En Ar

دکتر مهدي‌زاده، معاون پژوهش و فناوري: منابع آب‌وخاک توان آزمون‌ و خطا ندارند

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام گفت: منابع آب‌وخاک ديگر توان آزمون‌و خطا ندارند و بايد به دنبال بهره‌برداري کارشناسانه از آنان بود.

دکتر حسين مهدي‌زاده، در حاشيه مراسم انعقاد  تفاهم‌نامه همکاري دانشگاه ايلام و سازمان جهاد کشاورزي استان در سخناني  اظهار داشت: مرز مهران و پتانسيل‌هاي آن مي‌تواند به‌خوبي به توسعه استان کمک کند اما اين مهم بايد با برنامه‌ريزي درست صورت گيرد.

وي بابيان اينکه استان ايلام درزمينه? کشاورزي ظرفيت بسيار بالايي دارد، افزود: بايد از ظرفيت مرز مهران براي صادرات بهره برد و چرخ توسعه استان را به حرکت درآورد که قطعاً در پي آن اشتغال‌زايي خوبي به وجود مي‌آيد.

دکتر مهدي‌زاده با تأکيد بر اينکه دانشگاه ايلام ظرفيت خوبي براي کمک به حوزه کشاورزي براي بهره‌برداري بيشتر دارد، تصريح کرد: اگر دانشگاه و سازمان‌ها دست‌به‌دست هم دهند قطعاً استان مسير توسعه را با شدت بيشتري در پيش مي‌گيرد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه افزود : در استان ايلام تبديل علم به ثروت مغفول مانده است در حالي که در بخش کشاورزي  مي‌توان به آن جامه‌ي  عمل پوشاند، وي بابيان اينکه توسعه بخش کشاورزي در ايلام به معناي واقعي مي‌تواند در محرومت زدايي استان کمک کند، افزود: بايد صنايع تبدلي در بخش کشاورزي موردتوجه قرار گيرد.

دکتر مهدي زاد با تأکيد بر اينکه منابع آب خاک در وضعيت خوبي نيستند و اگر مديريت درست صورت نگيرد قطعاً در آينده دچار چالش جدي خواهيم شد، گفت: منابع آب‌وخاک ديگر توان آزمون‌وخطا را ندارد و بايد با کار کارشناسي و علمي از آن بهره درست برد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تصريح کرد: ماموريت در حوزه کشاورزي و دامپروري در دانشگاه ايلام از اولويت‌ها کاري ماست و توسعه اين بخش در اين دانشگاه همچنان ادامه دارد و زمينه‌هاي بسيار خوبي در دانشگاه و جهاد کشاورزي براي همکاري وجود دارد که بايد به ‌صورت جدي به آن توجه شود.

دکتر مهدي‌زاده، معاون پژوهش و فناوري: منابع آب‌وخاک توان آزمون‌ و خطا ندارند
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها