شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

محفل نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه ایلام برگزار شد

به گزارش «خبرنگار روابط عمومی»؛ محفل نورانی انس با قرآن کریم شب گذشته با حضور حجت الاسلام هاشمی معاون محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، حجت الاسلام همتی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، دکتر بگ محمدی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، دکتر ملکی مسئول محترم بسیج دانشجویی استان، آقای اورنگ مسئول محترم بسیج اساتید استان و جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان استان در دانشگاه ایلام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام هاشمی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بیان نمود: در ارتباط با قرآن به تلاوت قرآن، انس با مفاهیم قرآن، عمل در راستای آموزه های قرآن و نگاه به خطوط قرآنی برای کسانی که از نعمت سواد بی بهره اند، توصیه شده است. قطعاً هرگونه برقراری ارتباط با این کتاب آسمانی برای انسان سعادت آفرین است و بنابر احادیث و روایات راست ترین سخن، رساترین موعظه و بهترین داستان و تاریخ زندگی برای انسان، کتاب خداست. اگر کسی می خواهد تمام آنچه که به سعادت انسان می انجامد را در زندگی اش بیابد، باید به این اقیانوس بی کران الهی  متصل شود.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام تصریح کرد: همه جویندگان سعادت، پویندگان حقیقت و رهروان راه اسلامی تلاش می کنند قرآن را بیاموزند. چرا که فهم قرآن آنها را به ساحل نجات می رساند و بهترین موعظه ها و شفای همه دردهای باطنی و ظاهری در این قرآن نهفته است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تبلوری از آموزه های قرآنی است. زیرا رهبر این انقلاب شاگرد مکتب قرآن است و اگر نهضت امام بعنوان نهضت قرآنی شناخته شده است دلیلی جز این ندارد که امام خمینی (ره) با تمام وجود به هدایت ها و وعده های قرآنی باور قلبی داشتند. ایشان به قرآن با تمام محتوایش ایمان داشتند. لذا شعارها، مواضع و هدایت های امام برگرفته از آیات قرآنی است.

وی افزود: امام (ره) شعار حرکت بر علیه استبداد و استعمار را بر زبان جاری کرد؛ چرا که خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: «لم یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا».

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند که روز به روز جامعه ما بخصوص جامعه دانشگاهی با قرآن مأنوس شود و بتوانیم یک جامعه قرآنی را به تمام معنا محقق سازیم.

اجرای تواشیح توسط گروه نور هدی، اجرای مسابقه قرآنی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

محفل نوراني انس با قرآن کريم در دانشگاه ايلام برگزار شد محفل نوراني انس با قرآن کريم در دانشگاه ايلام برگزار شد محفل نوراني انس با قرآن کريم در دانشگاه ايلام برگزار شد محفل نوراني انس با قرآن کريم در دانشگاه ايلام برگزار شد