شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سومین جشنواره درون دانشگاهی حرکت به کار خود خاتمه داد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم اختتامیه سومین جشنواره درون دانشگاهی حرکت با حضور دکتر علی محمدی ریاست محترم دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاونت محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر احمدی مدیر کل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مهندس کاظمی مدیر کل محترم محیط زیست استان، مهندس جوکار و خانم دکتر میرزابیگی از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام، معاونین و اساتید دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و شرکت کنندگان در جشنواره، گسترش ارتباط دانشگاه با مسئولین استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: این افزایش ارتباط ها باعث تقویت بخش صنعت در دانشگاه می شود.

ایشان در ادامه به تشریح وظایف انجمن های علمی در دانشگاه پرداختند و مهم ترین وظایف انجمن های علمی را کمک به آموزش دانشگاه و برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی دانسته و بیان داشتند: بر اساس تفاهم های صورت گرفته با سازمان های مختلف و بهره گیری از حمایت آن ها، این قابلیت ایجاد شده است که انجمن های علمی جهت تحقق هر چه بیشتر اهداف خود، جشنواره را در سطح فرا منطقه ای برگزار نمایند.

ایشان در ادامه کسب مقام های مختلف توسط انجمن های علمی دانشگاه در سال های گذشته را حاصل تلاش بی وقفه همه فعالان در این عرصه دانستند و از زحمات دکتر سیاری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی سابق به خاطر تلاش های صورت گرفته در این زمینه تشکر کردند.

دکتر بگ محمدی در پایان توضیحاتی را در مورد نحوه داوری دستاوردهای انجمن های علمی ارائه نمودند.

در ادامه حجت الاسلام هاشمی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر بیان داشت: انجمن های علمی با تلاش های خود، توانمندی های موجود در دانشگاه را در دید همگان قرار دادند و امیدواریم باعث ایجاد انگیزه در سایر دانشجویان شود که در سال های آینده نیز توانمندی های علمی خود را در قالب این جشنواره به نمایش بگذارند.

معاون نهاد رهبری دانشگاه بروز توانمندی های علمی دانشجویان را مهم ترین هدف جشنواره دانست و گفت: از اهداف دیگر نیز می توان به وفاق همه کسانی اشاره کرد که در مسیر علم و دانش حرکت می کنند. قطعاً هر اثر قوی که ارائه شود مستحق حمایت خواهد بود. در این زمینه مسئولین به عنوان یک وظیفه در جهت جهش علمی و بروز توانمندی های دانشگاه از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: برای هر فردی که دارای خرد باشد، در اهمیت علم هیچ تردیدی نیست. از ضروریات زندگی عزتمند بشری شناخت، معرفت، آگاهی و بروز توانمندی هایی است که در وجود انسان به ودیعه نهاده شده است. قرآن کریم رسالت و فلسفه انبیا را علم و دانش ذکر کرده است. اما علم و دانشی که متناسب با خاستگاه انسانیت باشد. قرآن کریم می فرماید شما به دنبال علم باشید. اما نباید علم و دانش شما را به ظلم به انسان ها و بهره کشی از دیگران سوق دهد.

وی ادامه داد: اگر به توانمندی های نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار می کنیم به خاطر دو ویژگی است: اول اینکه استقلال علمی که در زمینه های دانش هسته ای، سلول های بنیادی، دانش پزشکی و ... را علی رغم همه تحریم ها، توسط خود جوانان ایرانی به دست آورده ایم و دوم اینکه همه تلاشمان بر این است که این دانش ها را با اقتضای انسانیت آمیخته کنیم.

حاج آقای هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در کنار فعالیت های علمی به تعهدات اخلاقی، مذهبی و ... بپردازیم و همیشه شاکر خدای منان باشیم.

در ادامه این مراسم مسابقه طرح معما توسط انجمن علمی ریاضی برگزار شد و در پایان از پذیرفته شدگان در 12 زمینه مختلف و همچنین 3 انجمن علمی برتر جشنواره (مقام اول: انجمن علمی صنایع غذایی، مقام دوم انجمن علمی فیزیک و مقام سوم انجمن علمی شیمی) تجلیل به عمل آمد.

سومين جشنواره درون دانشگاهي حرکت به کار خود خاتمه داد سومين جشنواره درون دانشگاهي حرکت به کار خود خاتمه داد سومين جشنواره درون دانشگاهي حرکت به کار خود خاتمه داد سومين جشنواره درون دانشگاهي حرکت به کار خود خاتمه داد