چاپ کتاب با عنوان "کنترل فرکانس در سیستم های قدرت" توسط دکتر جعفر طاووسی

چاپ کتاب با عنوان"کنترل فرکانس در سیستم های قدرت" توسط دکتر جعفر طاووسی را به ایشان تبریک گفته و موفقیت بیش از پیش ایشان را خواهانیم.

چکیده:

برق مصرفی شهری در نیروگاههای عظیم تولید وتوسط شبکه انتقال که دارای ترانس­های تقویت وتضعیف ولتاژ بوده با طی مسافت طولانی به مصرف کننده ها می رسد که در این روند عوامل بسیاری اعم از رعد و برق ، افت ولتاژ ، تنوع نوع بار مصرفی و... بر روی کیفیت برق تاثیر گذاشته و در اکثر مواقع ، برق شهری که به مصرف کننده ها می­رسد دارای نوسانات و اعوجاج می باشد. جهت رفع این مشکل ابتدا بهتر است نوع اعوجاج و نوسانات برق شهر و نوع مشکلاتی که بوجود می­آید را شناسایی کرد.

انواع پارازیت­های موجود در برق شهر و نوع مشکلاتی که می­تواند برای دستگاه­های برقی بوجود آورد عبارتند از: رعد وبرق ، اشکال در سوئیچ­های نقل وانتقال و اشکالات در سوئیچینگ Oscillatory و Impulsive که باعث نوسانات ولتاژ ناگهانی می­شود. پایین آمدن مقدار دامنه ولتاژ بر اثر استارت همزمان مصرف کننده و یا خطا در عملکرد قطعات ، تغییرات در بار مصرفی و ولتاژ بالا، بالا رفتن مقدار دامنه ولتاژ براثر خطا در عملکرد قطعات، تغییرات در بار مصرفی، بوجود آمدن اعواجاج و بهم ریختن شکل موج برق در اثر نقص در یکسو کننده­ها و منبع تغذیه بار الکتریکی غیرخطی و کنترل سیگنال­ها و مبدل­های فرکانس، موتورهای القایی، سرعت متغیر درایوها، قوس دستگاههای جوش و چشمک زدن دیمر و عملکرد متناسب بار مصرفی و تجهیزات. مشکلات فوق الذکر در برق شهر می تواند آسیبهای بسیار جدی به مصرف کننده، علی الخصوص مصرف کننده های حساس و دستگاههای آزمایشگاهی و تشخیص طبی برساند و برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده باید فرکانس برق شهر به درستی و دقیق کنترل شود.

چاپ کتاب با عنوان چاپ کتاب با عنوان