رئیس دانشگاه: خاستگاه پژوهش را باید در مدارس جستجو کرد

خانه خبرها

دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه عنوان کرد: پژوهش و فناوري رکن اصلي توسعه کشور است و براي تحقق اين مهم بايد خاستگاه پژوهش در مدارس تقويت شود.

   به گزارش روابط عمومي، طي مراسمي که همزمان با اولين روز  هفته ي پژوهش و فناوري  و با حضور وزير آموزش و پرورش و وزير علوم تحقيقات و فناوري و بصورت ويديو کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد، از برگزيدگان دانش آموز پژوهشگر ايلامي در طرح جابر بن حيان تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم که همزمان با جلسه شوراي معاونين اداره کل آموزش و پرورش استان ايلام و با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام برگزار گرديد از دانش آموزان؛ فاطيما اله‌مرادي، روژان شجاع و حديث نقي‌بخش، که با ارائه پژوهش اکسير گياهي ريزش مو در طرح جابر بن حيان در کشور مقام برتر را کسب کرده بودند، با اهدا لوح و تنديس تجليل شد.

دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم با بيان اينکه دانش آموزان ايلامي با تلاش و زحمت مديران و مديران ارزشمند اداره کل آموزش و پرورش به خوبي توانستند سه دانش آموز را در طرح جابر بن حيان به مرحله کشوري برساند، اظهار کرد: اين مهم يک دستاورد درخشان براي استان ايلام است، که جا داشت در اولين روز هفته پژوهش و فناوري از اين عزيزان تجليل بعمل آيد.

دکتر علي‌اکبري افزود: اينکه اولين روز هفته پژوهش و فناوري را به دانش اختصاص داديم نشانه اهتمام براي نهادينه کردن پژوهش در مدرسه است.

رئيس دانشگاه اضافه کرد:  پژوهش رکن اصلي رشد و توسعه کشور  به شمار مي رود، لذا بايد خاستگاه پژوهش را در مدرسه تقويت کرد و  آموزش و پرورش براي تقويت اين خاستگاه طبيعتاً بايد از حمايت‌هاي لازم هم از نظر فکري و هم اعتباري مورد حمايت قرار بگيرد، تا ان شاءالله اين دانش آموزان امروز به دانشمندان فردا تبديل شوند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها