مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

با حضور دکتر بهرام نيا استاندار ايلام و آقاي حاج علي‌اکبر بسطامي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و در فضايي صميمانه و با حضور دانشجويان  فعال فرهنگي دانشگاه از تمامي سلايق، مراسم گراميداشت روز دانشجو در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر بهرام نيا استاندار ايلام، حاج علي‌اکبر بسطامي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام،  حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر کوخايي زاده سرپرست معاونت آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي، دکتر شکري سرپرست معاونت دانشجويي، دکتر امامي پور مدير امور فرهنگي و اجتماعي و جمع زيادي از دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه شب گذشته در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر بهرام نيا استاندار ايلام با تبريک روز دانشجو و ابراز خرسندي به جهت حضور در بين دانشجويان دانشگاه ايلام، اظهار داشت: 16 آذر فرصتي براي مرور هويت تاريخي جنبش دانشجويي است، که شهيدان احمد قندچي، آذر شريعت رضوي و مصطفي بزرگ‌نيا در آذر  16 آذر 1332با تفکر، گفتمان و منش شهادت‌طلبي، جو اختناق آميز آن شب‌هاي ظلماني را شکستند و به جنبش دانشجويي هويت بخشيدند.

دکتر بهرام نيا، افزود: بواسطه قوام اين جنبش بود، که حضرت امام خميني (ره)  فعالانه وارد عرصه مبارزه شد و انقلاب اسلامي به پيروز رسيد و بعد در دفاع مقدس بعنوان نگين آزادي خواهي در تاريخ اسلام خودنمايي کرد و بواسطه همين جنبش بود که روحيه دفاع و شهادت يک آرمان مقدس شد، به گونه‌اي که شهيد احمد متوسليان آنرا در غربت سرود و  هرگز برنگشت.

استاندار ايلام، ابراز داشت: اگر امروز به مرزهاي بالاي علم و فناوري دست پيدا کرده‌ايم، به واسطه توليد علم و شيوه مديريت آن است، که نتيجه  اعتماد به جنبش دانشجويي است، که در آن جوانان اندوخته خود را با معنويت در آميخته و در راستاي خدمت به بشريت و عمران و آباداني بکار گرفتند.

دکتر بهرام نيا، با بيان اينکه دستيابي به فناوري‌هاي نوين و قرار گرفتن در بين قدرت‌هاي برتر جهان از نظر نظامي و علمي، مرهون تلاش و جهاد علمي همين جنبش دانشجويي است، گفت: امروزه جنبش دانشجويي در تمامي دانشگاه‌ها وجود داشته و دانشجويان  بخوبي نقش خود را در اين راستا ايفا مي‌کنند، همه دانشجويان بايد نظرات خود را در يک چارچوب قانونمند ارائه دهند، چرا که تضارب آرا پيش نياز توسعه و پيشرفت هر منطقه است.

استاندار ايلام با اشاره به اينکه دانشجويان با نقد منصفانه و دلسوزانه براي توسعه استان از تمامي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي خود استفاده کنند تا بتوانيم در تمامي حوزه‌ها به مردم خدمت رساني کنيم، تأکيد کرد: دانشجويان رعايت اخلاق و تقوا را، نصب‌العين تمامي فعاليت‌هاي خود قرار دهند.

دکتر بهرام نيا، با بيان اينکه دانشجويان بايد فعاليت سياسي داشته باشند، اظهار داشت: دانشجويان بايد در دانشگاه به درجه بالايي از بينش و درک سياسي برسند و نسبت به سرنوشت خود، جامعه و مسائل سياسي حساسيت داشته باشند، مسائل داخلي و خارجي را تجزيه و تحليل کرده و همواره بعنوان ناظري بصير، عملکردها و تصميم گيري‌ها را تجزيه و تحليل نمايند و همواره با دلسوزي خطا و لغزش‌هاي احتمالي را نيز گوشزد کنند.

استاندار ايلام در بخشي ديگري از سخنانش با بيان اينکه وامدار هيچکس نيستم و تنها وامدار نظام هستم و در انتصابات شاخصه هايي چون مديريت جهادي و انقلابي، تعهد و پاکدستي و روحيه فساد ستيزي و ضد تجمل گرايي را دنبال ميکنم، گفت: استان ايلام داراي ظرفيت‌هاي بسياري در تمامي حوزه هاست، که شتاب توسعه  آن،  نيازمند همدلي، همراهي و هم آوايي دانشجويان، مردم و نخبگان در زمينه‌هاي مختلف است.

در ادامه اين نشست آقاي حاج علي‌اکبر بسطامي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، ضمن تبريک روز دانشجو، گفت: ياد و خاطره شهداي گرانقدر حماسه روز 16 آذر ماه سال 1332 که نشان از شجاعت، استکبارستيزي و موقعيت‌شناسي دانشجويان را داشت، گرامي مي‌داريم.

آقاي بسطامي با بيان اينکه دانشجويان مهمترين رکن براي بيان مطالبات و پي‌گيري درخواست‌هاي مردمي هستند، گفت: توسعه متوازن مناطق محروم استان با خلاقيت، کار جهادي و نگرش انقلابي دانشجويان فعال ميسر مي‌شود.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، تأکيد کرد: دانشجويان با خلاقيت، نوآوري و جهاد علمي، همواره نقش مهمي در توسعه و رشد کشور و ارتقا رتبه علمي ايران در سطح جهان داشته‌اند.

آقاي بسطامي، افزود: دانشجويان عدالت خواه و ظلم ستيز در دوران مبارزه با طاغوت  و در دوران دفاع مقدس براي همه ما الگو و اسطوره هستند.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: دانشجويان خط امام (ره) و رهبري همواره در مسير آرمان‌هاي انقلاب حرکت کرده‌اند و همچنان اين مسير با برکت را ادامه مي‌دهند.

آقاي بسطامي با اشاره به محروميت‌هاي مختلف استان، گفت: با توجه به ضريب محروميت استان ايلام، بايد به بخش‌هايي که محروم و مغفول مانده، بيش از گذشته توجه  شود و با  جذب سرمايه‌گذاري زمينه اشتغالزايي و رونق اقتصادي را فراهم کنيم.  

در اين مراسم دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با تبريک روز دانشجو، با بيان اينکه جنبش دانشجويي در 16 آذر سال 1332، ماهيت اصلي خود را بروز داد، اظهار داشت: ماهيت جنبش دانشجويي اين است، که در کنار اهتمام به علم و دانش، مسئوليت‌شناس و وظيفه‌شناس باشد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: دانشجويان روزي بر اساس مسئوليت شناسي به مبارزه با استبداد داخلي و استکبار خارجي پرداختند و جان خود را نثار کردند و در برهه‌اي ديگر، براي دفاع از اسلام و ميهن خود، راهي جبهه‌هاي جنگ شدند و حماسه‌‌اي جاويد خلق کردند.

سرپرست دانشگاه ايلام، اضافه کرد: امروز براي ارتقاي جايگاه ايران در سطج جهان و توسعه کشور، دانشجويان بايد، خود را به سلاح  علم و دانش مسلح کنند و با کار پژوهشي، ايده‌پردازي و کارآفريني، زمينه توليد ثروت در دو بعد معنوي و مادي را فراهم کنند، که نياز اصلي جامعه ماست.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه توسعه علمي، اقتدار کشور را به دنبال دارد، گفت: امروز استکبار ستيزي در توسعه علم تجلي پيدا کرده و لذا دانشجويان بايد بر اساس مطالبه مقام معظم رهبري، با  تمام توان به فراگيري دانش بپردازند، تا زمينه ارتقاء بيشتر ايران اسلامي در سطح جهان را فراهم کنند. 

سرپرست دانشگاه، افزود: دانشجويي را که به لحاظ درسي ضعيف است، نمي‌توان در زمره جنبش دانشجوي قرار داد، براي  اينکه دانشجويان بر اساس رسالت خود و مسئوليت‌شناسي، بايد به جهاد علمي  بپردازند.

دکتر علي‌محمدي با استقبال از سخنان و انتقادات دانشجويان، بيان داشت: ما بايد همديگر را تحمل کنيم و فقط نقاد نباشيم، بايد نقدپذير هم باشيم، که اگر بوديم، ديگران هم نقد ما را مي پذيرند.

سرپرست دانشگاه افزود: من خوشحال مي‌شوم، که دانشجويان آزادانه عملکرد اينجانب را نقد کنند، براي اينکه نقد، حاشيه امن را از بين برده و زمينه انجام عملکرد بهتر را فراهم مي‌کند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه شايسته‌سالاري نياز مبرم جامعه ماست، گفت: اگر کسي بداند ديگري از او شايستگي بيشتري دارد و مسئوليت قبول کند، خدا و رسول او را لعن خواهند کرد، چون دارد به جامعه ظلم مي کند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به ماهيت تفکر بسيجي، اظهار داشت: بسيج يک تشکل نيست و هر کس در چارچوب نظام با هر تفکر و سليقه‌اي براي نظام و مردم  دلسوزي مي‌کند، بسيجي است.

دکتر علي‌محمدي، افزود: همچنين هر کسي که تفکر جهادي و انقلابي دارد و پاکدست است و مي‌خواهد خدمت کند و روز و شب نمي‌شناسد، بسيجي است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به وظايف جنبش دانشجويي در فضاي مجازي، بيان داشت: در فضاي مجازي نوجوانان و جوانان در معرض تهاجمند و متاسفانه دروغ هم زياد گفته مي‌شود، لذا دانشجويان بر اساس رسالت خود وظيفه دارند با آگهي بخشي مانع تحقق اهداف دشمنان نظام و انقلاب شوند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه خانه قرآن و خانه علم در آينده نزديک در دانشگاه ايلام راه‌اندازي مي‌شود، گفت: راه‌اندازي اين دو مرکز، زمينه فعاليت بيشتر و بهتر دانشجويان در دو حوزه‌هاي علمي و فرهنگي را فراهم مي‌کند.

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، به ويژگي‌هاي دانشجوي مورد نظر رهبر انقلاب اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: آرمانگرايي، عدالتخواهي و عقلانيت، سه ويژگي اصلي دانشجوي انقلابي مورد نظر رهبر انقلاب اسلامي است، که بعنوان نقطه اشتراک همه دانشجويان و همه تشکل‌ها مي‌تواند مبناي کار قرار گيرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد، همگرايي را راهبرد اصلي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام عنوان کرد و گفت: همه اعضاعي تأثيرگذار دانشگاه، که با رويکرد آرمانگرايي، عدالتخواهي و عقلانيت علاقمند به فعاليت هستند، مي‌توانند در سايه چتر حمايتي دفتر نهاد نمايندگي به اجراي برنامه‌هاي مورد نظر خود بپردازند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، افزود: بايد بر نقطه اشتراکات تأکيد کنيم و با هم‌انديشي و گفتگو، اختلافاات را کاهش دهيم، تا به رسالت اصلي دانشگاهي خود عمل نمائيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد با بيان اينکه  دانشجو موتور محرک و پيشران جامعه جهت نيل به اهداف بلند و قله‌هاي رفيع علم است، اظهار کرد: دانشجويان فعال فرهنگي در اين ميان نقش برجسته‌تري دارند و بايد از اين فرصت مغتنم براي تدوين برنامه و راهکار جهت ارائه به مسئولان اجرايي کشور و استان استفاده کنند.

در اين نشست همچنين دکتر ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، با بيان اينکه در سايه خردورزي و تعامل و عليرغم اختلاف سليقه‌ها، جوي صميمانه بر فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه ايلام حاکم است، اظهار داشت: بايد تلاش کنيم، دانشجويان در قالب برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و اجتماعي، تفکر تعامل، کارگروهي، معنويت‌گرايي، کار جهادي و انقلابي‌گري را به دانشجويان منتقل کنيم و آنان را براي خدمت به نظام اسلامي آماده نمائيم.

دکتر ويسه، افزود: ما دانشجو را يک سرمايه ارزشمند مي‌دانيم، که بايد با تحصيل علم و دانش و  کسب معرفت، تحول در خويشتن را احساس کند، تا بتواند بر اساس رسالت خود، نقش پيشران را در تحولات جامعه اسلامي ايفا نمايد.

در اين نشست نمايندگان انجمن اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان، کانون‌هاي فرهنگي و انجمن‌هاي علمي به بيان نظرات، پيشنهادات و انتقادات مورد نظر خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهايي، شامل: استفاده از جوانان در مديريت‌ها، ضرورت همگرايي و وحدت، عدم توجه مسئولين به سهم‌خواهي‌ها جريانات و احزاب، راه‌اندازي انديشکده‌هاي مختلف در استان و پايان دادن به محروميت استان ايلام مطرح گرديد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها