شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

چهارمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه ایلام به کار خود پایان داد

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » چهارمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه ایلام با حضور ریاست محترم دانشگاه،  مسئولان استانی، اعضای هیأت علمی و دانشجویان پرشور دانشگاه ایلام به کار خود پایان داد .

 

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه در اختتامیه جشنواره حرکت در سخنانی اظهار داشتند: یکی از سیاست‌‌های اصلی و راهبردی دولت تدبیر و امید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه‌ها است؛ بنابراین برپایی جشنواره حرکت با حضور 30 انجمن علمی به عنوان یکی از فعالیت‌های سرآمد در این دانشگاه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران مبنی بر اینکه باید فضای نشاط در جامعه به ویژه در مراکز آموزش عالی تعمیم داده شود، بیان داشت: دانشجو بودن به معنای گذراندن چند واحد تحصیلی و گرفتن مدرک نیست، عمده‌ترین و مهمترین سیاست وزارت علوم این است که فعالیت‌های بخش آموزش و پژوهش را کیفیت ببخشیم، یکی از سیاست‌های غلطی که در هشت سال گذشته اعمال شد توجه به رشد کمی و بی‌توجهی به ارتقای کیفیت محصولات پژوهشی بود، آیا علم می‌تواند بدون داشتن کیفیت تاثیرگذار باشد.

 

آقای دکتر صحرایی با اشاره به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا تمام تحولات جامعه و کارخانه آدم سازی است، تصریح کرد: اگر تحصیل کنندگان دانشگاهی به عنوان تاثیرگذارترین قشر جامعه برای مملک خودشان تصمیم نگیرند و راهبردهایشان را عملیاتی نکنند پس چه کسی می‌خواهد و می‌تواند جامعه ما را به سرمنزل مقصود پیشرفت رهنمون سازد؟ البته ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بی‌پولی و کمبود بودجه حرف اول را می‌زند، سایه تحریم‌ها بر اقتصاد ایران سنگینی می‌کند؛ اما نباید فراموش کرد که مدیر لایق به کسی اطلاق می‌شود که بتواند در شرایط سخت به خدمت بپردازد.


وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه بر رشد پایدار علمی کشور تاکید کرده‌اند، ایشان می‌فرمایند: با سرعتی خاص در حال صعود به قله هستیم اگر در میانه راه بایستیم یا از سراشیبی سقوط خواهیم کرد یا دچار عقب گرد خواهیم شد؛ بنابراین باید سرعت تحرکات خود را افزایش دهیم. تاکید بنده به دانشجویان و جامعه دانشگاهی این است که از خودشیفتگی و خودبزرگ بینی پرهیز کنند، کسانی که علم و آگاهیشان بیشتر است باید نسبت به دیگران فروتن و افتاده‌تر باشند.

 

جناب آقای دکتر صحرایی، ریاست محترم دانشگاه در پایان زمان کوتاه جشنواره و تاریخ برگزاری آن را از عیوب چهارمین جشنواره حرکت در دانشگاه ایلام عنوان داشت و افزود: با این وجود، یکی از شیرین‌ترین لحظات عمر ریاست بنده در دانشگاه ایلام، حضور در میان دانشجویان و بازدید از غرفه‌های جشنواره حرکت بود، ملاقات چهره به چهره با دانشجویان و گفتگو با آنها به من انرژی و نیرو بخشید، از دیدن مقالات علمی- ترویجی دانشجویان کارشناسی شگفت زده شدم؛ اما ایرادی که می‌توانم بر جشنواره حرکت امسال وارد کنم حضور کم رنگ دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به عنوان راهنما در بین دانشجویان مقاطع پایین‌تر بود.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » جناب آقای مهندس کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در اختتامیه جشنواره حرکت بیان داشت: سرعت تحولات علمی از سرعت تحولات جوامع بشری پیشی گرفته، طی 50 سال اخیر سرعت تولید محصولات علمی هزاران برابر بیشتر از تحولات انسانی شده است.


وی با اشاره به مصرع "توانا بود هرکه دانا بود" افزود: هر کشوری که توانمندی‌های علمی و دانش خود را به رخ سایر جوامع کشید می‌تواند سرآمد و صاحب قدرت باشد، کسانی که نمی‌توانند خود را با این رشد فزاینده علمی هماهنگ کنند عقب خواهند ماند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری ایلام خطاب به دانشجویان گفت: اگر آمده‌اید که مدرکی بگیرید و در زندگی گران‌بار دانشجویی به ظواهر امر و حواشی مشغول شوید از هم‌کیشان خود جا خواهید ماند؛ در این راستا لازم است که از انرژی و علم اساتیدتان بهره گیرید و فراموش نکنید که فرصت‌ها به سرعت در حال گذر هستند.


آقای مهندس کلانتری با اعلام حمایت استانداری ایلام از انجمن‌های علمی- دانشجویی تصریح داشت: با توجه به بازدیدی که از غرفه‌های جشنواره حرکت داشتم بسیار مبرهن بود که غرفه‌ها با کمبود امکانات و فقدان بودجه برپا شده‌اند؛ اما دستاوردهای یک ساله انجمن‌ها بسیار چشمگیر و زیبنده بود؛ بنابراین، استانداری ایلام برای نیل به افق‌های علم و فناوری قول می‌دهد که از حمایت‌های مادی و معنوی به انجمن‌های علمی دریغ نکند.

 « به گزارش خبرنگار روابط عمومی » جناب آقای دکتر بگ محمدی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام  در اختتامیه جشنواره حرکت گفت: برخی از انجمن‌های دانشگاه ایلام با سطح مختلف اداری و صنعتی تعاملات شایسته‌ای برقرار کرده‌اند؛ به عنوان نمونه، انجمن علمی رباتیک توانسته است در سال جاری مبلغ 30 میلیون تومان بودجه از ادارات استان جذب کند

معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام اظهار داشت: این دانشگاه دارای 30 انجمن علمی است و آمار این تعداد در ماه‌های آتی به 35 انجمن افزایش خواهد یافت، افزود: انجمن‌ها با برگزاری اردوهای علمی، کارگاه‌های تخصصی، تهیه کتاب کمک درسی، برپایی مسابقات در سطوح دانشکده، منطقه‌ای و ملی فضای علمی در دانشگاه‌ها را ارتقا می‌بخشند.


آقای دکتر بگ محمدی با اشاره به روند برگزاری جشنواره حرکت در سال 1393 و حضور انجمن‌های علمی در جشنواره حرکت شیراز  که در ماه جاری برگزار خواهد شد، خاطر نشان شد: آثار انجمن‌های علمی در سال 1392 به معاونت فرهنگی تقدیم شد این آثار در 14 زمینه آموزشی، دبیر برگزیده، ترویجی، وبلاگ، پژوهشی، اختراعات، انجمن برتر، تالیف و ترجمه، نشریه، استاد مشاور و غرفه برتر است، داوری‌ها در خردادماه اعمال شد و لیست آثار برتر به همراه مستندات به دبیرخانه ملی جشنواره حرکت ارسال شده اند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از انجمن های علمی برتر تقدیر بعمل آمد .

 

چهارمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت در دانشگاه ايلام به کار خود پايان داد چهارمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت در دانشگاه ايلام به کار خود پايان داد چهارمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت در دانشگاه ايلام به کار خود پايان داد چهارمين جشنواره درون دانشگاهي حرکت در دانشگاه ايلام به کار خود پايان داد