مهارت مناظره به نگرش سیستمی دانشجویان عمق می‌بخشد

خانه خبرها

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، گفت: کسب مهارت مناظره به دانشجويان ياد مي‌دهد، که چگونه به يک مسئله با ديد و نگرش سيستمي توجه کنند.

 به گزارش روابط عمومي، دکتر صيدمهدي ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در مراسم افتتاحيه‌ي مرحله استاني دهمين دوره مسابقات ملي مناظره‌ي دانشجويي، که صبح ديروز در محل سالن آمفي دانشکده الهيات و معارف اسلامي برگزار گرديد، با بيان اينکه تفکر انتقادي باعث پيشرفت جامعه مي‌شود و دانشجويان نيز سهمي مهمي در ترويج اين ديدگاه دارند، اظهار کرد: با وجود پيچيدگي‌هايي، که امروز در ميان جوامع بشري به وجود آمده است، ديگر رويکردهاي سنتي کارساز نبوده و پاسخگوي نيازهاي جامعه نيست، بنابراين اگر دانشجويان نيز مثل ادوار گذشته در محيط دانشگاه حاضر شوند، يقيناً شاهد تغييرات چشمگير و پيشرو نخواهيم بود.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه،افزود: کسب مهارت مناظره به دانشجويان ياد مي‌دهد، که چگونه مطالب موردنياز يک مسئله را جمع‌آوري کنند، چگونه تجزيه و تحليل نمايند و چگونه به يک مسئله با ديد و نگرش سيستمي توجه نمايند.

دکتر ويسه با بيان اينکه  دانشجويان با داشتن نگاه سيستمي مي‌توانند پيروز ميدان باشند، تأکيد کرد: وقتي يک مسئله طرح مي‌شود، فقط يک عامل در آن دخيل نيست، بلکه عوامل متعدد تأثيرگذار هستند و اين همان نگاه سيستمي به موضوع مورد بحث است.

سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، ضمن تقدير از تلاش‌هاي جهاد دانشگاهي در برگزاري مناظره‌هاي دانشجويي، تصريح کرد: دانشگاه ايلام با تمام ظرفيت در خدمت دانشجويان به عنوان نسل‌هاي سوم و چهارم براي نقش‌آفريني در زمينه‌هاي مختلف است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها