شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پیشنهاد کرد: ایجاد قطبهای علمی مشترک میان حوزه و دانشگاه

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیتهای علمی حوزه، گفت: دانشگاه‌ها با استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد قطب‌های علمی مشترک حوزه و دانشگاه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر راه اندازی قطب‌های علمی مشترک میان حوزه و دانشگاه، افزود: برخی به دنبال تفرقه افکنی بین حوزه و دانشگاه هستند. آنها تلاش می‌کنند بگویند حوزه منادی عدالت و دانشگاه منادی آزادی است این در حالی است که هر دوی این موضوعات باید در کنار یکدیگر در هر دو نهاد حوزه و دانشگاه شکل بگیرند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دستاوردهای علمی کشور، اظهار داشت: دستاوردهای علمی باعث سربلندی کشور شده است ولی خودبزرگ بینی در این حوزه سبب می‌شود که انسان مغرور شود و به دین خدا ستم کند و در نتیجه از دانش خود بهره‌ای نبرد.

وی با بیان اینکه امروز پس از 33 سال وحدت میان حوزه و دانشگاه در فصل وسیعی شکل گرفته است، ادامه داد: وحدت وسیع‌تر بین حوزه و دانشگاه نیاز به آسیب شناسایی و توجه به عرصه‌های جدید دارد.

محمدیان پدید آمدن نگاه جهادی به علم را نیز از ارتباط بین دو نهاد حوزه دو دانشگاه دانست و یادآور شد: در حال حاضر شناخت حوزویان از دانشگاه بیشتر از دانشگاهیان نسبت به حوزویان است ضمن آنکه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌ها وجود دارد که دانشگاه‌ها باید از آنها در جهت ایجاد قطبهای علمی مشترک استفاده کنند.

وی به اهداف کشور در حوزه تحول در علوم انسانی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تا 10 سال آینده به نتایجی در حوزه تحول علوم انسانی برسیم باید با تعریف پروژه های بزرگ و اجرای آنها با مشارکت اساتید این حوزه اقدام کنیم.