شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر دانشجو:تحریم نمی‌تواند بر ذهن دانشمندان ایرانی تاثیر بگذارد

وزیر علوم با بیان اینکه ملت ما اجازه نمی‌دهد هویت ایرانی ـ اسلامی‌اش خدشه‌دار شود، گفت: ما ملتی صلح‌طلب هستیم، اما غرب‌زدگی و غرب‌‌گرایی را نمی‌پذیریم چراکه هویت ایرانی و اسلامی داریم و به آن افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دکترکامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، گفت: انتظار ما از بنگاه‌های اقتصادی این است که ارتباط خود را با جشنواره خوارزمی بیشتر کرده و در راستای هدفمندی طرح‌های پژوهشی برنامه‌‌ریزی کنند که البته این کار صورت گرفته ولی باید بیشتر شود.

وی افزود: بیست و ششمین جشنواره خوارزمی درحالی برپا می‌شود که ملت ایران جشن‌های سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنند.

وزیر علوم ادامه داد: بیش از ربع قرن از تاریخ برگزاری جشنواره خوارزمی می‌گذرد و بنده چندین بار دبیر این جشنواره بوده‌ام که از همان زمان بنا بر این بود که جشنواره خوارزمی بین‌المللی شود و درحال حاضر این جشنواره در سطح بین‌الملل به تصویب رسیده است، به طوری که 1625 طرح در 17 گرایش از داخل و 40 کشور خارجی به جشنواره ارسال شده است.

وی یکی از ویژگی‌های این جشنواره را تشکیل گروه تخصصی برای انتخاب طرح‌های موثق و مؤثر در تولید ملی اعلام کرد.

به گفته دکتر دانشجو رسالت جشنواره خوارزمی دیده‌بانی علم و فناوری در شناسایی استعدادهای بالقوه و معرفی آن به جامعه است.

وزیر علوم افزود: اگر پژوهش را مبنای دانش و دانایی را مقدمه تعالی بدانیم، باید با نگاه تولیدی نتیجه پژوهش، تعالی کرامت انسانی و خروجی آن تولید ثروت و اقتدار باشد.

وی با بیان اینکه در علم و دانش تحریم جایگاهی ندارد، گفت: ما دانش و علم را تحریم‌پذیر نمی‌دانیم و هیچ‌کس و هیچ قدرتی نمی‌تواند ذهن دانشمندان ما را از خلاقیت و شکوفایی محروم کند.

دکتر دانشجو افزود: ما با هیچ دولت و ملتی ستیز نداریم و به دنبال ستیز حتی با آمریکا و غرب نیز نیستیم، چون ما ملتی صلح‌طلب هستیم، اما غرب‌زدگی و غرب‌‌ گرایی را نمی‌پذیریم چون هویت ایرانی و اسلامی داریم و به آن افتخار می‌کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه ملت ما اجازه نمی‌دهد هویت ایرانی اسلامی‌اش خدشه‌دار شود، خاطرنشان کرد: چند تن از دانشمندان ما نیز در اقدام نابخردانه و خبیثانه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند