شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر فرهنگ در دانشگاه ایلام: انسان تابلو منحصر به فرد خدا در کائنات است.

روانشناس بالینی حوزه سلامت روان گفت: انسان به دلیل پیچیدگی‌ها و هوشمندی سرشارش تابلو منحصر به فرد خدا در تمام کائنات است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکترشاهین فرهنگ دیشب در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه ایلام بیان داشت: 97 درصد مردم کره زمین هدف ندارند و فقط سه درصد از مردم هستند که با هدف زندگی می کنند و در راهی که انتخاب می کنند، موفق می شوند. بیشتر مردم جهان می دانند چه چیزی را نمی خواهند؛ اما نمی دانند که چه می خواهند.
 
وی افزود: زندگی مانند سوار شدن در یک وسیله نقلیه است، انتخاب اینکه تو راننده باشی و مسیر زندگیت را در پیش رو بگیری و یا اینکه سرنشین باشی و تو را به هر سو که نمی دانی ببرند، با شماست.
 
این روانشناس حوزه سلامت تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمایند: آن کسی که نمی داند از زندگی چه می خواهد به جایی نخواهد رسید، خداوند در سرنوشت بندگانش تقدیرهای زیادی نوشته است و اختیار انتخاب مسیر را به بندگانش سپرده است.
 
دکترفرهنگ ادامه داد: انسان باید در زندگی سه مسیر را دنبال کند: مقصد، آرزو و هدف؛ اما مردم این سه شاخصه را با هم اشتباه می گیرند.
 
وی در خصوص تعریف مقصد در زندگی، گفت: خواسته ما از تمام زندگی، مقصد ماست؛ موفقیت، آرامش، کمال و سلامتی دورنماهای مقصد هستند، این شاخصه به خودی خود دست یافتنی نیست. در این جهان بلیط موفقیت برای آن کسی زودتر صادر می شود که اعلام او از موضع هدف و زمان رسیدن به آن دقیق تر باشد.
 
این روانشناس تصریح کرد: وقتی زمینه های مقصد آماده می شوند آرزوها شکل می گیرند، اهداف و آرزوهای ما به مثابه صدور چک برای کائنات است، زمانی وصول خواهند شد که میزان و کیفیت آن ها واضح باشند.
 
دکترفرهنگ در مورد تعریف هدف بیان داشت: هدف، خواسته ای دقیق و روشن است که به محض اعلام از سوی ذهن ما، مغز برای رسیدن به آن درگیر می شود و احتمال رسیدن به آن نیز بیشتر خواهد شد. موفقیت، 80 درصد به باورهای درونی و 20 درصد آن به عوامل خارجی بستگی دارد.
 
وی در خصوص هنرنمایی خداوند در خلق انسان گفت: انسان تابلو نقاشی منحصر به فرد خداوند باری تعالی است، اگر بخواهیم شگفتی های بدن یک نوزاد را مکتوب کنیم؛ دو میلیون کاغذ برای نوشتن آن باید صرف کرد. رشته های عصبی مغز انسان اگر در کنار هم قرار گیرند طول این رشته ها قادر است چهار بار دور کره زمین بچرخد، در هر شبانه روز 50 هزار ایده و فکر به ذهن انسان خطور می کند.
 
این روانشناس ادامه داد: هر وقت در زندگیتان اشتباه کردید از آن فرار نکنید و خودتان اولین نفری باشید که به اشتباهتان اقرار می کنید. انسان های موفق هیچگاه تسلیم نمی شوند و تسلیم شدگان هیچگاه موفق نخواهند شد.
 
ایشان همچنین تصریح کرد: شانس،وجود ندارد. دین، علم روانشناسی، فیزیک و متافیزیک شانس را رد می کنند، انسان های موفق راه خود را درست انتخاب می کنند و به پیروزی می رسند. اگر می خواهید پیروز شوید فکرتان را عملیاتی کنید.
 
وی در مورد راه های رسیدن به موفقیت گفت: اهداف باید دقیق و روشن باشند، خواسته ها باید بزرگ باشند، مقصد،مادی و معنوی باشد و خواسته های بزرگ را به اهداف کوچک و در بازده های زمانی مختلف تقسیم کنید.

دکتر فرهنگ در دانشگاه ايلام: انسان تابلو منحصر به فرد خدا در کائنات است. دکتر فرهنگ در دانشگاه ايلام: انسان تابلو منحصر به فرد خدا در کائنات است. دکتر فرهنگ در دانشگاه ايلام: انسان تابلو منحصر به فرد خدا در کائنات است.