شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست رییس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با کمیته تحقیقات گرد و خاک دانشگاه

نشست کمیته تحقیقات گرد و خاک با رییس و معاون پژوهشی  و فناوری دانشگاه  روز دوشنبه 2/11/91 برگزار گردید.

در ابتدای این نشست آقای دکتر مسعود بازگیر دبیر کمیته تحقیقات گرد وخاک در مورد نحوه­ی تشکیل و اهداف این کمیته تحقیقاتی گزارشی ارائه دادند.

دکتر بازگیر با اشاره به اینکه در چند سال اخیر نقاط مرزی ایران به ویژه استان ایلام درمعرض طوفان گرد وخاک از سوی کشور عراق می باشد، که در این ارتباط صدمات انسانی، زیست محیطی و اقتصادی فراوانی به استان ایلام وارد شده است. این کمیته تحقیقاتی از 15 عضو هیئت علمی تمام وقت و با تخصص های مختلف تشکیل شده است و می­توان آن را به عنوان اولین تیم تحقیقاتی در کشور معرفی نمود که پدیده گرد و خاک را از جنبه های مختلف توسط یک گروه علمی قوی مورد بررسی قرار می­دهد.

 وی ایجاد پژوهشکده یا مرکز تحقیقات جهت بررسی ومطالعه این پدیده در دانشگاه ایلام را از اهداف دیگر تشکیل این کمیته عنوان کردند که می تواند به عنوان یک پل ارتباطی جهت رایزنی های علمی و بین المللی با کشور عراق و سایر کشورهای ایجاد کننده گرد و خاک منظور گردد. در در ادامه سایر اعضای کمیته تحقیقات به بیان نظرات خود در خصوص پدیده گرد و خاک پردا ختند.

در ادامه دکتر علی محمدی رییس دانشگاه به موضوع مهم گرد و خاک و اهمیت مقابله با آن در استان و تشکیل کمیته­ی تحقیقات در این زمینه در دانشگاه را بسیار ضروری دانسته که می تواند مسئولین استان را بیشتر نسبت به این پدیده آگاه سازد. دکتر علی محمدی در پایان حمایت خود و حوزه  معاونت پژوهشی و فناوری  را از کمیته تحقیقات گرد و خاک و به رسمیت شناختن آن اعلام فرمودند­.

نشست رييس و معاون پژوهشي  و فناوري دانشگاه  با کميته تحقيقات گرد و خاک دانشگاه نشست رييس و معاون پژوهشي  و فناوري دانشگاه  با کميته تحقيقات گرد و خاک دانشگاه