شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام انصاریان در دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست بصیرتی، امروز با حضور حجت الاسلام انصاریان، هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین انصاریان در مورد اهمیت علم در تعالیم دینی اسلام گفت: علم طلبی و آموزش از نظر اسلام و در روایات اهل بیت از اهمیت والایی برخوردار است.

 

وی افزود: دانشمند و عالم اگر یک جانبه نگر باشد به مثابه جاهل متعصب است که سعی می کند علم و حق را بپوشاند و آن را اعلام نکند، دانشمند جاهل مانند شیطانی است که مشعل به دست دارد و در جهت تامین منافع شخصی خود یا گروه خاصی قدم برمی دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: علم آموزی باید توام با بردباری، انصاف و عشق باشد، یکی از ویژگی های منحصر به فرد انبیاء این بود که همیشه حق را به مردم منتقل می کردند.

 

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به زندگی والای پیامبر اکرم تصریح کرد: در زمان حیات پیامبر به دستور ایشان درب مساجد به صورت تمام وقت باز بود و مساجد در آن زمان به مکان اجتماع، بحث و دانشگاهی برای تجمع اهل کتاب و حتی مشرکین تبدیل شده بود.

 

وی افزود: با سیر و سفر در تمام نقاط کره زمین و نظاره در تمام علوم و ادیان به صراحت به این نتیجه رسیده ام تنها دینی که برای آموزش ارزش و اهمیت خاصی قائل است دین مبین اسلام است. در ذکر اهمیت این مورد همین بس که در تعالیم اسلامی برای کسی که در جهت دانش آموزی قدمی بردارد ثواب عبادت 12 هزار ختم قرآن ثبت می شود.

 

این استاد علوم قرآنی بیان کرد: پروردگار یکتا برا اساس عدالت به تمام انسانها یک مقدار معینی علم عطا نموده به همین دلیل ما باید از دانش، تجربیات و دست آوردهای افراد دیگر نیز استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام انصاریان گفت: استاد و دانشجو تا زمانی که به تحصیل و تعلیم علم مشغولند هر دو ارزش عبادت کننده را دارند.

 

حجت الاسلام انصاريان در دانشگاه ايلام حجت الاسلام انصاريان در دانشگاه ايلام حجت الاسلام انصاريان در دانشگاه ايلام حجت الاسلام انصاريان در دانشگاه ايلام