شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه برگزار شد

جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود سه شنبه و چهارشنبه 9 و 10 مهرماه 1392  به ترتیب برای خواهران و برادران با حضور دکتر علی محمدی ریاست محترم دانشگاه، دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر قربانی معاون آموزشی و مدیران دانشجویی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در سالن آمفی آیت الله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان و هیأت رئیسه دانشگاه بر اهمیت و ضرورت جلسه توجیهی و هدف از تشکیل این جلسه تاکید نمود. در ادامه دکتر علی محمدی ریاست دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید، تحصیل در دانشگاه را یک عبادت الهی دانست و گفت: اگر دانشجویان بتوانند این فرصت را مدیریت کنند بر بسیاری از مشکلات زندگی خود فایق می آیند. ایشان با اشاره به جنگ نرم طراحی شده توسط دشمنان قسم خورده این نظام گفت: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم نقشی اساسی برای پیشبرد اهداف نظام دارند و امروزه این دشمنان با تبلیغات فراوان رسانه­ای سعی در تشویش اذهان شما دارند و لازمه مقابله با این کار، افزایش سطح مطالعاتی و فرهنگی شماست.

ریاست دانشگاه افزود: میزان مطالعه و آگاهی شما و همچنین نوع نگاه تان به فراگیری علم  باید از دبیرستان متفاوت باشد و موید این حرف هم این است که در دبیرستان فقط سیستم امتحانی بود ولی در دانشگاه باید بتوانید جواب شبهات، سئوالات و شیوه مطالعه خود را عوض نموده و به جای حفظ کردن، یادگرفتن را شیوه کار خود قرار نمایید.

دکتر علی محمدی تصریح نمود: امروزه دانشگاه ایلام با افزایش تعداد دانشجو، افزایش رشته های علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تعداد رتبه های کسب شده در کنکور ارشد، برتری در فعالیتهای فرهنگی از جمله قرار گرفتن در بین 12 دانشگاه برتر فرهنگی، افزایش تعداد خوابگاه های دانشجویی و... روند رو به رشدی را سپری می کند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر دانشگاه در همه زمینه ها باشیم.

دکتر علی محمدی توصیه هایی در زمینه خطرات روابط دختر و پسر در دانشگاه، وضعیت پوشش دانشجویان دختر، مشکلات اخلاقی و رفتاری در پیش روی دانشجویان دختر و همچنین فرصت هایی که برای این دانشجویان مهیاست پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام هاشمی معاون محترم نهاد رهبری دانشگاه مبحث دانشگاه اسلامی را مطرح نمودند و افزودند: باید دغدغه همه افراد تحقق جامعه اسلامی باشد. نمی شود خود را مسلمان و پیرو قرآن بدانیم ولی نگاه سکولاری، لیبرالی، لاییکی و ... در جامعه داشته باشیم.  اولین خواسته از دانشجویان، اساتید و برنامه ریزان حرکت به سوی جامعه اسلامی است. دومین نکته نخبه پروری است و این مهم باید در تار و پود همه کسانی که دلسوز جامعه اند به عنوان یک دغدغه مهم مد نظر باشد. هم دانشجو حق خود را مطالبه کند و هم اساتید و مدیران در جهت نخبه پروری تلاش کنند.

ایشان ضرورت جنبش دانشجویی را مطرح نمودند و گفتند: همه دانشجویان باید در قالب جنبش دانشجویی حرکت کنند و این غیر از سیاست زدگی است. جنبش دانشجویی یک خواست حقیقی است که آرمانی می نگرد.

همچنین جهاد علمی را از نکات مهم در حوزه فعالیت های دانشگاهی بیان داشتند و افزودند: کسانی که رقیب ما هستند دانشمندان ما را مزاحم می بینند. اگر ما بخواهیم کاستی ها را جبران کنیم باید جهاد علمی محقق شود.

حجت الاسلام و االمسلمین هاشمی آزاد اندیشی را که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است یکی از ضروریاتی دانستند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و تصریح کردند دانشگاه ایلام از لحاظ برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه های کشور دارای جایگاه خوبی است. از نظر کمی بیشترین کرسی ها و از نظر کیفی جنجال انگیزترین موضوع ها انتخاب شده است.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ادامه دادند: در بخش فعالیت های عمومی استقلال فرهنگی، رشد علمی، خطرپذیری در مسیر علم و احساس مسئولیت همه جانبه از مبناهای حرکت به سوی موفقیت است. وظیفه دانشجو به صورت 100 درصد درس خواندن است. همه امکانات رفاهی صرفاً جهت تحقق هدف دانش آموزی و تقویت بنیه علمی است. توصیه بزرگان این است حتی کار فرهنگی که بسیار مهم است، اگر مزاحم درس دانشجو باشد باید کنار گذاشته شود. باید بدانیم هدفمان از آمدن به دانشگاه چیست؟ درس خواندن هدف مقدسی است و کسانی که درس می خوانند و توانمند هستند به هیچ عنوان بدون مشتری نخواهند بود.

در ادامه برنامه مدیران آموزشی، دانشجویی و فرهنگی به ارائه گزارشی در خصوص حوزه کاری خود پرداختند.

در پایان از بین دانشجویان شرکت کننده به قید قرعه 8 نفر جهت شرکت در اردوی قم جمکران معرفی شدند و به تعداد 26 نفر از دانشجویان جوایز نفیسی اهدا شد.

جلسه توجيهي دانشجويان جديد الورود دانشگاه برگزار شد جلسه توجيهي دانشجويان جديد الورود دانشگاه برگزار شد جلسه توجيهي دانشجويان جديد الورود دانشگاه برگزار شد جلسه توجيهي دانشجويان جديد الورود دانشگاه برگزار شد