شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجة الاسلام لطفی در دانشگاه ایلام

مراسم سوگواری و نشست بصیرتی با عنوان « سبک زندگی امام محمد باقر (ع)» روز گذشته در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم سوگواری امام پنجم روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در دانشکده ادبیات برگزار گردید.

 

دکتر علی محمدی، رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به کلام امام محمد باقر(ع) گفت: راه رسیدن به کمال مطلوب تعقل در دین، صبر بر مشکلات و پرهیز از افراط و تفریط است.

 

حجة الاسلام لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام، با عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر (عج)، بیان کرد: امام محمد باقر (ع) شخصیتی بی بدیل و عالمی برجسته در جهان اسلام و تشیع است. بر جمیع مسلمین واجب است که به مطالعه در زندگی این امام همام بپردازند و از سیره و زندگی ایشان آشنایی کسب کنند.

 

وی افزود: امام محمد باقر (ع) در عرصه علم به چنان مقام والایی رسیدند و خوش درخشیدند که حتی دشمنانش نیز به عظمت دانش ایشان اعتراف می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وی در زمانی زعامت امت اسلام را بر عهده گرفت که دین در بحرانی ترین زمان از نظر هجمه فضاسازی سیاسی، ادیان خرافی و انحراف از سیره پیامبر بود.

 

حجة الاسلام لطفی تصریح کرد: اولین گام امام باقر (ع) تفسیر درست قرآن بود. ایشان مبنایی را پایه گذاری کردند که روش و سیره پیامبر در آن به صورت کامل و جامع به مردم معرفی می شد.

 

وی ادامه داد: امام پنجم در زمانی زندگی می کردند که جعل حدیث باعث ایجاد رخنه در بدنه اسلام شده بود، دومین اقدام مهم ایشان احیای تفسیر سیره نبوی و زندگی علوی بود. وی اسلام حقیقی را به همگان نشان داد.

 

امام جمعه ایلام بیان نمودند: امام محمد باقر (ع) با بیان اصول اخلاق برای تشنگان معارف اسلام، تربیت شاگردانی عالم و اعزام آن ها به بلاد مختلف، اسلام واقعی را نشر و آموزش دادند.

حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام حجة الاسلام لطفي در دانشگاه ايلام حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام حجة الاسلام لطفي در دانشگاه ايلام حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام حجة الاسلام لطفي در دانشگاه ايلام حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام حجة الاسلام لطفي در دانشگاه ايلام