شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مسابقه نانو برای اولین بار در استان ایلام

«به گزارش خبر نگار روابط عمومی »مسابقات نانو برای اولین بار و همزمان در بیست و سه استان کشور برگزار گردید .

دکتر روشنی مسئول اجرایی مسابقه ملی نانو در دانشگاه ایلام بیان داشت: دانشگاه ایلام مفتخر به برگزاری مسابقه ملی نانو به صورت کشوری در استان ایلام شد. در چهارمین مسابقه ملی نانو که صبح امروز از طرف ستاد ویِژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری برگزار شد در مجموع 6240 داوطلب به صورت کشوری به رقابت پرداختند؛ که این تعداد ثبت نام نسبت به سال گذشته 85 % رشد داشته است و رشته‌های تحصیلی شیمی، فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، زیست شناسی و مهندسی مکانیک به ترتیب با 1329، 570، 394، 392، 321 و 309 داوطلب، در رتبه اول تا ششم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند.

 مسئول اجرایی مسابقه ملی نانو در دانشگاه ایلام گفت : از 234 داوطلب در چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو از طریق انجمن نانو دانشگاه ایلام ثبت نام بعمل آمد، که به تفکیک جنسیت 171 نفر زن  و 63 نفرمرد و به تفکیک مقطع تحصیلی 20 نفر دکتری تخصصی، 149 نفر کارشناسی ارشد و 65 نفر از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر هستند.

خانم شه دوست فرد دبیر انجمن نانو دانشگاه ایلام در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت : انجمن نانو گروه شیمی دانشگاه ایلام با هدف ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو به همت دکتر روشنی مدیر گروه شیمی و مدرس نانو فناوری دربهمن ماه 1392 شروع به کار کرد. فعالیت این انجمن یک حرکت دانشجویی بوده است و ترویج و فراگیری همگانی نانو را در سرلوحه کار خود دارد. این انجمن برای ترغیب دانشجویان اقدام به برگزاری دو سمینار ترویجی آموزش نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و دانشگاه ایلام و همچنین کارگاه تخصصی 9 ساعته جهت آمادگی مسابقه عملی نانو نیز در دانشگاه ایلام کرده است. در این کارگاه که مورد استقبال جمع کثیری از دانشجویان قرار گرفت ، دکتر روشنی به عنوان مدرس نانو و دکتر سلیمان بیگی عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام و مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا بیتومین به عنوان مدرس کارآفرینی حضور داشتند.

 دبیر انجمن انجمن نانو دانشگاه ایلام در ادامه ضمن قدردانی از همکاری و حمایت ریاست محترم دانشگاه از تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه برای تشکیل انجمن خبر داد و گفت: این انجمن آغاز فعالیتهای خود را با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام انجام داده است و تشکرات ویژه ای از فرمانده، مسئول علمی و دیگر فعالین بسیج دارد. شایان ذکر است چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو در تاریخ جمعه 19 اردیبهشت ماه رأس ساعت 10 در ‏34 شهر و 23 استان کشوربه صورت همزمان برگزار شد.‏ 

انجمن نانو گروه شیمی دانشگاه ایلام مجری برگزاری سمینارها و کارگاه های علمی در استان ایلام می باشد و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با پست الکترونیک nano.alamto93@yahoo.com در ارتباط باشند.

برگزاري مسابقه نانو براي اولين بار در استان ايلام برگزاري مسابقه نانو براي اولين بار در استان ايلام