شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی محمدی:انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ سرخ تشیع دارد.

انقلاب اسلامی عقبه ای در تاریخ سرخ تشیع داشته وکلید آن با الهام از نهضت های اصیل اسلامی و شیعی بویژه حماسه باشکوه کربلا زده شده است.

دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه درگفتگوباخبرنگارروابط عمومی  با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ماهیت انقلاب سال 57 13که به تشکیل جمهوری اسلامی انجامید، ریشه در مبانی اصیل اسلامی وشیعی دارد.

انقلاب حادثه ای بزرگ برای جامعه ی بشری می باشد که دربردارنده تحولات عمیق بوده و بدین لحاظ از پیچیدگی خاصی برخوردار است و بدون شک مجموعه ای متشکل از وجود رهبران مردمی ،افراد مبارز، اعتقادات و باورها، ایمان وریشه تاریخی یک ملت و قوم در شکل گیری یک انقلاب تأثیر گذار خواهد بود و در همین راستاانقلاب اسلامی­که سیستم شاهنشاهی 2500ساله را در ایران برانداخت،ازعقبه  وریشه ای پرمحتوا برخوردار است ، بارهبری بی نظیرحضرت امام خمینی(ره)ومجاهدتهاورشادت ملت بزرگ ایران شکل گرفت.

دکتر علی محمدی افزود: آنچه در این میان مطرح است اینکه رهبری انقلاب اسلامی را شخصیتی فرزانه و عالم که عنوان مرجعیت را باشایستگی کسب کرده و عمری را در تدریس علوم اسلامی گذارنده بود، باتربیت شاگردانی فاضل ومبارزتوانست این حرکت عظیم راهدایت کرده وبه ثمررساند.

رئیس دانشگاه با اشاره به ساختار و ماهیت حکومت شاه گفت:

شاه که بعد از کودتای 28 مرداد 1332قدرت خود را تثبیت کرد،در سال 1336 با همکاری نزدیک سر ویسهای اطلاعاتی آمریکا ، اسرائیل و انگلیس، سازمان اطلاعات را با عنوان ساواک تأسیس کرد ،حکومت نظامی را تقویت نمود، اختیارات دادگاهی نظامی را افزایش داد ،با دخالت در امور انتخابات عنان اختیار دو مجلس شورای ملی و سنا را در دست گرفت، احزاب سیاسی را تحت فشار قرار داده واحزاب وابسته وفرمایشی راتاسیس کرد، نیروهای مخالف ومستقل  را در ادارات و دانشگاهها تحت فشار قرار داد و محدودیت و فشار زیادی را بر نهادهای مذهبی ، مردمی، اسلامی، مراجع و روحانیون تحمیل کرد و با رویکرد غربگرایانه و سکولار نسبت به مذهب و مبانی دینی بر خلاف باورها و اعتقادات اکثریت جامعه ایران که مسلمان بودندبه مذهب پشت پا زده و سیاست غیر دینی وابسته به غرب را در کشور محورعمل قرار داد و در همین راستا قمارخانه ها، مشروب فروشی ها، کاباره هاومراکزفسادراه اندازی شد و در عوض از مساجد، حوزه های علمیه، گروههای مذهبی و... نه تنها حمایتی نشد ،بلکه انواع واقسام محدودیتهاوفشار بر آنها تحمیل شد.

       دکتر علی محمدی با اشاره به وضعیت زنان در آن دوره گفت: مسئله حجاب که در قرآن کریم ، روایات و احادیث به عنوان یک ارزش برای زن موردتاکیدقرارگرفته و در حالی که جامعه ایران به آن اعتقاد وباور داشتند توسط­ سیاستهای رژیم طاغوت به سخره گرفته­ شد و سازمانها و نهادهایی مثل سازمان زنان تشکیل گردید که مروج بی حجابی وفرهنگ غربی بودند .

      دکتر علی محمدی در ادامه گفت: استبداد فردی محمدرضا ،عزت، شرافت، خودباوری و هویت اسلامی و ملی ملت ایران را خدشه دار کرد ،چرا که رژیم چون از ریشه ها و باورهایی اصیل  و اعتقادی ملت مسلمان ایران بریده و در دامان استعمار خارجی ایالت متحده قرار گرفته بود در صحنه داخلی و خارجی سیاستهایی را اعمال کرد که با منافع ملی و اسلامی در تعارض بود.

رژیم بابرقراری روابط نزدیک  با ایالت متحده آمریکا درپی تامین منافع آنهابودکه درنتیجه این سیاست ، ایران به بازاری برای مصرف کالاهای خارجی تبدیل شد و متخصصان آمریکایی و خارجی در داخل ایران در رأس بسیاری از کارها و امور قرار گرفتند. شاه تحت فشار آمریکا لایحه کاپیتولاسیون را به تصویب رساند که درنتیجه آن آمریکاییها از مصونیت قضایی در ایران برخوردار می شدند ودولت ونظام دادرسی ایران  نمی توانست آنان را تحت تعقیب قرار دهد . براستی با این روند و قانون خائنانه چطوریک ایرانی مسلمان می توانست خود را صاحب عزت و کرامت بداند؟ و متأسفانه این امر در سیاست خارجی هم اعمال شدوایران علاوه بر تبعیت محض و بی چون وچرا ازایالات متحده آمریکا و بلوک غرب بابرقراری ارتباط رسمی و غیر رسمی با رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر اینکه سفارتخانه در فلسطین اشغالی  تاسیس کرد،در زمینه های اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاست خارجی با این رژیم جعلی به همکاری موثرپرداخت.

مجموعه این سیاستهای ضد دینی و اسلامی و خلاف عزت و کرامت مردم سبب شد که نهضت اسلامی به رهبری عالمی دینی و مرجعی بی نظیرو آگاه به علوم اسلامی و مسائل روز کشور وجهان در مقابله با رژیم شاه شکل بگیردوبا توکل برقدرت لایزال الهی وعنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم (عج)به ثمربنشیند.

رئیس دانشگاه تأکیدکرد :ماهیت انقلاب اسلامی ریشه ای در تاریخ  سرخ شیعه دارد که از مبارزه حضرت امیر المومنین (علیه السلام )با ظالمین  ، پیمان شکنان و از دین خارج شدگان ،قیام خونین امام حسین (علیه السلام) و عاشورای سال 61، مبارزه ائمه اطهار و علما و روحانیون شیعه در طول تاریخ با جباران و ظالمان الهام گرفته است.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد:امروز جامعه دانشگاهی که رشد وتوسعه شگرف نظام آموزش عالی را مدیون تاثیرگذاری انقلاب مقدسمان میداندبا سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبری معظم انقلاب درخصوص جهادعلمی ،نهضت تولید علم وثروت ،وظیفه سنگینی درپاسداری ازآرمانهای انقلاب و حضرت امام(ره)دارد وقطعا دراین راه ازهرکوششی فروگذارنخواهدکرد.