شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنان حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در دیدار با بر گزیدگان استان با ریاست محترم جمهوری اسلامی

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی »نشست جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با علما، ایثارگران و نخبگان استان ایلام، عصر روز چهارشنبه 17/2/93 در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای برگزار گردید.

در این نشست دکتر اکبرنژاد رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و نکات مهمی را به شرح ذیل بیان داشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی سیدنا محمد و آله و سلم

    با عرض خوش آمد و خیر مقدم خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی و همراهان محترم و تشکر از توجهی که به این استان داشته­اید، و سلام به ارواح تابناک همه شهیدان ، مخصوصاً شهدای این استان، و بالاخص شهدای روحانیت  و بزرگان روحانی این استان که به جوار رحمت حقتعالی سفر کرده اند آیه الله حیدری ، آیه الله مروارید، حجت اسلام تعمیرکاری، سلطانی و لطفی، جناب آقای رییس جمهور هرچند حضرتعالی در باره استان و کشور اطلاعات لازم و کافی را دارید اما  امیدوارم تأکید و اشاره به برخی مسایل مفید واقع شود ، با توجه به محدودیت زمانی  چند نکته  را به اختصار تقدیم می­دارم:

1 . ایجاد انضباط مالی بخصوص در سطح کلان و روان سازی سیستم های پچیده اداری کشور و توجه جدی به اجرای    مقررات بدون تبعیض، خواسته­های عمومی است که امید می­رود با توجه ویژه حضرتعالی محقق شوند .

2 . همانگونه که مستحضرید استان ایلام به لحاظ محرومیت های  تاریخی - که در این مجال جای پرداختن به علل آن نیست- زخم های عمیقی بر پیکر خود داشته و دارد، و هرچند بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی  کار های ارزشمند و عظیمی  در استان انجام شده ولی پاره­ای از مسایل از جمله 8 سال جنگ تحمیلی و در پی آن خسارات گسترده بر استان و  برخی دیگر از مسائل نگذاشته است التیامی جدی برای زخم­های آن ایجاد شود که در این زمینه می­توان به وضعیت نابسامان راههای ارتباطی و وضعیت حمل و نقل نامناسب،حجم بسیار ناچیز سرمایه­گزاری صنعتی،میزان بالای بیکاری در استان که طبق آمارها به رغم داشتن کم ترین جمعیت یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در کشور را داراست، اشاره کرد این درحالی است که مزیت های مهم استان  از جمله  سرمایه ارزشمند نیروی انسانی، ذخایر عظیم نفت و گاز، جاذبه های طبیعی، همجواری با شهرهای شیعه نشین  عراق  و نزدیکی با عتبات عالیات  می توانسته فرصت های بسیار مغتنمی را برای استان رقم بزند که تا کنون چنین نشده است، انتظاری که همه مردم استان  از حضرتعالی دارند زمینه­سازی برای بهره برداری درست از این سرمایه ها و توجه ویژه به سرمایه گزاری خاص دولت در این زمینه ها است .

3 . استفاده از نیروهای توانمند استان در سطوح مدیریتی کلان کشور، دیگر انتظار مردم این استان است.

4 . پیشرفت استان در گرو ماندگاری نخبگان است،که این نیازمند توجه جدی دولت محترم به فراهم نمودن بسترهای لازم برای این مهم است، متأسفانه  رشد مهاجرت بخصوص نیروهای توانمند استان به دیگر استان ها نگران کننده است توجه حضرتعالی  را به این موضوع جلب می نمایم  که بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار  رشد جمعیت کشور در سال 1390،  29/1 صدم درصد بوده ام در استان43/. صدم درصد بوده است که بخش عمده  این کاهش  جمعیتی ناشی از مهاجرت می باشد.

5 . تقویت و حمایت جدی از زیرساخت های فرهنگی و مخصوصاً در بخش دینی از جمله اهتمام به تقویت زیر ساخت حوزه علمیه جامع ایلام و نیز توجه به مساجد استان و حضور روحانیون فاضل در مناطق مختلف استان که متأسفانه بسیاری از نواحی استان خالی از حضور روحانی است _البته با همکاری حوزه علمیه_ از دیگر انتظارات مردم می باشد.

6 .ارتقاء کیفیت  آموزش عالی کشور که افت این کیفیت در سالهای اخیر زنگ خطری را برای همه دلسوزان بصدا درآورده است، از دیگر انتظارات از دولت محترم می باشد.

7 .توجه جدی تر به بخش درمان استان که بحمدالله این بخش در کشور بعنوان اولویتی برای حضرتعالی و دولت قرار گرفته خواسته مردم این سامان  است.

8 .ایجاد فضاهای تفریحی و نشاط آفرین بویژه برای جوانان که متأسفانه  استان از این نظر بسیار فقیر است ضرورتی مشهود می باشد .

9 .احیاء و جلوگیری از نابودی بیش از پیش جنگلهای استان که یکی از مهم ترین سرمایه های ماست نیازمند اهتمام حضرتعالی و دولت محترم است .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته