شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بسته خبری روابط عمومی(9/12/91)

نوری مالکی: نمی گذارم عراق به دوران صدام بازگردد

نخست وزیر عراق اعلام کرد علیه فساد و توطئه های خارجی می ایستد و اجازه نخواهد داد این کشور به دوران گذشته بازگردد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «نوری مالکی» در دانشگاه بصره گفت: دولت بغداد با قاطعیت مقابل فساد، فتنه و طرح های خارجی می ایستد و اجازه نمی دهد دور جدیدی از طایفه گرایی در عراق راه بیفتد.نخست وزیر عراق در ادامه افزود: خیلی از رهبران سیاسی هم اکنون در حالی از معترضان حمایت می کنند که در دوران حاکمیت رژیم بعث عراق هیچ گاه ظلم هایی که به مردم روا داشته می شد را محکوم نکرده بودند.به گفته مالکی، برخی چهره های مخالف خواستار لغو «قانون عدالت و بازخواست» هستند و آزادی همه زندانیان را مطالبه می کنند. نخست وزیر عراق تاکید کرد که این افراد برای پاک نشان دادن کارنامه حزب بعث و شبکه القاعده تلاش می کنند.قانون عدالت و بازخواست به بعثی های سابق مربوط می شود و مخالف عضویت آنها در ادارات دولتی است.

رائول کاسترو برای 5 سال دیگر در مقام خود ماند

مجمع ملی کوبا «رائول کاسترو» 82 ساله را بار دیگر برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری ها مجمع ملی کوبا روز یکشنبه رائول کاسترو را برای یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد. در جلسه مجمع ملی، در اقدامی کم سابقه فیدل کاسترو با حضور در جلسه افتتاحیه در کنار برادرش نشست. فیدل کاسترو از زمان آغاز بیماری اش در سال 2006 و سپردن ریاست جمهوری به رائول تمامی پست های رسمی خود را به جز نمایندگی مجمع ملی رها کرده بود.

براساس این گزارش رائول کاسترو پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور کوبا و ادای سوگند اعلام کرد که فرایند انتقال قدرت به نسل جدید رهبران در این کشور کمونیستی آغاز شده است و وی دیگر پس از پایان دوره ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

مجمع ملی کوبا همچنین «میگل دیاز کانل» را به عنوان معاون کاسترو انتخاب کرد. میگل دیاز کانل 52 ساله مهندس الکترونیک و از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست کوبا است. وی پیش از این به عنوان وزیر آموزش عالی و نایب رئیس شورای وزرا فعالیت کرده است.
در همین حال «استبان لازو» نیز به عنوان رئیس مجمع ملی کوبا انتخاب شد.

شلیک گلوله و پرتاب گازهای سمی به روی تظاهرکنندگان در بحرین

ماموران آل خلیفه در یورش به صف مردم معترض تعدادی از تظاهرکنندگان را مجروح و بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی بحرین با استفاده از گازهای سمی و گلوله به تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف یورش برد که در نتیجه آن تعدادی از معترضان بازداشت شدند.
تظاهرکنندگان با شعارهای «سرنگون باد حمد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «هیات مناالذله» خواستار برپایی یک نظام عادلانه و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

آنها همچنین با سر دادن شعار «الله اکبر» سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.
نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب معترضان با خودروهای خود با سرعت تعدادی از تظاهرکنندگان را زیر گرفتند که در نتیجه این اقدام ضدانسانی عده ای از مخالفان آل خلیفه زخمی شدند.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و با وجود شهادت تعدادی از معترضان مردم همچنان برخواسته خود یعنی سرنگونی رژیم آل خلیفه تاکید دارند.
خبر دیگر اینکه شرکت کنندگان در اجلاس بغداد سیاست سرکوب آل خلیفه و اشغالگری رژیم سعودی را محکوم کردند.

عضو فراکسیون مخالفان رژیم آل خلیفه در مصاحبه با العالم گفت، آمریکا، انگلیس و کشورهای عربی حامی رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم بحرین هستند.

سیدعلی العلاق نماینده مجلس عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: امروز طرف های بین المللی و منطقه ای می کوشند تا به هرگونه تحرک مردمی بحرین، رنگ طایفه ای داده و میان مردم این کشور تفرقه ایجاد کنند که این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. علی ناصر نماینده مجلس عراق هم در این باره گفت: نقض حقوق یک ملت و استفاده از زور علیه

آن محکوم است و ما می بینیم که هزاران نفر از مردم بحرین در جریان این انقلاب مسالمت آمیز شهید و مجروح شده اند که جنایت بین المللی محسوب می شود.شرکت کنندگان در کنفرانس بررسی «جنایات رژیم بحرین علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو و سکوت جهانی در قبال آن» در سخنان و مقالات خود، سیاست های دوگانه در برخورد با تحولات منطقه و نقض حقوق ملت بحرین توسط اشغالگران سعودی را محکوم کردند.

در پی شهادت یک اسیر فلسطینی /وحشت رژیم صهیونیستی از شروع انتفاضه سوم

نظامیان صهیونیست به دنبال شهادت یک جوان فلسطینی در بند این رژیم، از وحشت شروع انتفاضه جدید مردمی در سرزمین های اشغالی به حال آماده باش در آمدند.

به گزارش خبرگزاری ها به دنبال شهادت «عرفات جرادات» جوان فلسطینی در یکی از زندان های رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن از جمله شهر الخلیل و رام الله شاهد درگیری و زد و خورد شدید بین نظامیان ارتش صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود. جوانان فلسطینی ضمن آتش زدن لاستیک به طرف نظامیان صهیونیستی سنگ پرتاب کردند.

صهیونیست ها نیز برای متفرق کردن مردم به سوی آنها گلوله های جنگی و گاز اشک آور پرتاب کردند. در این درگیری ها که بسیار شدید بود ده ها مبارز فلسطینی زخمی شدند.
از بیت المقدس نیز گزارش می رسد که نظامیان صهیونیست از ترس شروع انتفاضه جدید مردمی به دنبال شهادت این جوان فلسطینی به حالت آماده باش در آمده و در اطراف مسجد الاقصی در مکان های حساس مستقر شده اند.

گفت وگوهای به بن رسیده صلح فلسطین و اسرائیل، انتخاب دوباره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، بحران نقدینگی فلسطین و غفلت کشورهای عربی از موضوع فلسطین از جمله مواردی است که می تواند فضا را برای انتفاضه سوم مهیا کند. از این رو در هفته گذشته، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با جمعی از فرماندهان بلندمرتبه درباره چگونگی مقابله با بی ثباتی و ناآرامی ها تشکیل جلسه دادند.

الکس فیشمن تحلیلگر نظامی اسرائیلی نیز با انتشار مقاله ای در نشریات این رژیم شهادت جرادات را آغاز و جرقه ای برای شروع انتفاضه سوم مردم فلسطین دانسته و به مقامات صهیونیست هشدار داده است.

این گزارش حاکی است پیکر «عرفات جرادات» جوان فلسطینی که پس از دستگیری در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید دیروز باحضور هزاران فلسطینی در شهر الخلیل تشییع شد.
در شهرهای الخلیل و جنین نیز به دنبال شهادت این جوان عزای عمومی اعلام شده است.
عیسی قراقع وزیر امور اسیران فلسطین نیز دیروز با برگزاری یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد که جرادات بر اثر شکنجه به شهادت رسیده است.

وی گفت: با توجه به کالبد شکافی روی جسد عرفات جرادات زندانی فلسطینی، سوختگی و شکستگی در قفسه سینه وی بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی (شین بت) جان باخته است.
شمار اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون به 750 هزار اسیر می رسد که تاکنون 203 نفر از آنها در زندان های رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند.
همچنین از زمان آغاز انتفاضه مسجد الاقصی در سال 2000، حدود 70 هزار نفر از فلسطینیان بازداشت شده اند که در میان آنها هشت هزار کودک به چشم می خورد. در همین حال رژیم اسرائیل بیش از 20 هزار نفر را تحت بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه و بلاتکلیف بودن اسیر) قرار داده است. وزارت امور اسرای فلسطینی اعلام کرده است هنوز 4700 اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های این رژیم به سر می برند که از این میان برای 820 نفر حکم حبس ابد صادر شده است. در میان اسرای کنونی چهارده اسیر زن و بیش از دویست کودک وجود دارند. از میان زندانیان؛ پانزده نفر نمایندگان مجلس فلسطین بوده اند. اغلب زندانیان و بازداشت شدگان در هفده زندان و بازداشتگاه حبس شده اند.

