شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو

 مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور مهندس عباس زاده مشکینی استاندار ایلام، آقای کریمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، دکتر عسکری معاون برنامه­ریزی استانداری، دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای  دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان، معاونین دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان شب گذشته در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه با عرض خیر مقدم به  میهمانان و حاضرین در مراسم گفت: پیشاپیش روز دانشجو را تبریگ  می­گویم و یاد و خاطره سه دانشجوی شهید راه مبارزه با استکبار که در پیشاپی این حرکت دانشجویی قرار دارندکه موجب هویت یابی جنبش  و شتاب در حرکت آن شدند را گرامی می­دارم.

دکتر علی محمدی در ادامه با بیان این سئوال که چرا ما در هرسال  روز دانشجو را گرامی میداریم بیان داشت: ما باید به خوبی هویت تاریخی این روز را بشناسیم تا در مواجهه با آن دچار اشتباه و لغزش نشوبم و  درست موضع گیری نمائیم.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: ماهیت جنبش دانشجویی ضد استکباری است که در تاریخ معاصر ایران، آمریکا مصداق استکبار جهانی می­باشد.

وی تصریح کرد: هرکس با هر عنوانی ماهیت حقیقی این جنبش را زیر سئوال ببرد در واقع این جنبش را از درون تهی کرده است و این یک نوع دهن کجی به دانشجویانی است که در اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا به ایران جان خود را فدا کردند. و بایددقت نمود که  در روز دانشجو طوری رفتار نشود که مطابق اهداف و منافع استکبار حرکت نمائیم.

دکتر علی محمدی شناخت مصادیق استکبار در هر عصری را کلید خط ثابت مبارزه با ظلم و جور عنوان کرد و اظهار داشتت: وقتی که ماهیت حقیقی استکبار شناخته شود، نتیجه این خواهد بود که انسان مصادیق استکبار در هر عصری را شناسایی نموده و برای همین  بنا به مقتضیات زمان در برابر آن موضع گیری نموده و واکنش نشان دهد.

رئیس دانشگاه افزود: مبارزه با استکبار در چند دهه اخیر رویه­های متفاوتی داشته است و از جمله مبارزه در خیابانها علیه رژیم طاغوت، حضور در جببهه­ها در دوران دفاع مقدس، جنگ نرم و الان جنگ ناجوانمردانه تحریم اقتصادی و ما باید با دقت این مصادیق را بشناسیم و برای این کار باید خوب مطالعه نموده و همچنین اخبار و رویدادهای سیای جهان و منطقه را به خوبی رصد نمائیم.

همچنین باید بصیرت و آگاهی خود در امور مختلف را افزایش دهیم تا بتوانیم به به رسالت حقیقی دانشجو عمل نمائیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به افزایش دامنه بیداری اسلامی در  سطح منطقه گفت: به علت گسترش دامنه  نفوذ انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان در چند سال اخیر  بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته است که موجب تزلزل جایگاه و نفوذ استکبار در سطح منطقه و باعث افزابیش قدرت ایران شده است و همچنین جنگ غزه و تحولات منتج از آن باعث لرزش جایگاه رزیم اشغالگر صهیونیستی در سطح منطقه و جهان شده است و دانشجویان باید با بصیرت و پیگیری اخبار وتحلیل در ست وقایع سیر این بیداری اسلامی را دنبال نمایند.

دکتر علی محمدی در ادامه به وظیفه دانشجویان نسبت به تحریمهای غرب علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: در هنگامه تحریمهای سختی که غرب ناجوانمردانه علیه انقلاب اسلامی شکل داده است،  رسالت دانشجو این است که برای دفع و کاهش آثار این تحریمها با مسئولان نظام همکاری کند و باید راههای دورزدن این تحریمها و کاهش وابستگی اقتصادی کشور را بیابد تا ابتوانیم با این جنگ تحریمی یک مبارزه ریشه­ای نمائیم.

همچنین در حوزه علم و فن آوری که دشمن روی آن حساس است و با تمام توان به میدان آمده تا روند رشد ملت ایران در این حوزه را سد نماید، وظیفه دانشجو این است که از حاشیه­ها پرهیز نموده و با نشاط در این میدان تلاش و جهد نماید و با نوآوری مسیر دست یابی به دانشهای نوین و قله­های رفیع علم را  هموار نماید.

دکتر علی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به  روند رشد کارهای فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای دوین  بار دانشگاه ایلام  موفق شد در بین دوازده دانشگاه برتر فرهنگی در سطح کشور قرار بگیرد، که این مهم حاصل تلاش همه دوستان شامل شورای فرهنگی دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی، کارکنان حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویان فعال فرهنگی در کانونها، نشریات دانشجویی، انجمنهای علمی و تشکلهای دانشجویی است که ما توانسته ایم به این موفقیت دست یابیم.

و این آرمان بزرگ  حضرت امام خمینی(ره) می باشد که کار آموزشی و پژوهشی با نگاه به فرهنگ انجام گیرد و ما در دانشگاه سعی کرده­ایم در راه تحقق این آرمان گام  برداریم.

در ادامه آقای عباس زاده مشکینی استادار ایلام با تبریک روز دانشجو گفت: برای مقابله و مبارزه با استکبار باید استکبار را بشناسیم چرا که مصادیق استکبار در عصر تاریخی متفاوت است و زمانی استکبار فرعون و  نمرود بوده است و زمانی  معاویه و یزید و زمانی انگلیس و د ر حال حاضر دولت زورگو و قلدرآمریکا می باشد.

آقای عباس زاده در ادامه به بیان علل انطبقاق استکبار بر دولت آمرکا پرداخت وگفت: دولت امریکا به علتهای مختلف و  از جمله بیان خود آمریکاییها مبنی بر اینکه  خود آمریکاییها داعیه رهبری جهان را داشته و دارند، عملکرد آمریکا در نقاط مختلف جهان و همچنین احساسس ملتهای ستمدیده عالم از جمله علل  نامیدن دولت آمریکا به عنوان استکبار است.

آقای عباس زاده در ادامه به بیان علل دشمنی آمریکا با ملت ایران پرداخت و بیان داشت: وجود انقلاب اسلامی به عنوان منبع بیداری اسلامی در سطح  جهان و منطقه، ساقط کردن رژیم شاه و از دست دادن بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه، وجود ایدئولوژی پویا و زنده تشیع که می­تواند یک منبع الهام بخش برای جهان باشد و  دستیابی ایران به انرژی  هسته­ای از جمله علل دشمنی رژیم آمریکا با نقلاب اسلامی است.

در ادامه مراسم از دانشجویان برتر  گروههای آموزشی تقدیر بعمل آمد.