شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کارآفرین برتر سال های 90 و 91 : کارآفرینی تبدیل ایده به عمل است.

کارآفرین برتر سال های 90 و 91 گفت: کارآفرینی به عنوان یکی از سودآورترین مشاغل، تبدیل ایده ذهنی به عمل عینی است.
 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، کارگاه کارآفرینی با حضور فرهاد جهانگیری، کارآفرین برتر کشور در سال های 90 و 91، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام برگزار شد.
 
جهانگیری گفت: نخستین جرقه برای کارآفرینی در لوای احساس نیاز، وجود محرومیتهای اجتماعی، فکر هدفمند، محیط، وراثت و آموزش شعله ور می شود. خلاقیت از کار مستمر و فکر متعالی به وجود می آید، با داشتن اراده و ایمان هیچ چیز نمی تواند مانع انسان برای رسیدن به مقصد باشد.
 
وی افزود: نخست، باید خوب شناسایی کرد زیرا دانایی با خود عمل می آورد، تبدیل تهدیدها به فرصت و شناسایی آن ها مهمترین هدف یک کارآفرین باید باشد برای ایجاد خلاقیت باید چشم ها را به محیط اطراف گشود و تمام جوانب کار را در نظر گرفت، بزرگترین آفت در نظام اداری ایران این است که نیروی انسانی کشور ما سنتی و صنعتی فکر می کنند، بورکراسی اداری آسیب زیادی به جامعه ما زده است.
 
این کارآفرین برتر در مورد علت های شکست بنگاه های اقتصادی تصریح کرد: دلیل وجود بازار سیاه در صنعت ایران عدم وجود شبکه ی عرضه و پخش کالا است، توسعه قبل از تصویب، در دست نداشتن نبض حساب های مالی، صعودهای یکباره و بی حساب، عدم توجه به پیشرفت های پلکانی و ترس از رقیب، بزرگترین موانع پیشرفت کارآفرینان می باشد.
 
جهانگیری به استراتژی های دوران بحران اشاره کرد و گفت: در صورت مواجه شدن با مشکل، به جای کم کردن سرعت باید به روند کارتان شتاب دهید، با داشتن اراده، ایمان و مثبت اندیشی موانع را از سر راهتان بردارید. آنچه که کارآفرینان ر ا فلج می کند تحریمات خارجی نیست بلکه انقباضات فکری است.
 
وی با برشمردن روش های بررسی مدل بیان کرد: اولین گام در کارآفرینی ثبت قانونی ایده در مراجع اداری مربوطه است، منتظر نباشید برای شما فرش قرمز پهن کنند، از عمل کوچک به کارهای بزرگتر برسید، روزنه ها را بشناسید و از طریق آن ها به دریچه های پیشرفت راه یابید، در مراحل اولیه، اگر می خواهید صنعتگر خوبی باشید نیازی نیست کارخانه داشته باشید، بر اساس کارآفرینی بدون سرمایه عمل کنید.
 
کارآفرین برتر کشور افزود: بنده در یک خانواده محروم و روستایی به دنیا آمدم، در دوران دانشجویی با تشکیل NGO در دانشگاه پیام نور شیراز به این نتیجه رسیدم که فعالیتی هایی برای ارتقاء سطح فرهنگ در دانشگاه و استقلال مالی انجام دهم بنابراین با ایجاد کتابفروشی و انتخاب فرهنگ کتاب به عنوان کم عمق ترین و کم سودترین تجارت در ایران به این هدف نائل آمدم.
 
جهانگیری تصریح کرد: شیوه کار شرکت چیترا به عنوان حامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارائه کتاب به صورت رایگان، ایجاد حس اعتماد و تحریک حس مالکیت در مخاطب است، در حال حاضر 300 باشگاه کتابفروشی دارم و هدفم در آینده ایجاد شبکه اجتماعی کتاب، برگزاری تور کتاب، فروش مویرگی در ارائه محصولات فرهنگی، تبدیل شرکت به هلدینگ و ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر می باشد، رشد و سودآوری شرکت های کارآفرینی بسیار بالا است.
کارآفرين برتر سال هاي 90 و 91 : کارآفريني تبديل ايده به عمل است. کارآفرين برتر سال هاي 90 و 91 : کارآفريني تبديل ايده به عمل است. کارآفرين برتر سال هاي 90 و 91 : کارآفريني تبديل ايده به عمل است. کارآفرين برتر سال هاي 90 و 91 : کارآفريني تبديل ايده به عمل است.