دکترجلیل دارا مدیرکل امورفرهنگی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید گسترش یابد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر دارا در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید گسترش یابد زیرا در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید بتوانیم برنامه‌های فرهنگی مناسبی را ارائه دهیم. وی با اشاره به تحصیل چهارمیلیون و پانصد هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور از وجود 2هزار و 150 کانون فرهنگی، 700 کانون مذهبی و 140 کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌های کشور خبر داد. دکتر دارا همچنین با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی دانشگاه‌ها کانون قرآن و عترت تاسیس شده است گفت: کانون های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از فضاهای نشاط آفرین برای دانشگاه ها هستند که باید با این هدف بستر نشاط را برای فعالیتهای فرهنگی و هنری دانشجویان فراهم کند.

مدیر کل امورفرهنگی وزارت علوم گفت: دانشگاهی که تحصیل، تنها سیاست آن باشد دچار آسیب می شود و ما متعقدیم اگردر دانشگاه اسلامی ، فعالیت فرهنگی اسلامی با هویت ایرانی نباشد شعار دانشگاه اسلامی محقق نمی شود. دکتردارا در پایان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها تعامل سازمانهای فرهنگی خارج از دانشگاه با دانشگاه می باشد. گفتنی است، 64 در جشنوراه ملی رویش امسال از 64کانون فرهنگی و هنری تقدیر شد.

با سفر زرداری به ایران انجام می شود/ مذاکرات گازی ایران و پاکستان در تهران

دور جدید مذاکرات گازی ایران و پاکستان در تهران آغاز شد.به گزارش منابع خبری در حالی که قرار است آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان امروز برای نهایی کردن قراردادهای گازی و نفتی به تهران بیاید روزنامه پاکستانی نیشن از آغاز مذاکرات گازی مقامات دو کشور در تهران خبر داد.

در این مذاکرات که ظاهرا دو روز به طول می انجامد درباره واردات گاز «ال پی جی» از ایران و ساخت پالایشگاه نفت در گوادر پاکستان بحث و گفت وگو می شود.به گفته یک مقام ارشد وزارت نفت پاکستان، این مذاکرات دیروز با هدف نهایی کردن قراردادهایی که از لحاظ استراتژیک مهم هستند و بحران انرژی پاکستان را حل می کنند، آغاز شد.وی افزود: در جریان بازدید چند روز قبل رستم قاسمی وزیر نفت ایران از پاکستان، تهران فروش «ال پی جی» با قیمت 30 دلار به ازای هر تن را به اسلام آباد پیشنهاد کرد.این مقام پاکستانی تصریح کرد: در ابتدا، 2 طرف توافق کردند تا در مرحله اول، ایران روزانه 10 هزار تن «ال پی جی» با قیمت 30 دلار در تن به پاکستان صادر کند و پس از آن، این میزان افزایش یابد.در حال حاضر، هیئت پاکستانی برای انجام مذاکره در مورد این قرارداد به تهران وارد شده است و احتمالا در 27 فوریه (چهارشنبه) تفاهمنامه ای به امضای 2 کشور برسد.به گفته منابع پاکستانی، انتظار می رود تفاهمنامه های مختلفی در زمینه های احداث پالایشگاه نفت گوادر با ظرفیت پالایش روزانه 400 بشکه در روز و واردات «ال پی جی» و نفت کوره، در جریان سفر زرداری به ایران، امضا شود.این منابع افزودند: مذاکرات خط لوله صلح نیز در آستانه به نتیجه رسیدن است.

پایان عملیات لوله گذاری فاز 19 پارس جنوبی

قائم مقام شرکت تأسیسات دریایی از اتمام لوله گذاری فاز 19 پارس جنوبی خبر داد.
امیرسعید نجفی حقی با اعلام این خبر افزود: عملیات لوله گذاری کل خطوط فاز 19 پارس جنوبی شامل خط لوله منتهی به سکوی
C19، خط لوله منتهی به سکوی A19 و خط لوله 36 اینچ اس پی ام، در مجموع به طول 231 کیلومتر در مدت کمی بیشتر از 6 ماه پایان یافت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هر یک از خطوط لوله صادراتی 6 خط لوله و 5 کابل تقاطع داشته اند که نصب تکیه گاههای بتونی و مترس های مربوط به آن توسط شناورهای نصاب انجام گرفت.
نجفی با بیان اینکه در طی این عملیات شناور سی مستر به عنوان شناور اصلی لوله گذار، به همراه یک شناور فیلم برداری زیرآبی و یک شناور پشتیبان کل عملیات لوله گذاری را انجام دادند، افزود: 11 بارج و یدک کش در این مدت عملیات لوله رسانی به شناور لوله گذار و انتقال بیش از 19 هزار شاخه لوله را انجام داده اند.قائم مقام شرکت در امور پروژه ها همچنین با تأکید بر اینکه فاز 19 پارس جنوبی فاز مرزی و یکی از مهمترین فازهای مخزن مشترک گازی پارس جنوبی می باشد، نوید داد: از آنجایی که نصب جکت های فاز 19 در ماه های گذشته به پایان رسیده، پس از تکمیل ساخت و نصب عرشه های این فاز که در سال 92 محقق خواهد شد، روزانه به میزان 2 میلیارد فوت مکعب به ظرفیت گازی کشور اضافه خواهد شد.بنابراین گزارش: هدف از طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی استحصال روزانه 50 میلیون مکعب گاز تصفیه شده، 7/7 هزار بشکه میعانات گازی و 400 هزار تن گوگرد جهت صادرات، سالانه 1/1میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان جهت خوراک پتروشیمی است.

رئیس شورای اصناف کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد/افتتاح ??? نمایشگاه بهاره کشوری و ? نمایشگاه در تهران از پنج‌شنبه

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اصناف کشور از افتتاح ??? نمایشگاه بهاره کشوری و 4 نمایشگاه در تهران از پنج‌شنبه خبر داد.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از پنج‌شنبه 4 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران، پارک ارم و حکیمیه تهرانپارس افتتاح می‌شود.

وی افزود: ساعت کار این نمایشگاه‌ها از 9 صبح تا 10 شب است و کلیه کالاها با تخفیف 5 تا 20 درصدی ارائه می‌شود.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: امسال حدود 80 درصد از غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگان است و بازرسی و نظارت در محل نمایشگاه‌ها مستقر بوده و به شکایت‌های مردمی در همان جا رسیدگی می‌شود.

* فروش فوق‌العاده 5 هزار واحد صنفی در تهران

رئیس شورای اصناف کشور همچنین گفت: همزمان با نمایشگاه‌های بهاره 5 هزار واحد صنفی در تهران کلیه محصولات مرتبط با پوشاک و کیف و کفش را تا 25 درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

وی افزود: در خصوص فروش‌های فوق‌العاده نیز بازرسی لازم از واحدهای صنفی صورت می‌گیرد تا هیچ گونه تخلفی انجام نشود.

* عرضه پسته 30 هزار تومانی و مرغ 4800 تومانی

نوده فراهانی گفت: در نمایشگاه‌های بهاره انواع خشکبار با قیمت مناسب عرضه می‌شود و تمهیدی انجام شده است، تا پسته درجه یک به قیمت 30 هزار تومان در همه نمایشگاه‌های بهاره در سطح کشور عرضه شود.

وی همچنین گفت: گوشت مرغ منجمد به قیمت 4800 تومان و به صورت نامحدود در سراسر کشور عرضه می‌شود.

* مردم کالاهای بی‌کیفیت را معرفی کنند

رئیس شورای اصناف کشور گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات ارائه شده در نمایشگاه‌های بهاره کلیه کالاهای ارائه شده باید با نمونه‌های پلمپ شده که در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرد مطابقت داشته باشد.

وی افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا ارائه کالای بی‌کیفیت و عدم تطبیق آن با نمونه‌های پلمپ شده موضوع را به بازرسی که در محل نمایشگاه‌های بهاره هستند، اطلاع دهند، تا در همان جا رسیدگی شود.

* عدم عرضه کالای خارجی با تولید داخل مشابه

رئیس شورای اصناف کشور گفت: حتی‌الامکان سعی شده است تا کالاهایی که نمونه داخلی آن تولید می‌شود به هیچ وجه با منشأ خارجی در نمایشگاه‌های بهاره عرضه نشود تا از این طریق از تولید داخل حمایت کافی صورت گرفته باشد.