شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تبیین نقش مساجد،روحانیون، معلمین، دانش آموزان، کارکنان ادارات، بازاریان و زنان در حوادث پیروزی انقلاب اسلامی در استان ایلام توسط حجت الاسلام والمسلمین سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

 حجت الاسلام والمسلمین سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درر دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر بیان داشت: دهه فجر یادآور خاطره­ ها و رشادتهای ملت قهرمان ایران در به ثمر نشاندن حکومت دینی و از بین بردن حکومت فاسد 2500ساله طاغوت و شاهنشاهی است، به نظر می­رسد بحث دهه فجر باید بر اساس آیات  قرآن کریم که  دعوت به یاد آوری روزها و ایام می­نماید  که مبادا از  یاد کسی برود مورد باز شناخت و بررسی و تحلیل قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سراج در ارتباط با شکل گیری تظاهراتها و مبارزات مردم در استان ایلام گفت: در استان ایلام، طبیعتاً مانند شهرهای دیگر کشور، بحث انقلاب و بحث تظاهراتهای مردم ازمساجد شروع شد، مخصوصاً مسجد جامع شهر  ایلام با انقلاب اسلامی و حضور مردم عجین شده است و می­توانیم بگوییم که نقظه آغازین  تظاهراتها در استان  ایلام در مسجد جامع آغاز گردید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: بنابراین با توجه به اینکه انقلاب اسلامی از بطن مردم و در مسجد آغاز شد، نقش و روشنگری روحانیت در این زمینه، هیچ گاه فراموش نمی­شود و نباید هم فراموش شود.

روحانیون استان شامل: آیت الله حیدری، آیت الله مروارید،  حجت الاسلام سلطانی، حجت الاسلام حجت لطفی و عزیزانی که هم اکنون در قید حیات هستند مانند امام جمعه ایلام و عزیزان دیگر، در روشنگری مردم نقش بسزایی داشته­اند.

حجت الاسلام و المسلمین سراج در زمینه نقش معلمین و دانش آموزان ایلامی در حوادث تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: از دیگر اقشاری که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایلام به طور موثر به ایفای نقش پرداختند، معلمین و دانش آموزان بودند. آن طور که به یاد دارم، بسیاری از معلمین عزیز در کلاسهای درس، موارد مختل ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی را برای دانش آموزان تبیین وتشریح می­کردند و با جلساتی که در مدارس و بیرون مدارس برای نوجوانان و جوانان تشکیل می­دادند، توانستند بسیاری از مردم را طریق فرزندان آنان در مدارس نسبت مسائل انقلاب آگاه کرده و بر ضد رژیم، روشنگری کنند.

همچنین دانش آموزان در تظاهرات اوایل انقلاب نقش بسزایی در بسیج خانواده هایشان ایفا کردند. اگر به اسامی شهدای انقلاب دقت کنیم می­بینیم که از کسانی که جزء نفرات اول شهداء بودند مرحوم اقبالی دآنش اموز استکه  در سال 57 در جریان تظاهرات شهید شد.

وی در مورد نقش کسبه و بازاریان گفت: کسبه و بازاریان با تعطیل کردن مغازه­های خود وکمک به به نیروهای انقلابی سهم بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند.

حجت الاسلام سراج با تاکید بر نقش وِزه زنان در حوادث پیؤوزی انقلاب اظهار داشت:  قشر دیگری که خیلی در پیروزی انقلاب موثر بوده است، جامعه زنان ایلام است، که با شور وهیجان وصف ناپذیری دوش تا دوش مردان نقش ایفا کردند، مثل شهیده ربابه کمالی که توسط عوامل رژیم در میدان شهدا شهر ایلام  به شهادت رسید.

وی در باره نقش کارکنان ادارت گفت:  بدنه کارکنان ادارات با توجه به ظلمهایی که از رژیم دیده بودند به یاری انقلابیون می­شتافتند و کمک می­کردند.