انتصاب دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه به عنوان رئیس دانشگاه معین استان ایلام و نماینده وزارت علوم در استان

خانه خبرها

بر اساس حکمي از سوي دکتر منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر محمد علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام به سمت رئيس دانشگاه معين استان ايلام و نماينـده وزارت علوم، تحقيقـات و فنـاوري در اسـتان منصوب شد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين حکم آمده است؛ به منظور اجراي مصوبه 95/7818/ دش مورخ 1395/04/27و مصوبه جلسه شماره 131 ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور (ابلاغيه شماره 5711/95/ دش مورخ 1399/04/30 دبير محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي) در خصوص سـياست‌هـا و ضوابط اجرايي حـاکم‌ بر آمـايش آمـوزش عـالي درجمهـوري اسـلامي ايران، و بـه‌منظـور تمرکززدايي و شبکه‌سـازي علمي، هم‌افزايي مؤسـسات آموزش عـالي واقع در آن اسـتان، مشـارکت هر چه بيشـتر مؤسسات در تصميم گيري و تصميم سازي‌هاي آموزش عالي، متناسب سازي و متوازن کردن توسعه مؤسـسات، کاهش بوروکراسي ناشي از تمرکز تصميم گيري‌ها و ايجاد هماهنگي و تبادل تجربيات ميـان ساختارهاي آموزش عالي، و وفق مفاد «ماده 1 آيين‌نامـه پيـاده‌سازي آمايش آموزش عالي کشور - مديريت اسـتاني مؤسسات آموزش عالي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (ابلاغيه شماره 176143/11 مورخ 1399/08/21، بدين‌وسيله جناب‌عالي به عنوان "رئيس دانشگاه معين استان ايلام و نماينـده وزارت علوم، تحقيقـات و فنـاوري در آن اسـتان" منصوب مي‌شويد. بديهي است همه مؤسـسات آموزش عالي آن اسـتان به همکاري با آن دانشـگاه براي تحّقق مفاد مندرج در آيين‌نامه مذکور موظف‌اند.

در پيوست اين حکم ابلاغيه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرا ابلاغ گرديده است. در اين ابلاغيه آمده است؛ به منظور پياده‌سازي هرچه بهتر طرح‌هاي ساماندهي (مؤسسه و رشته)، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌تواند طرح منطقه بندي و مديريت منطقه‌اي را درمقياس استاني برنامه‌ريزي و اجرا نمايد. طرح ساماندهي مؤسسات آموزش عالي به گونه‌اي اجرا شود که اهداف سه‌گانه طرح شامل ارتقاي کيفي، پاسخگويي به نيازها و استفاده بهينه از منابع، در يک بازه زماني مشخص تحقق يابد و طرح ساماندهي در مرحله پياده‌سازي از انعطاف پذيري لازم برخوردار باشند. در اجراي طرح ساماندهي، دستگاه‌هاي ذيربط از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور و امور اداري و استخدامي کشور همکاري لازم را با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عمل آورند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها