شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره )

                       باسمه تعالی      

 امام خمینی (ره) مشعل نورانی انقلاب ماست، از آن جهت که راه را گم نکنیم. یادبود و گرامیداشت ایشان بهانه­ای است تا به طور جدّی و عمیق به سیره­ی عملی و نظری امام راحل بیندیشیم؛ هرچند که عطر مسیحایی و جان­بخش اندیشه­های ناب آن سفر کرده همیشه در فضای جامعه ما جاری است.گرامیداشت یاد و خاطره امام فرصتی است تا با یاد آوری آرمان­ها، اندیشه­ها و منش سیاسی او، راهی را که پیموده­ایم ارزیابی کنیم و با مراجعه مکرر به سیره­ی آن پیر فرزانه مسیر پیش رو و وظیفه خود را با اندیشه­های او بسنجیم. همچنین به ابعاد متعدد شخصیت امام توجه کنیم و آنها را سرلوحه عمل انقلابی و سیاسی خود بدانیم.

امام ما در زمانه­یی که دین را افیون ملتها می­دانستند آن را به عرصه زندگی آورد و جان تازه­­یی در کالبد فسرده جامعه دمید. اندیشه­های مترقی و روشن او از سرچشمه زلال قرآن کریم و سیره نبوی و علوی نشأت می­گرفت؛ چیزی که بارها آن را در کلام و عمل خویش به اثبات رساند و حتی در وصیتنامه الهی­ـ سیاسی خویش بر آن تأکید می­ورزید و به داشتن آن گوهرهای گرانبها افتخار می­کرد. همچنان که سیاست می­ورزید و بت سیاست­بازان مکّار و حیله­گر را با تبر ابراهیمی خود می­شکست همه آحاد امت اسلامی و به ویژه مسئولان را به مبارزه با شیطان نفس فرا می­خواند، عالم را محضر خداوند می­دانست و از ما می­خواست در محضر خداوند تعالی معصیت نورزیم.

آن پیرروحانی، سیاست را در زیر لوای دین معنا می­فرمود و با طرح اسلام ناب محمدی( ص )، در پی بنیان نهادن مدینه­یی بود که جانمایه و اساس آن از فضایل همه انبیا و اولیای الهی باشد. رهبری معنوی و سیاسی بود؛ امّا خود را خدمتگذار جامعه می­دانست.از ما می­خواست که نگذاریم انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد، قدرت را برای مردم می­خواست. به رأی و اندیشه آنان اهمیت می­داد و از تمامی آنان می­خواست در تعیین سرنوشت خویش و کشور مشارکت جویند.

همانگونه که جانشین خلف او رهبر معظم انقلاب می فرماید: راه او راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست. همة ملت و مخصوصاً جوانان عزیز و نوجوانان، خود را سربازان محبوب امامشان بدانند و با اتکال به خدا و استمداد از حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه با قوت و قدرت بسمت هدفهای عالی امامشان حرکت کنند و بدانند که پیروزی نهایی از آن ماست. 

از خدای بزرگ می­خواهیم پیرو صدیق آن پیر فرزانه باشیم و در جهت تحقق آرمانهای ایشان بکوشیم.