شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

خرمشهر را خدا آزاد کرد

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » روز سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگانی است که با لبیک به امام شهدا، توشه ایمان را برداشتند و برای بازگرداندن تکیه‌ای از سرزمین الهی به آغوش مام میهن، دلاورانه در مقابل دشمن بعثی جنگیدند و جغرافیائی به نام خرمشهر را از دست زمین‌خواران و جاهلان زمان آزاد کردند.

خرمشهر، شهر خون و قیام به مدد توکل به خداوند و پیام‌های راهگشای امام خمینی(ره) در عملیات بیت‌المقدس با خون‌های پاک بزرگمردان، سربازان و فرماندهان ایران اسلامی از چنگال دشمن بعثی آزاد شد و بار دیگر معجره الهی عینیت بخشیده شد.

آزادسازی خرمشهر چشمه‌ای از قدرت الهی و توسل به ائمه معصوم بود که به رخ خاکیان کشیده شد که در این راه سبک‌‌بالان، عاشقانه به سوی افلاک پاک آسمانی پرواز کردند تا امروز نبض خرمشهر، این قطعه مقدس از سرزمین عشق، در مرزپرگهر ایران اسلامی بتپد.

از جهان‌آرای بزرگ تا نوجوان دلاور 13 ساله، همگی تلاش کردند که حماسه‌ای از جنس اسلام در خاک پربرکت ایران خلق کنند و در این جهاد مقدس، پرستوهای بسیاری با شعار "نصرمن الله و فتح قریب" جان را فدای آرمان‌ها و ارزشهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران کردند.

طعم شیرین آزادی خرمشهر با جان فشانی 6 هزار لاله گلگون

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، روز سوم خرداد سال 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهم‌ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران بوده که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت همه ملت مسلمان ایران را غرق شادی و سرور کرد و مردم ایران با حضور در مساجد نماز شکر به جای آورده و ندای الله اکبر سردادند.

بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در عملیات بیت المقدس 5 هزار و 38 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد شدند و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس دشمنان خارج شد.

موفقیت این عملیات بزرگ حاصل فداکاری همه نیروهای رزمنده بود و از جان گذشتگی حدود 6 هزار شهید و 24 هزار مجروح است.

نتیجه این عملیات پاداشی بود که خدای تبارک و تعالی به پاس چندین سال مقاومت و تلاش دلاورمردان ایران اسلامی به آنها داد و قلب امام خمینی(ره) را شاد کرد.