جشنواره یاریگران زندگی منطقه پنج کشور به کار خود پایان داد

خانه خبرها
جشنواره ياريگران زندگي منطقه پنج کشور به کار خود پايان داد

با اعلام نتايج ارزيابي 93 اثر ارسالي دانشجويان دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور، اختتاميه جشنواره ياريگران زندگي بصورت مجازي در دانشگاه ايلام  برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مرکز بهداشت، درمان و مشاوره و کانون همياران سلامت روان دانشگاه ايلام با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدراستان ايلام و با مشارکت مراکز مشاوره و کانون‌هاي همياران سلامت روان دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور (کردستان، رازي کرمانشاه، لرستان، صنعتي کرمانشاه و آيت‌الله بروجردي) اقدام به برگزاري جشنواره ياريگران زندگي در ترم جاري نمود، که خوشبختانه مورد استقبال دانشجويان قرار گرفت.

اين جشنواره، با هدف سطح دانش و فرهنگ دانشجويان و جامعه نسب به مسئله اعتياد به مواد مخدر، ايجاد انگيزه در دانشجويان فعال رسانه براي توليد محتوا، نقش آفريني دانشجويان هنرمند و نشان دادن تاثير آنها در اين عرصه،  ايجاد ارتباط بين دانشجويان طراح و هنرمند با ستاد مبارزه با مواد مخدر، پخش کردن آثار دانشجويان هنرمند در سطح منطقه به منظور ارتقاء سطح دانش عمومي نسبت به اين مسئله و  ايجاد زمينه مشارکت براي تمام دانشجويان در سطح منطقه  برگزار گرديد.

جشنواره ياريگران زندگي در پنج محور، شامل: فرهنگ پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر، افزيش دادن مشارکت مردم در پيشگيري از مواد مخدر،  درمان و کاهش آسيب هاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر،  مقابله با عرضه مواد مخدر و  مهارت " نه " گفتن،  و   شش بخش شامل: فيلم کوتاه و کليپ،  پويا نمايي (موشن گرافي)،  پادکست (نماهنگ)، عکس و پوستر،  شعر و خاطره نويسي و داستان کوتاه برگزار گرديد.

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه در آئين اختتاميه اين جشنواره ضمن قدرداني از اهتمام معاونت دانشجويي  و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، از ابتکار عمل و همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه‌هاي منطقه ابراز خرسندي نمود.

رئيس دانشگاه ايلام فعاليت‌هاي فوق برنامه دانشجويي در بستر مجازي را از ظرفيت‌هايي دانست که به دليل شيوع ويروس کرونا به درستي در دانشگاه ايلام مورد توجه قرار گرفته و يادآور شد: خوشبختانه به يمن ايجاد زيرساخت‌هاي دولت الکترونيک در دانشگاه، فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي دانشجويان با بهره‌گيري از اين ظرفيت، به خوبي به اجرا در مي‌آيد.

اين گزارش درباره نتايج جشنواره، مي‌افزايد: با توجه به شيوع کروناويروس و عدم حضور دانشجويان در دانشگاه و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و دانشجويي بصورت مجازي، در مجموع 93 اثر از طريق دبيرخانه جشنواره دريافت شد، که بعد از بررسي هيأت محترم داوران نتايج اين جشنواره را به شرح ذيل اعلام نمود:

1- بخش پادکست:

نفر اول: دانشگاه ايلام - پوريا سقايي دريکوند با اثر اعتياد را جدي بگيريم

شايسته تقدير: دانشگاه رازي - مبينا مرادي با اثر لطفا لحظه‌اي بنشينيد

شايسته تقدير : دانشگاه ايلام  - مهدي عاروان با اثر راديو همدلي

2- بخش پويا نمايي:

نفر اول: دانشگاه ايلام  - مهدي عاروان با اثر اعتياد

3- بخش عکس :

شايسته تقدير: دانشگاه کردستان - اميد نيک روش بابايي

4- بخش پوستر:

شايسته تقدير: دانشگاه ايلام - مهدي عاروان با اثر جاده‌اي به نام مرگ

5- بخش خاطره‌نويسي :

نفر اول: دانشگاه لرستان سعيده آموزگار با اثر درد ذهن

نفر دوم: دانشگاه کردستان دلارام کريمي با اثر خاطرات تلخ گذشته

نفر سوم: دانشگاه کردستان سارينا سبحاني با اثر دوشنبه‌ي تجارت

6- بخش شعر:

نفر اول: دانشگاه ايلام مهدي عاروان با اثر دام اعتياد

شايسته تقدير : دانشگاه صنعتي کرمانشاه زهرا عزيزي با اثر قاتل پروانه‌ها

شايسته تقدير: دانشگاه لرستان کوثر درويشي با اثر دل بکن ازخماري

شايسته تقدير: دانشگاه رازي مبينا مرادي با اثر درد فراق

شايسته تقدير: علوم پزشکي ايلام ساناز محمودي با اثر انحطاط شب

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها