شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون آموزشی وزیر علوم: در دانشگاه ایلام اتفاقات خوبی افتاده است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر نادری منش معاون محترم آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه روز پنجشنبه 18 مهر ماه که در دانشگاه ایلام برگزار گردید، بیان نمودند که در دانشگاه ایلام اتفاقات خوبی افتاده است.

بنابر این گزارش، معاون محترم آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عرض تبریک به مناسبت دهه اول ذیحجه و همچنین تجلیل از رشادت های مردم ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس از زحمات دکتر علی محمدی در جهت ارتقاء نهضت نرم افزاری و بحث توسعه و عدالت، تقدیر به عمل آورد.

ایشان روند توسعه دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یک دانشکده وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه با کمتر از 100 نفر دانشجو در دوران قبل از انقلاب، امروز به یک مجموعه دانشگاهی با بیش از یکصد هزار متر مربع فضا و بالغ بر 6000 دانشجو تبدیل شده است که 20 درصد این دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند. این رقم بیش از میانگین کشوری است. همچنین تعداد اعضای هیأت علمی با احتساب بورسیه های جدید به 300 نفر خواهد رسید که این روند رو به رشد بسیار قابل توجه است و جای خوشحالی هم دارد. این طبیعی است که انتظار ما از دانشگاه تبدیل شدن به یک موضع برای رفع مشکلات و توسعه استان باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری دو عامل علم و اقتصاد را از مهم ترین مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی و مشکل اشتغال را می توانیم از طریق علم برطرف کنیم. چرا که ما در سند چشم انداز، ایران را ایران دانش بنیان تعریف کرده ایم.

دکتر نادری منش گفت: در 4 سال گذشته ما به اندازه کافی فضا و زیر ساخت ها را ایجاد کرده ایم. جمعیت دانشجویی هم به اندازه کافی افزایش پیدا کرده است. در این شرایط باید فاز بعدی توسعه که همان توسعه کیفی است در اولویت اول قرار گیرد و در جهت تحقق این مهم باید هم دانشگاه کمک کند و هم در سطح استان و هم در سطح ملی بودجه هایی برای توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی و تجهیزات لازم در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه دانشگاه ایلام مسئول طرح آمایش استانی است، باید خروجی این آمایش ها به کار گرفته شود و مجموعه آموزش عالی استان هم با ایجاد رشته های تحصیلی جدید ظرفیت هایی را در جهت تربیت نیروی انسانی مناسب ایجاد کند که فرد بتواند شاغل و کارآفرین باشد و در نتیجه نه تنها مشکلات معیشتی خود را حل کند، بلکه یک عامل و موتور محرک جدی برای توسعه استان و حتی بکارگیری کسانی باشد که از نظر تخصص در سطح پایین قرار دارند.

ایشان در بازدید از پروژه های عمرانی و فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه گفت: فضا و امکانات دانشگاه بسیار خوب است. امیدواریم فضاهای رفاهی با حضور بخش خصوصی، خیرین و یا حتی کمک بعضی بانک ها باعث برطرف شدن دغدغه دانشجویان در زمینه امکانات خوابگاهی و رفاهی شود و دانشجو تمام وقتش را صرف آموزش کند.

وی ادامه داد: پردیس خودگران زمینه ادامه تحصیل را برای کسانی که در رقابت آزمون های ما نمی توانند وارد دانشگاه شوند، فراهم می سازد و باعث جلوگیری از خروج افراد از کشور و در نتیجه آن، جلوگیری از خروج ارز ملی می شود و تبعات فرهنگی آن را نیز برطرف می سازد.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: اتفاقات خوبی در دانشگاه ایلام رخ داد که یکی از آن ها استقلال هیأت ممیزه دانشگاه است و امروز اولین جلسه این هیأت در دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر نادری منش در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از ریاست محترم، مسئولین و کارکنان دانشگاه ایلام به خاطر موفقیت های کسب شده اخیر، ابراز امیدواری کرد که استعدادهای دانشگاه در جهت کیفی سازی بیش از پیش شکوفا شود و برای اساتید، دانشجویان و مردم استان آرزوی موفقیت های بیشتر نمود.