شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی حجت الاسلام هاشمی معاون محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته

به گزارش «خبرنگار روابط عمومی»؛ حجت الاسلام هاشمی با حضور در جمع نمازگزاران روز جمعه این هفته در بیانات خود ضمن تبریک میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به معرفی ابعاد مختلف پنجمین جشنواره سراسری صحیفه سجادیه پرداختند.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام در تشریح اهداف این جشنواره که با محوریت دانشگاهیان برگزار می شود، بیان نمود: ما اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه سبک زندگی اسلامی را در جامعه تحقق بخشیم و بعنوان الگو در جهان اسلام مطرح شویم، باید به منابع اصیل اسلامی خود هم در مقام انس با آنها، هم مطالعه آنها و هم در جهت درس آموزی از آنها حرکت کنیم. اگر به قرآن کریم، روایات نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار (علیهم السلام)، مضامین بلند دینی و مذهبی و معارف الهی که قرن ها به یادگار مانده است توجه شود، در مقام شناخت تلاش و در مقام تبیین حرکت جدی صورت پذیرد، قطعاً ما می توانیم در مرحله عمل سبک زندگی اسلامی برگرفته از آموزه های قرآنی، کلام نبوی، سیره علوی، نهضت حسینی و انتظار مهدوی را به یک جایگاه مطلوب نزدیک کنیم.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در دانشگاه فضای معنوی، الهی و دینی ایجاد کنیم، در طول سال طرح های مختلفی برگزار می شود که یکی از این طرح ها جشنواره صحیفه سجادیه می باشد. در این جشنواره دانشگاهیان و عموم مردم می توانند حضور پیدا کنند و توانمندی های خود را در ابعاد مختلف متجلی سازند.

دبیر استانی جشنواره صحیفه سجادیه تصریح کرد: در این جشنواره در سطح اساتید در حوزه پژوهش، طرح پژوهشی، مقاله و کتاب و در سطح کارکنان درک مفاهیم و مطالعه کتاب هایی که در راستای صحیفه سجادیه تدوین شده است و در سطح دانشجویان در حوزه های سیر مطالعاتی، مقاله، پژوهش، کتاب، شعر، داستان، خط و هر آنچه که در توانمندی یک دانشجو وجود دارد، می توانند با انس با صحیفه سجادیه آن را متجلی سازند و در این عرصه حضور پیدا کنند. البته افراد می توانند در همه ی زمینه های مرتبط با حضرت امام سجاد (ع) بخصوص رساله حقوق امام سجاد (ع) که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در این جشنواره شرکت نمایند.

وی در بخش دوم سخنان خود افزود: 3 رکن اصلی در پدید آمدن، تداوم و استقامت این انقلاب در مقابل استکبار جهانی نقش داشته است. رکن اول رهبری انقلاب است که همه دوستان و دشمنان نظام به رهبری بی بدیل امام هم در پیروزی و هم در تداوم انقلاب اعتراف دارند و مهم ترین ویژگی امام توکل به خداوند منان در همه مواضع و سیاست های اتخاذ شده بود. رکن دومی که این انقلاب را بیمه کرد، حضور مردم بود. برای این انقلاب توطئه های جهانی شکل گرفته است و دشمنان انقلاب در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند که حضور مردم در صحنه های مختلف ضامن سلامت این انقلاب بوده است. رکن سوم توجه مردم به قرآن، آموزه های دینی، سیره نبوی، مکتب علوی، انتظار مهدوی و الهام گیری از نهضت حسینی است و براستی که پیروزی این انقلاب و تداوم آن مرهون نهضت کربلا می باشد و همه توطئه هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی چیده می شود را خنثی می کند.

سخنراني حجت الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام قبل از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سخنراني حجت الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام قبل از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سخنراني حجت الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام قبل از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته