شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست خبری بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور برگزار گردید

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی» نشست خبری بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور امروز 29 مرداد در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه ایلام برگزار شد در این نشست آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، آقای دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام و نمایند گان محترم خبرگزاری ها برگزار گردید .

آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه و رئیس بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور از برپایی جشنواره سراسری قرآن دانشجویان کشور در ایلام به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در این استان یاد کرد و گفت: ??? دانشجو در این جشنواره، هر کدام یک سفیر فرهنگی هستند.

ریاست محترم دانشگاه ایلام اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل در استان ایلام مسئله فرهنگ است و در این میان توسعه و ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه تنها راه حل تعالی فرهنگی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، بیان داشت: کار فرهنگی باید در عمل صورت بگیرد تا تأثیرگذار باشد، اگر پس از چندین سال شاهد ارتقای فرهنگی در جامعه بودیم و آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کرد آنگاه می‌توان گفت که در توسعه فرهنگ موفق بوده‌ایم.

آقای دکترصحرایی با بیان اینکه مشکل ما جمعی است و با عملکرد گروهی و هماهنگ حل می‌شود، افزود: مدرسان، روحانیان، مهندسان و همه افراد جامعه در هر سطحی باید با ایثار و از خودگذشتگی جهت توسعه استان به‌ویژه در بعد فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشیم، ما مسئولان باید از بیت‌المال مثل دارایی خودمان حفاظت کنیم و امانت‌دار خوبی باشیم.

ریاست محترم دانشگاه ایلام در ادامه، برگزاری بیست‌ونهمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان کشور در ایلام را به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در این استان یاد کرد و گفت: 450 دانشجو از نقاط مختلف کشور در این جشنواره هر کدام یک سفیر فرهنگی برای این استان هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و ... از این فرصت ارزشمند استفاده کرد، گفت: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما با توجه به نقش مؤثری که در جامعه دارند می‌توانند در این زمینه با استفاده از ظرفیت خود در راستای معرفی قابلیت‌های این استان به خوبی عمل کنند.

رئیس دانشگاه ایلام در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مورد وقوع زلزله در مورموری آبدانان، اظهار کرد: جای هیچ نگرانی نیست و در حال حاضر وضعیت استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

آقای دکترصحرایی افزود: همه تمهیدات لازم با رعایت استانداردهای موجود برای اسکان شرکت کنندگان فراهم شده و عزیزان شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توانند با توجه به برنامه زمان‌بندی اعلام شده جهت پذیرش به این دانشگاه مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی این جشنواره در جامعه و میان عموم مردم، اظهار کرد: در جلسات فرهنگ عمومی استان این پیشنهاد مطرح شده و نهادهای مختلف فرهنگی استان می‌توانند با توجه به حضور چهره‌های برجسته قرآنی، داوران بین‌المللی و کشوری در این جشنواره از فضای ایجاد شده در راستای برپایی محافل انس با قرآن در نقاط مختلف استان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی نهایت بهره را ببرند.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ایلام» حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر هاشمی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در نشست خبری بیست‌ونهمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان، اظهار کرد: قرآن را باید از زبان خود قرآن شناخت، که خودش را «تبیان لکل شیئ» معرفی می‌کند، یعنی مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و ... همه در این نسخه شفابخش بیان و راهکارهایی ارائه و همچنین آسیب‌ها نیز معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه قرآن درمان همه آلام بشری است، گفت: اگر به قرآن توجه و عمل شود، این دردها قابل درمان و پیشگیری است؛ لذا اگر ما می‌خواهیم عزت، سعادت، سربلندی، بصیرت، آگاهی، دشمن‌شناسی، صبر و مقاومت در برابر مشکلات داشته باشیم همه اینها در قرآن بیان شده است.
دبیر اطلاع رسانی بیست و نهمین جشنواره قرآن کریم دانشجویان کشور  با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه، هر آنچه گفتار زیبا در این عالم پیدا کنید به پای قرآن نخواهد رسید، افزود: همانگونه که خداوند به عنوان خالق هستی بر همه مخلوقات برتری دارد، کلام پروردگار نیز از همه کلام‌ها برتر است و قابل مقایسه با کلام بشر نیست.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه خداوند همه اوصاف خود را در قرآن بیان کرده است، گفت: پیامبر(ص) خطاب به یکی از یاران خویش سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را در سایه انس با قرآن می‌داند؛ لذا تأسی به این کتاب آسمانی انسان را از رذایل در بعد فردی و اجتماعی پاک می‌سازد و در مقابل آسیب‌های مختلفی نظیر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و هجمه‌های نظامی و تلفیق هردو و ... حفظ می‌کند، مصداق عینی مقاومت با تأسی به قرآن را می‌توان در غزه مشاهده کرد.
وی  با اشاره به اینکه توجه به آموزه‌های قرآنی، انسان را از جمیع جهات بیمه می‌کند، گفت: بر همیمن اساس با توجه به اهمیت این موضوع وزارت علوم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌های برنامه‌هایی را اجرا می‌کند و امسال نیز در همین راستا بیست‌ونهمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اسلامی، اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها، ایجاد انس و الفت دانشجویان با قرآن و مفاهیم والای این کتاب آسمانی، تقویت فضای قرآنی و معنوی در دانشگاه‌ها، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی از جمله اهداف وزارت علوم در برپایی این جشنواره است، گفت: اساس و مبنای حرکت نبوی و علوی قرآن بوده و قطعاً حرکت مهدوی نیز بر پایه قرآن است.
حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه پیشرفت علمی توأم با رشد اخلاقی می‌تواند زمینه‌ساز تعالی ایران اسلامی باشد، بیان کرد: 1117 دانشجو در بیست‌ونهمین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویی در 5 بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری شرکت کرده‌اند و این دانشجویان درچهارسطح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در 35 رشته با هم رقابت می‌کنند.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه جشنواره در سه سطح درون‌دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شده است، گفت:832 اثر از این دانشجویان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و 45 داور استانی، کشوری و بین‌المللی در این دوره از رقابت‌ها قضاوت را بر عهده دارند که بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل جشنواره عمل خواهند کرد.
وی در پایان بر تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای معرفی ظرفیت‌های استان ایلام و میزبانی مطلوب تأکید کرد و گفت: امیدواریم در نهایت همه شرکت‌کنندگان خاطره‌ای خوب از این جشنواره قرآنی داشته باشند.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه بیست‌ونهمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان کشورشنبه، اول شهریور با حضور 450 دانشجو از نقاط مختلف کشور در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

 

 یادآور می‌شود، بیست‌ونهمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان کشور اول تا سوم شهریور در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

نشست خبري بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان سراسر کشور برگزار  گرديد نشست خبري بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان سراسر کشور برگزار  گرديد نشست خبري بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان سراسر کشور برگزار  گرديد نشست خبري بيست و نهمين جشنواره سراسري قرآن کريم دانشجويان سراسر کشور برگزار  گرديد