انتظارات شوراي آموزشي دانشگاه از دانشجويان دورههاي تحصيلات تکميلي پرداخت، اظهار کرد: دانشجويان عزي با گذاشتن وقت بيشتر و بهره گرفتن از امکانات دانشگاه و استفاده از نظرات و تجربيات اساتيد مربوطه، فرصت بهتري براي کسب تجربه و آموزش در جهت ورود به اجتماع به دست آورند.  

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، افزود: متأسفانه معضل بيکاري الان گريبانگير فارغ التحصيلان است، اما اگر دانشجويان از تمام ظرفيتهاي موجود براي ارتقاء سطح دانش و مهارت خود استفاده کنند، راحتتر ميتوانند جذب بازار کار شوند.

در ادامه اين مراسم دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در تشريح خدمات اين معاونت به دانشجويان دورههاي کارشناسي ارشد و دکتري گفت: نظر به وجود مشکلات مالي که در جامعه وجود دارد و براي براي تسهيل در کار دانشجويان، تعرفههاي آزمايشگاه مرکزي به روال سالهاي قبل ثابت ميماند و افزون بر آن  تا مبلغ سيصد هزار تومان دانشجويان کارشناسي ارشد و مبلع يک ميليون تومان دانشجويان دکتري ميتوانند بصورت رايگان از امکانات آزمايشگاه مرکزي دانشگاه استفاده کنند.

دکتر مهديزاده، افزود: همچنين  دانشجويان کارشناسي ارشد معادل پانصد  هزار تومان و دانشجويان دکتري معادل يک ميليون تومان ميتوانند در زمينه خريد مواد شيميايي و شيشه آلات آزمايشگاهي درخواست کتبي نمايند که اين درخواستها از طرف معاونت پژوهش و فناوري براي اين دانشجويان خريداري ميگردد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در مورد کمک مالي به چاپ مقالات مستخرج از پايان نامههاي دانشجويي، گفت: اگر مقالهاي که از پايان مسترخ شده در مجلات معتبر به چاپ برسد، متناسب با کيفيت مقاله و بر اسس بخش نامه صادره تا مبلغ يک ميليون تومان به دانشجوي مورد نظر کمک مالي پرداخت مي گردد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، افزود: اگر  دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري، موضوع پايان نامه خود را به مشکلات و معضلات مطرح کشور و استان ايلام اختصاص دهند، تا مبلغ  دو ميليون تومان اضافه بر هزينههاي ديگر به آنان کمک مالي پرداخت خواهد شد.

دکتر مهديزاده در زمينه پرداخت کمک هزينه به پايان نامه هاي کارشناسي ارشد و دکتري، بيان کرد: با توجه به مشکلات مالي پيش آمده و تورمي که وجود دارد، اهتمام ما بر اين است که هزينه پرداختي را افزايش دهيم و همچنين براي سهولت در پرداختها ديگر نياز به ارائه فاکتور نخواهد بود و بر اساس صورت جلسهاي که تنظيم خواهد شد، اين کمک مالي پرداخت ميگردد.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه در بخش ديگر سخنان خود بر ضرورت ارتقاء سطح مهارت هاي دانشجويان تأکيد کرد و گفت: براي تمامي رشتههاي موجود در دانشگاه، مهارتهايي که يادگيري آنها براي دانشجويان ضروري است، شناسايي خواهد شد و کارگاه مهارت آموزي متناسب برگزار خواهد گرديد.

دکتر مهديزاده، افزود: همچنين براي آموزش مهارتهاي کسب و کار به دانشجويان، درصدد هستميم با قراردادي که با مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتي شريف منعقد خواهد شد، دورههاي آموزشي ويژهاي در دانشگاه برگزار گردد تا دانشجويان بتوانند از اين دورهها حداکثر استفاده را بعمل آورند.

در ادامه دانشجويان حاضر در اين نشست به بيان ديدگاهها، نظرات، انتقادات و مشکلات مورد نظر خود پرداختند و در پايان از 51 تن از دانشجويان برتر سال 1397 دورههاي کارشناسي ارشد و دکتري تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها