نشست هم‌اندیشی سرپرست دانشگاه ایلام و فرماندهی انتظامی استان ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هم‌انديشي سرپرست دانشگاه ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام برگزار گرديد

در راستاي توسعه همکاري‌هاي دوجانبه، نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام و سردار القاصي مهر فرماندهي انتظامي استان ايلام با حضور معاونين دانشگاه و جمعي از فرماندهان انتظامي، صبح ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با تشکر از زحمات مجموعه نيروي انتظامي استان ايلام در برقراري امنيت و خدمات‌رساني به مردم استان، به تنوع و گستردگي فعاليت‌هاي نيروي انتظامي اشاره کرد و اظهار داشت: بخش زيادي از اقدامات و فعاليت‌هاي نيروي انتظامي محسوس نيست، در حالي که اين عزيزان در نقاط مختلف کشور خالصانه و بدون ادعا در حال خدمت به مردم هستند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به حديث نبوي: «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان»، گفت: بر اساس اين حديث شريف، سلامتي و امنيت دو نعمتي هستند، که قدرشان مجهول است و تا مخاطره‌اي پيش نيايد، اهميت آنها نمايان نمي‌شود. نمونه آن در حوزه سلامت با پيدايش کوويد 19 در دو سال اخير است، که به نوعي اهميت سلامتي را به همه گوشزد کرد.  

سرپرست دانشگاه با اشاره به امنيت حاکم بر کشور، بيان داشت: عليرغم همه توطئه‌هاي آشکار و پنهان دشمنان، ناامني کشورهاي همسايه و با وجود مشکلات عديده اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، به علت اعتقادات ديني مردم و تلاش‌هاي بي‌وقفه و صادقانه مجموعه نيروهاي نظامي و امنيتي و بخصوص نيروي انتظامي، امنيت بي‌نظيري بر کشور حاکم است، که اين دستاورد سزوار تمجيد و تحسين مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به تهديدات فضاي مجازي و بخصوص خطرات آن براي نوجوانان و جونانان، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان ما در فضاي مجازي در معرض تهاجمند و به همين دليل  دچار آسيب‌هاي زيادي مي‌شوند، لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي و بويژه آموزش و پرورش، مي‌توانند با آگاهي بخشي، زمينه کاهش اين نوع آسيب‌ها را فراهم کنند.

سرپرست دانشگاه، افزود: آموزش به خانواده‌ها و جلب همراهي و مشارکت آنها، ضامن موفقيت در اين مسير است.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به مشکلات، معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي استان ايلام، يادآور شد: دانشگاه ايلام آمادگي دارد با همکاري نيروي محترم انتظامي و تشکيل شوراي پژوهشي مشترک، با رصد کردن مشکلات استان و نيازسنجي و  با اولويت‌بندي آنها، براي  حل اين مشکلات راهکارهاي کاربردي ارائه دهد.

سرپرست دانشگاه ايلام، نقش رسانه‌ها را در اين فرآيند، راهبردي دانست و گفت: در روند شناسايي و ريشه‌يابي معضلات و مشکلات جامعه، رسانه‌ها مي‌توانند با هنرنمايي در آگاهي بخشي به مردم و خانواده‌ها و انعکاس اخبار و رويدادها به نحوي که مانع اشاعه منکرات در سطح جامعه شوند، نقش تعيين کننده و تأثيرگذار داشته باشند.

دکتر علي‌محمدي با تأکيد بر گسترش همکاري‌هاي دوجانبه دانشگاه ايلام و نيروي انتظامي استان، اظهار داشت: همکاري مرکز مشاوره دانشگاه با مرکز مشاوره نيروي انتظامي، برگزاري سمينار و کارگاه‌هاي آموزشي در خصوص  پيش بيني و پيش‌گيري از جرم و انجام طرح‌هاي تحقيقاتي مشترک از جمله برنامه‌هايي است که مي‌تواند در راستاي بصيرت افزايي جوانان مؤثر باشد.  

در اين نشست سردار القاصي مهر فرماندهي انتظامي استان ايلام، با تبريک انتصاب بجا و شايسته دکتر علي محمدي بعنوان شخصيتي جهادي و انقلابي به سمت سرپرست دانشگاه ايلام و آرزوي موفقيت براي ايشان، به افتخارآفريني‌هاي مردم ايلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ايلام در دوران جنگ تحميلي با تمام  توان در برابر دشمن ايستادند و هيچگاه شهر و ديار خود را رها نکردند و دَين خود را به نظام و انقلاب اسلامي ادا کردند، لذا ما وظيفه داريم با تمام توان به اين مردم عزيز خدمت کنيم.

سردار القاصي مهر نقش دانشگاه در برقراري امنيت را مهم دانست و گفت: در استان ايلام معضلات و مشکلات متعددي همچون افزايش آمار طلاق و حاشيه‌نشيني وجود دارد، که دانشگاه ايلام مي‌تواند با سوق دادن پژوهش‌هاي اساتيد و رساله‌ها و پايان نامه‌هاي دانشجويان، در شناسايي، ريشه‌يابي و ارائه راهکار کاربردي  براي حل اين مشکلات و معضلات نقش تعيين کننده داشته باشد.

فرماندهي انتظامي استان ايلام، با اشاره به استقرار مشاور مذهبي و مددکار اجتماعي در کلانتري‌هاي استان، گفت: از 11700 پرونده تشکيل شده در کلانتري‌ها در سال جاري، 8410 مورد با اهتمام مشاوران مذهبي و مددکاران اجتماعي منتج به مصالحه شده است.

سردار القاصي مهر با اشاره به آمار بالاي جرايم در حوزه فضاي مجازي، اظهار داشت: مي‌توانيم تجربيات و آموزش‌هاي خود را در اين زمينه در قالب کارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي به دانشگاهيان منتقل کنيم.

در پايان اين نشست تفاهم نامه همکاري دوجانبه به امضاي دکتر علي‌محمدي و سردار القاصي مهر رسيد.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها