شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگز نشست دکتر علیخانی مشاور وزیرو مدیرکل امور دانشجویان شاهدوایثارگر با دانشجویان شاهدوایثارگردانشگاه

نشست  دکتر علیخانی مشاور وزیرو مدیرکل امور دانشجویان شاهدوایثارگر با دانشجویان شاهدوایثارگربا حضور دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ،معاونین ،آقای حاجی زاده سرپرست دفتراموردانشجویان شاهد وایثارگردانشگاه وجمع زیادی از دانشجویان عصر روز چهارشنبه 7/10/90درمحل سالن فرزانگان برگزار گردید.

دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه دراین نشست دربخش اول از سخنان خود با عرض خیرمقدم به دکتر علیخانی وهمراهان به روند فعالیتهای دانشگاه اشاره کرد وگفت: درجریان بازدید دکتر دانشجو مقام عالی وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ازدانشگاه ،آزمایشگاه مرکزی و خوابگاه دانشجویی افتتاح می شود.

دکتر علی محمدی از ارتقای آموزشکده دامپزشکی به دانشکده پیرادامپزشکی خبر داد و بیان داشت: با بستر سازی ورایزنیهای پی گیرمجوز ارتقای آموزشکده دامپزشکی به دانشکده پیرادامپزشکی اخذ گردیده و با توجه به بستر مناسب وحضور نیروهای مجرب و کارآمد دراین دانشکده در نظر داریم مجوزچندین در رشته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دردانشکده را اخذ نمائیم.

وی به پیگیری تأسیس دانشکده پدافند غیر عامل اشاره کردوگفت : برای تاسیس ورا­ه­اندازی دانشکده پدافند غیر عامل رایزنی و مذاکراتی با دانشگاههای امام حسین (ع) و مالک اشتر صورت گرفته است وقصد داریم با جذب اعتبارات لازم واستخدام اعضای هیات ­علمی درآینده نزدیک این دانشکده را راه اندازی کنیم.

ریس دانشگاه سیاست راهبردی دانشگاه را توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی اعلام کرد وگفت : نظر به اهتمام مسئولان وزارت علوم مبنی برتوسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه نیز درهمین راستا توسعه این رشته ها رادراولویت قرار داده ودرخواستهایی دراین زمینه به شورای گسترش آموزش وزارت علوم ارائه داده که امید است با حمایت مسئولان محترم وزارت این امر محقق شود.

ایشان درادامه سخنان خودبه موضوع جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد وگفت: موضوع پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشور عراق از طرف مسئولین دانشگاه درحال پی گیری است وکارهای مقدماتی هم انجام شده وامیداست درآینده نزدیک فراخوان آن انجام پذیرد.

وی گفت: مجوز احداث دانشکده علوم پایه وفاز دوم فنی و مهندسی هم اخذ شده وحل مشکل زمین دانشگاه هم درحال پیگیری است که امیدواریم درسفردولت محترم به استان مورد توجه وتصویب قرار گیرد.

دکتر علی­محمدی دربخش دوم سخنان خود به حماسه نهم دیماه 88 از طرف مردم ایران اسلامی ونقش بارز رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در فرو نشاندن فتنه آن سال اشاره کردو گفت: خلق این حماسه نیازمند تحلیل و بررسی بسیاری است که در این مجال اندک به گوشه هایی از آن اشاره می کنیم.

وی از این حادثه به عنوان سخت ترین آزمون ملت ایران یاد کرد و اظهارداشت: خلق حماسه نهم دیماه وخاموش شدن غبار فتنه دستاورد بزرگی بود که باعث واکسینه شدن انقلاب اسلامی وارتقاء جایگاه ایران اسلامی در سطح منطقه وجهان شدواین حادثه بزرگترین میدان امتحان وآزمایش برای ملت ایران بود که با رهبری مدبرانه وحکیمانه  مقام معظم رهبری به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: نکته مهم و قابل توجه در فتنه  سال 88ا که  برپیچیدگی موضوع می افزودحضورکسانی درراس آن بودکه زمانی در حاکمیت نظام اسلامی وجبهه خودی حضور داشته اند، اما دراتفاقات سال چهره واقعی خودرانشان داده و88به جبهه استکبار وکفر جهانی پیوستند ومتاسفانه درمقام تقابل با نظام ،رهبری ومردم برآمدند .

وی با اشاره به تاریخ اسلام و بخصوص دوران خلافت امیرمومنان حضرت علی (ع) افزود: امیرمومنان حضرت علی (ع) نیز در طول حکومت مظلومانه خود شاهد اینگونه موارد بوده است به گونه ای که طلحه و زبیر در مقابل او و یارانش قرار می گیرند و این امر برای مردم آن زمان در تشخیص جبهه حق و باطل ایجاد شبهه می کرد که حضرت علی (ع) در خصوص این ایجاد شبهه دربین مردم زمان خود فرموده بود: شما حق را با افراد می­سنجیددرحالی که می بایست افرادباحق سنجیده شوند.

وی با مقایسه مردم زمان حضرت علی (ع) با ملت ایران گفت: اگر مولا علی (ع) نیز نهم دی ماه داشت هرگز سال ها همنشین و همراز چاه نبود و غریب نخلستان های کوفه لقب نمی گرفت و عدالت سال ها مهجور نمی ماند. 

  دکتر علی­محمدی افزود: تشخیص حق از باطل کار ساده ای نیست و برای همین هم برخی از بزرگان پایشان لغزید، برخی نیز با سکوتشان آب در آسیاب جهل و نفاق ریختند اما در این میان، ملت بزرگ ایران با حضور خود وخلق حماسه ای باشکوه و ماندگار بصیرت کاملشان را در این صحنه به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به رهبری بی بدیل و بی نظیر زعیم عالیقدر جهان اسلام مقام معظم رهبری درجریان فتنه 88افزود: عملکرد مدبرانه ،حکیمانه ،استوار وشفاف سازی  مقام معظم رهبری  عامل اصلی شکست فتنه پیچیده ومرموز فتنه 88که مورد حمایت استکبار جهانی قرارداشت بود واین امر مورد قبو.ل تمامی تحلیلگران داخلی وخارجی می باشد.

این ماجرا وفرو نشستن غبار فتنه باعث شناخت بیشتر مدیریت عالمانه وشخصیت بی بدیل ایشان برای دوست ودشمن شد گرچه بسیاری ازعلماء برجسته واز جمله حضرت امام خمینی (ره) با نگاه نافذ خویش بر این نکته اشاره کرده بودند.

دکترعلی­محمدی افزود: نداشتن شتاب و تأخیر در هرگونه اقدامی جهت فرو نشاندن فتنه خبر از درایت، بصیرت، صبوری و دقت نظر مقام معظم رهبری دراین ماجرا می دهد، همچنان که حضرت امام خمینی (ره) نیز در موردفتنه بنی صدر همین گونه عمل کرد.

وی تاکیدکرد: مقام معظم رهبری با صبوری فراوان اجازه داد تا فرزندان این مرز و بوم خود به صحنه بیایند و شعار بیداری و ولایت مداری را در گوش فتنه گران فریاد کنند.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که موجب شد تا این فتنه ضربه نهایی را از رهبر و ملت دریافت نماید همزمان بودن آن با ایام عاشورای امام حسین (ع) بود که موجب شد یزیدیان در برابر شمشیر حق طلبانه سپاه حق زانو بزنند و به شکست خود اعترف کنند.

وی از برگزیدن این روز توسط فتنه گران برای رسیدن به اهداف پلید خود به عنوان یک اشتباه بزرگ یاد کرد و افزود: هرگاه خداوند بخواهد پرده نفاق را از چهره کریه منافقان و معاندین دین خود بردارد بی گمان این اتفاق خواهد افتاد، آنگونه که ملت ایران به اهداف شوم  و نگاه ضد دینی و پلیدشان پی بردند وباخلق حماسه نهم دیماه بساط آنها رابرچیدند.

وی ادامه داد: مدیریت حکیمانه وعزتمند مقام معظم رهبری  وحضور گسترده ملت آنچنان ضربه ای به پیکر خائنانه آنان وارد کرد که امروز دیگر با آن شعارها و خط مشی سیاسی دیروز خود نمی توانند در انتخابات شرکت کنند و به دنبال اسم جدیدی برای شرکت در انتخابات هستند، زیرا به خوبی دریافته اند که دیگر جایی در میان این ملت ندارند.

دکتر علی­محمدی تصریح کرد: درایت، شجاعت، اخلاص و بصیرت از جمله ویژگی های مقام معظم رهبری است که توانست انقلاب اسلامی را ازاین فتنه مرموز وپیچیده عبوردهدو استکباررا در ایجادانقلابهای مخملی ورنگی  باشکست مواجه کند واین امر حیرت وبهت دست اندرکاران جبهه استکبار رادرپی داشت واز طرف دیگر کارکرد بالای ولایت فقیه ومدیریت فقهی را  به اثبات رساند.

وی ثمره دیگر این اتفاق را آشکار شدن استحکام ملت وولایت پذری آنهادانست وگفت:حضور گسترده وملیونی وبی مانند مردم درنهم دیماه 88 ولایت پذیری  مردم ایران رانمایان وبه اثبات رساند واین امر امید استکبار وحامیان آنهارابرای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی وتغییرآن به یأس مبدل ساخت.

درادامه دکتر حسینعلی علیخانی مشاور وزیر علوم و مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه زندگی انسانها همواره با حوادث و وقایع گوناگون مواجه است گفت: روزهایی مانند 22 بهمن، نهم دی ماه و ایام دفاع مقدس از وقایعی هستند که به تاریخ انقلاب اسلامی پیوسته­ اند و ایثارگران امروز هم مولود فرهنگی هستند که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته بود.

دکتر علیخانی با بیان اینکه وظیفه اصلی مسئولان دانشگاهی تکریم و حفظ شان داشجویان شاهد و ایثارگر می­باشد، گفت: علاوه بر این در جهت تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر ، کانونهای علمی، فرهنگی ایثار در دانشگاه­های کشور شکل گرفته و این کانونها استادان مشاور را برای همین منظور تعیین و به دانشجویان معرفی می­کنند که امیدواریم در این راستا این کانونها تقویت شوند.

وی همچنین  در خصوص تشویق دانشجویان شاهد و ایثارگر تحبه گفت: برای تشویق این دانشجویان باید علاوه بر حمایت مادی ، در جهت ادامه تحصیل آنان در مقاطع  تحصیلات تکمیلی از طریق ارائه بورس تحصیلی و یا استفاده از قانون استعدادهای درخشان استفاده کرد.

دکتر علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روسای دانشگاه­ها، روسای ستاد­های شاهد و ایثارگر در دانشگاه­ها هستند، گفت: وزارت علوم مبلغی در اختیار ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه­ها قرارداده و انتظار می­رود این ستادها از کمک­ های بنیاد شهید هم برخوردار باشند.

همچنین در این نشست دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه­های استان ایلام سوالات و دیدگاه­های خود را با مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران در میان گذاشتند.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور مسئولان وزارت علوم و با اهدا لوح تقدیر و جوایز ویژه از دانشجویان منتخب شاهد و ایثارگر استان ایلام تقدیر شد

.  

برگز نشست  دکتر عليخاني مشاور وزيرو مديرکل امور دانشجويان شاهدوايثارگر با دانشجويان شاهدوايثارگردانشگاه برگز نشست  دکتر عليخاني مشاور وزيرو مديرکل امور دانشجويان شاهدوايثارگر با دانشجويان شاهدوايثارگردانشگاه برگز نشست  دکتر عليخاني مشاور وزيرو مديرکل امور دانشجويان شاهدوايثارگر با دانشجويان شاهدوايثارگردانشگاه برگز نشست  دکتر عليخاني مشاور وزيرو مديرکل امور دانشجويان شاهدوايثارگر با دانشجويان شاهدوايثارگردانشگاه