موفقیت دانشجویان کارشناسی دانشگاه ایلام در طراحی و ساخت سه دستگاه بومی موردنیاز

خانه خبرها

آقايان مجيد صمديان، علي ابراهيمي، فرشاد زرين نژاد و امير محمد ياري دانشجويان کارشناسي مهندسي مکانيک دانشگاه ايلام با سرپرستي دکتر فرشاد ربيعي استاديار دانشکده فني و مهندسي، موفق به طراحي و ساخت سه دستگاه بومي موردنياز شهرستان‌هاي محل سکونت خود، شامل: دستگاه ليزر CNC،  دستگاه خردکن سبزيجات صنعتي 10 کيلويي  و دستگاه الک و شِيکر برقي شدند.

   به گزارش روابط عمومي،  اين دانشجويان با بررسي نيازهاي شهرستان‌هاي محل زندگي خود و با خلاقيت و پشتکار فراوان و راهنمايي‌هاي مشفقانه دکتر ربيعي، موفق به طراحي و ساخت سه دستگاه، به شرح ذيل شدند:

1-دستگاه ليزر CNC:

آقايان مجيد صمديان  و علي ابراهيمي دستگاه ليزر   CNC را طراحي و ساختند، که با کنترل عددي کامپيوتري (CNC) قابليت کنترل همزمان دو محور X و Y را دارد.

به اين ترتيب با سوار کردن ليزر 5 کيلو وات، حکاکي طرح‌هاي دلخواه دوبعدي بر روي چوب، پلاستيک، کاغذ و حتي فلزات نرم امکان پذير است.

مجيد صمديان

علي ابراهيمي

2-دستگاه خردکن سبزيجات صنعتي 10 کيلويي:

اين دستگاه توسط آقاي فرشاد زرين نژاد، بر اساس کاربرد اساسي آن در شهر رامهرمز طراحي و ساخته شد، که در اندک زماني نيز به فروش رسيد.  

يادآور مي‌شود تمامي دستگاه‌هاي خردکن سبزيجات صنعتي شهر رامهرمز، از مرکز استان خوزستان و يا استان‌هاي همجوار خريداري مي‌شد.

فرشاد زرين نژاد

3-دستگاه الک و شِيکر برقي:

دستگاه الک و شِيکر برقي با اهتمام آقاي اميرمحمد ياري و  بر اساس نياز ضروري ساکنين شهرستان بدره، جهت الک کردن حبوبات و جدا کردن ضايعات طراحي و ساخته شد.

 خوشبختانه  اين دستگاه در کوتاه‌ترين زمان نيز به فروش رسيد.

امير محمد ياري

بنا به اين گزارش: دکتر فرشاد ربيعي استاديار دانشکده فني و مهندسي،  که سرپرستي طراحي و ساخت اين دستگاه‌ها را بر عهده داشته، فارغ التحصيل دکتراي مهندسي مکانيک گرايش ساخت و توليد از دانشگاه صنعتي اميرکبير مي‌باشد.

دکتر فرشاد ربيعي

اين گزارش مي‌افزايد: مدير طراحي و ساخت، مدير نصب و راه‌اندازي، مدير توليد و مدير تحقيق و توسعه شرکت فولادگستر آتنا (توليدکننده قوطيهاي ساختماني HSS) تحت نظارت شرکت ژاپني کوزاکابه ژاپن از سال 1393 تا 1400 از جمله سوابقدکتر ربيعي در حوزه صنعت است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها