ترجمه ی جلد اول کتاب «بوم شناسی و مدیریت خاک های جنگلی»

ترجمه ی جلد اول کتاب «بوم شناسی و مدیریت خاک های جنگلی» توسط دکتر مسعود بازگیر و دکتر مهدی حیدری اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی
??جلد اول کتاب «بوم شناسی و مدیریت خاک های جنگلی» تألیف پروفسور «دن بینکلی»  و پروفسور «ریچارد فیشر»، توسط دکتر مسعود بازگیر و دکتر مهدی حیدری، اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی به زبان فارسی ترجمه شد.

?? به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  جلد اول کتاب «بوم شناسی و مدیریت خاک های جنگلی»، تألیف پروفسور «دن بینکلی»  و پروفسور «ریچارد فیشر»، از دانشمندان برجسته ی علم خاکشناسی و بوم شناسی جنگل دنیا، توسط دکتر مسعود بازگیر و دکتر مهدی حیدری، اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی به زبان فارسی ترجمه شد.

?? در این کتاب، که از جمله منابع ارزشمند خاکشناسی جنگل در دنیا است، علاوه بر بیان مفاهیم پایه ی علم خاکشناسی و شیوه ی درست مدیریت خاک های جنگلی، به ارتباط و وابستگی درختان جنگلی با خاک نیز پرداخته شده و به تحقیقات ارزشمند و تجربیات دیگر محققان در سراسر دنیا توجه ویژه شده است. رویکردی که توانسته  بر اساس مثال ها و نمونه های کاربردی، ایده های مختلف و نوینی را فرآروی محققان قرار دهد.

?? جلد اول این کتاب مشتمل بر هشت فصل است، که به معرفی خاک های جنگلی، تاریخچه ی علم خاکشناسی جنگل و مدیریت، الگوهای جهانی در خاک های جنگلی، ترکیب خاک های جنگلی، حیات و شیمی آن با تأکید بر جنبه های کاربردی و مدیریتی پرداخته است.

ترجمه ي جلد اول کتاب «بوم شناسي و مديريت خاک هاي جنگلي»