شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گزارش مراسم برگزاری اربعین شهدای گمنام دانشگاه

گزارش مراسم برگزاری اربعین شهدای گمنام دانشگاه

مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه با حضور دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین صفرلکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی، روساء و کارکنان  ادارات و سازمانهای استان، دانشگاهیان استان، نیروهای نظامی و  انتظامی، معاونین، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صبح  روز یک شنبه 8/11/91 در محل مسجد دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  به ایراد سخرانی مهمی پرداختند که برای استفاده  بهتر خوانندگان به صورت موردی ذکر می­گردد:

*از تمام کسانی که در برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه تلاش کردند کمال سپاس را دارم.

*مقام شهدا دست نایافتنی و محال نیست، قرآن کریم به خوبی زمینه ها و مراحل کمال و سعادت انسان را ترسیم کرده است که می­توان به آن تمسک جست و به فلاح و رستگاری رسید.

*اولین ویژگی شهدا  ایمان به خداوند است، اگر ایمان حاصل شود، انسان از همه هستی خود خواهد گذشت و با تمام وجود به استقبال شهادت خواهد رفت.

*ایمان باطن انسان را سرشار می­کند از محبت به خدا و شهدا با این باور به  جایگاه رفیعی که خداوند در قرآن ترسیم کرده است دست یافته اند.

*شهدا کسانی هستند که در دنیا فقط با خداوند معامله کردند.

*کسانی که در راه خدا به جهاد بپردازند، اگر اخلاص داشته باشند و در میدان رزم حضور یابند، چه شهید شوند و چه زنده بمانند، سرافراز و جاودان خواهند بود و این وعده حقی است که در تمام کتب آسمانی آمده است.

*کسانی که اهل جهاد و هجرت هستند به مقام فیض الهی نائل می­شوند، الگو و نمونه جاودان  جهاد و شهادت مربوط به حماسه سازان دشت کربلا و یاران امام حسین(ع) می باشند که بین خدا و نفس، با اشتیاق خداوند را برگزیدند و با تمام دلدادگی   و عشق به خدا جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

*رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدای  دفاع مقدس از کربلا درس عشق و اخلاص را آموختند و با تمام توان از کیان اسلام و ایران دفاع کردند و تمام نقشه های استکبار و دشمنان را با شکست مواجه کردند.

 * رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدای  دفاع مقدس درس تولا را از شهدای دشت کربلا آموختند و آن را با تمام وجود پیاده کردند. تولا را در اشکهای دعاهای شبانه زمزمه کردند و در تبعیت محض از امر ولایت به اجرا گذاشتند.

*امام حسین(ع) در کربلا با یزیدیان آن روز مبارزه کرد و با فدای جان خود کلمه حق را با حلقوم بریده بر فراز تاریخ فریاد زد و کسانی که این پرچم را به دست گرفتند و خواهند گرفت، قافله سالار دفاع از مستضعفین، محرومین و مظلو مان جهان خواهند بود.

*امتحان بزرگ ما تبعیت از راه و آرمانهای شهدا می­باشد و برای همین باید طوری رفتار نماییم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

در پایان مراسم بعد از ذکر مصیبتی توسط حاج فرید دوستی نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام هاشمی برگزار گردید.

گزارش مراسم برگزاري اربعين شهداي گمنام دانشگاه گزارش مراسم برگزاري اربعين شهداي گمنام دانشگاه گزارش مراسم برگزاري اربعين شهداي گمنام دانشگاه