شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشگاه ایلام

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » مراسم روز ملی دامپزشکی با حضور جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر پیرانی مدیرکل دامپزشکی ایلام، معاونین دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و با استقبال پر شور دانشجویان عزیز دانشکده پیرادامپزشکی در سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

 

آقای دکتر نعمتی رییس دانشکده پیرا دامپزشکی ضمن خیر مقدم به ریاست محترم دانشگاه، مدیرکل اداره دامپزشکی استان به خاطر حضور در این مراسم و تبریک 14 مهر روز ملی دامپزشکی به دانشجویان و فعالان دامپزشکی به بیان سخنانی در مورد اهمیت دامپزشکی در ایران و بخصوص ایلام پرداخت .

 

 

سپس جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه، روز ملی دامپزشکی را به همه دامپزشکان، اعضای هیأت علمی، دانشجویان دانشکده پیرا دامپزشکی و تمام کسانی که در سراسر استان در حال خدمت به جامعه دامپزشکی هستند تبریک عرض نمود و اظهار داشتند:  اگر از نظر علمی و آماری به استان ایلام نگاه کنیم این استان دو  پتانسیل عمده دارد که یکی از آنها بالقوه است یعنی حوزه نفت و گاز و اگر بالفعل گردد می تواند برای بخش های دیگر اقتصادی استان نیرو محرکه باشد. اما متأسفانه به دلایل مختلف تاکنون این امر محقق نشده است که انشاالله به کمک دولت تدبیر و امید و استاندار محترم استان که برنامه اصلی­ توسعه ایشان در استان حول محور نفت و گاز می باشد، تحرک عمده­ای در این حوزه صورت خواهد گرفت، پتانسیل خیلی مهم و اصلی استان که سابقه ای به اندازه تاریخ بشر در استان دارد، بخش کشاورزی و بخصوص دامپروری می باشد. طبق آمار سال 93 نسبت دام به سرانه جمعیت ما در استان 5 برابر است. این در حالی است که جمعیت استان کمتر از 1درصد جمعیت کشور بوده در حالی که جمعیت دام موجود در استان 2درصد جمعیت دام کشور است و این نشان می­دهد این پتانسیل خوشبختانه بالفعل است.

 

 ریاست محترم دانشگاه افزود: این آمار چه تأثیری در زندگی و توسعه اقتصادی استان دارد، در حالی که بزرگترین پتانسیل استان سابقه­ای به سابقه تاریخ دارد،  ما باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم، واقعیت امر این است که تحقیقاتمان کاربردی نیست، در نزد صنعتگران استان سلیقه آنچنانی وجود ندارد،  بهترین پشم و نخ را داریم ولی زمانی که صنایع دستی استان را مشاهده می نمائید از­کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

 

جناب آقای دکترصحرایی اظهار داشت: قطعاً باید در حوزه دامپزشکی که این پتانسیل قوی بالفعل را داریم بتوانیم واقعاً مؤثر باشیم، متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است و ما از اندوخته و آنچه که داریم نمی­توانیم استفاده کنیم که من انتظارم این است با توجه به مشکلاتی که موجود است، دانشگاه بتواند نقش سازنده خود را در جهت مرتفع نمودن آن ها ایفا کند.

 

ریاست محترم دانشگاه افزود: خود شیفتگی و خود بزرگ بینی از پیشرفت جامعه علمی ما جلو گیری می کند، در حالی که لازمه علم آموزی این است که تواضع داشته باشیم بپذیریم که چیزی نمی دانیم ولی، باید تحقیقاتمان را هر چند ناچیز و با هزینه کم بسمت تحقیقات کاربردی ببریم، تحقیقاتی که منجر شود در جامعه اقتصادی کشور و استان یک تغییر و تحول بزرگ شکل گیرد، اگر علم منجر به خلق تکنولوژی وثروت نشود علم نیست و وقت خودمان  را تلف کرده ایم.

 

در پایان جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه برای همه عزیزان آرزوی موفقیت نمود و امیدوار شدند  روزهای بهتری برای جامعه دامپزشکی شاهد باشیم .

در ادامه این مراسم جناب آقای دکتر پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان در سخنانی به توضیح پیشرفت دامپروری و دامپزشکی در تاریخ پرداخت و حاضرین را با دامپزشکی در استان ایلام بیشتر آشنا نمود.

شایان ذکر است در این مراسم از اساتید و دانشجویان برتر دانشکده پیرا دامپزشکی تقدیر بعمل آمد.

و در پایان این مراسم آقای دکتر نعمتی و آقای دکتر پیرانی به سؤالات دانشجویان دانشکده پیرادامپزشکی پاسخ دادند.

 

برگزاري مراسم روز ملي دامپزشکي در دانشگاه ايلام برگزاري مراسم روز ملي دامپزشکي در دانشگاه ايلام