شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود

«به گزارش خبرنگارروابط عمومی»جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود با حضور جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه، حجت السلام والمسلمین هاشمی معاون محترم فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، آقای دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی، آقای دکتر محرابی مدیر کل امور آموزشی ، آقای دکتر فاضلی مدیر امور دانشجویی،دکترعیدی مدیرفرهنگی و با استقبال دانشجویان عزیز ورودی سال 1393 در سالن آیت اله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید .

 جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت سرداران شهید فکوری،نامجو،کلاهدوز ، جهان آرا و تمام شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا برگردن ما حق دارند حقی که با هدیه جان خود برای سرزمین و دین خود به وجود آورده اند .

ریاست محترم دانشگاه بیان داشت:دانشجویان عزیز ،رسالت اصلی ما در دانشگاه کسب علم،دانش و فناوری است و مهم ترین وظیفه دانشجویان قدم نهادن در این مسیر است و آنچه برای من مهم است این است که کسب علم و دانش باید منجر به تغییر رفتار ما شود و بعد از دوره ی تحصیلی درمقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تفکر و جهانبینی ، رفتار، منش و اخلاق ما باید تغییر مثبت داشته باشد.  

آقای دکتر صحرایی افزود: متأسفانه جامعه علمی ما در تحقیقات ،صد سال از کشورهای توسعه یافته که در حوزه علمی پژوهش می کنند عقب تر است ما باید این عقب افتادگی را بپذیریم و برای جبران آن تلاش کنیم که شما دانشجویان می توانید در مسیر رفع این مشکل قدم های محکمی بردارید.

در ادامه این جلسه حجت السلام و المسلمین هاشمی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامی داشت یادو خاطره شهداء، ایثارگران و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به دانشجویان عزیز اظهار داشت: امیدواریم هویت انسانی، اخلاق انسانی و اسلامی که از شاخصه های مهم رزمندگان است را در خود تعمیق بخشیم و افزود بند آزادی انسان ها بندگی خداست و در کنار آنچه که پیشرفت را به پیش می برد عبودیت و بندگی خداست، علم آموزی از وظایف اصلی انسان هاست و سعی در کسب علم و دانش داشته باشید .

حجت السلام هاشمی بیان داشت: علما از عارفان بالا ترند چون عارفان تنها خود را نجات می دهند اما عالمان آثاری خلق می کنند و با تلاش آنها خود ودیگران را نجات می دهند لذا تمام عزیزانی که به دانشگاه آمده اند با ید هدف خود را بدانند اگر به اندازه مدرک اخذ شده توانایی کسب نکنیم برای خود و جامعه فاجعه می شویم .

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: برنامه ریزی را جدی بگیرید، فرصت های پیش رو را درست استفاده کنید و آثار بزرگان چون شهید مطهری را مطالعه نماییدو بیان داشت وظیفه اول و آخر دانشجو درس خواندن است، درس را جدی بگیرید و از عمرتان بهترین بهره را ببرید .

شایان ذکر است در ادامه این جلسه آقای دکتر محرابی مدیر کل امور آموزشی دانشگاه، آقای دکتر فاضلی مدیر امور دانشجویی و آقای دکتر ایدی مدیر فرهنگی دانشگاه به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند .

جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود